Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-08-09, 00:39
Medlem
TuppenGusavs avatar
Tänkte uppdatera min dator med Windows 10 men har en fråga. Jag har tidigare tänk att rensa min dator då den är full med skit och seg som sirap pga att den samlat på sig skit sedan jag köpte den 2010. Om jag installerar Windows 10 kommer allt att försvinna på datorn och den blir "ren" som jag köpte den?
Citera
2015-08-09, 03:03
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TuppenGusav
Tänkte uppdatera min dator med Windows 10 men har en fråga. Jag har tidigare tänk att rensa min dator då den är full med skit och seg som sirap pga att den samlat på sig skit sedan jag köpte den 2010. Om jag installerar Windows 10 kommer allt att försvinna på datorn och den blir "ren" som jag köpte den?

Njae, både ja och nej. Vill du ha den som du köpte den så får du först göra en fabriksåterställning från de skivor du brände när du fick datorn eller från den partition som brukar finnas på hårddisken.
Sen uppdaterar du till Win10.

Men om du struntar i de program som var förinstallerade då så kan du välja att ta bort allt när du installerar Win10. Det blir som om du installerat Windows från en Windows skiva.
Citera
2015-08-09, 03:44
Har nu fått windows 10. Men den blir svart i skärmen ofta o datorn startar om.
Händer väldigt ofta

Vad är felet?
Citera
2015-08-09, 09:15
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack-The-Ripper
Har nu fått windows 10. Men den blir svart i skärmen ofta o datorn startar om.
Händer väldigt ofta

Vad är felet?

Se till att du har alla drivisar och uppdatera desamma.

Kolla Os`et med det här -http://www.tenforums.com/tutorials/7808-dism-repair-windows-10-image.html
Citera
2015-08-09, 11:42
Medlem
TuppenGusavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Njae, både ja och nej. Vill du ha den som du köpte den så får du först göra en fabriksåterställning från de skivor du brände när du fick datorn eller från den partition som brukar finnas på hårddisken.
Sen uppdaterar du till Win10.

Men om du struntar i de program som var förinstallerade då så kan du välja att ta bort allt när du installerar Win10. Det blir som om du installerat Windows från en Windows skiva.
Finns det några viktiga program som jag kan gå miste om? Dvs program som gör att datorn fungerar som den ska? Det finns ingenting på datorn nu som jag är rädd att förlora.
Citera
2015-08-09, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Så Kodi innehåller samma codecs som VLC?

Ja minst.. KODI är gamla playern i X-box...dvs KODI är XBMC ...har den unika egenskapen (just nu) att den klarar 4k (i Android OS)

Kodi är open source - och det finns en miljard olika inställningar och nya finesser tillkommer i princip dagligen - Det är den mest fantastiska playern jag har sett. Jag hade VLC innan jag gick över till KODI. Jag gick över till kodi eftersom vlc inte klarade 265h formatet.....

VLC är utmärkt, men kodi är bättre. Ska man lära sig en media player - så är kodi att rekomendera (eftersom inställningarna är oändliga)

Länk till kodi http://kodi.tv samt http://kodi.tv/download/ notera antalet plattformar -

kodi i alla apparater
Senast redigerad av Krutoman 2015-08-09 kl. 13:27.
Citera
2015-08-09, 14:09
Så, har uppgraderat från Win7 till Win10 nu, men nu fungerar inte min produktnyckel. Så vart exakt gick det fel någonstans? Hur fixar jag detta?
Citera
2015-08-09, 14:19
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Boom
Så, har uppgraderat från Win7 till Win10 nu, men nu fungerar inte min produktnyckel. Så vart exakt gick det fel någonstans? Hur fixar jag detta?
Provat med https://support.microsoft.com/sv-se/contactus

Lite svårt att veta vad som gick fel på den beskrivningen.
Citera
2015-08-09, 15:27
Min produktnyckel innehåller siffran 0, men den går inte att skriva in på "ändra produktnyckel" för att själva siffran 0 inte är giltig? Fan e det för strunt
Citera
2015-08-09, 15:48
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krutoman
Ja minst.. KODI är gamla playern i X-box...dvs KODI är XBMC ...har den unika egenskapen (just nu) att den klarar 4k (i Android OS)

Kodi är open source - och det finns en miljard olika inställningar och nya finesser tillkommer i princip dagligen - Det är den mest fantastiska playern jag har sett. Jag hade VLC innan jag gick över till KODI. Jag gick över till kodi eftersom vlc inte klarade 265h formatet.....

VLC är utmärkt, men kodi är bättre. Ska man lära sig en media player - så är kodi att rekomendera (eftersom inställningarna är oändliga)

Länk till kodi http://kodi.tv samt http://kodi.tv/download/ notera antalet plattformar -

kodi i alla apparater
Jaha det är "nya" XBMC... Då förstår jag.
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Boom
Min produktnyckel innehåller siffran 0, men den går inte att skriva in på "ändra produktnyckel" för att själva siffran 0 inte är giltig? Fan e det för strunt
Din Windows 7-nyckel kommer aldrig att gå att mata in i Windows 10. Det fungerar inte på det sättet. Man får en ny nyckel för Windows 10 när man uppgraderar.

Du måste ge mer information om hur du uppgraderade för jag misstänker att du gjorde helt fel. I vart fall är din beskrivning mycket bristfällig.
Citera
2015-08-09, 16:21
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Jaha det är "nya" XBMC... Då förstår jag.

Din Windows 7-nyckel kommer aldrig att gå att mata in i Windows 10. Det fungerar inte på det sättet. Man får en ny nyckel för Windows 10 när man uppgraderar.

Du måste ge mer information om hur du uppgraderade för jag misstänker att du gjorde helt fel. I vart fall är din beskrivning mycket bristfällig.

Det vore ju typiskt. Jag laddade ner iso filen på en skiva och startade om datorn med den i och då påbörjades win10 installationen, sedan valde jag att göra en "Clean install", sen så var installationen klar och jag kom hit. Mer än så gjorde jag inte. Och vart exakt skulle man ha hittat den nyckeln då?
Citera
2015-08-09, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nexk
klickade på windows 10 updaterings/reservations iconen nere i högra hörnet, fick up rutan och clickade på 'börja nu' eller något, sitter på samma ruta med 'arbetar' som snurrat i ja.. 4 timmar nu? Antar att det inte är normalt? Ingen annan information eller hur länge den tänkt göra det finns inte..

någon som har en lösning på det här? min dator har stått i 2 dagar och "arbetat...", har försökt reboota, händer ingenting.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in