Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-13, 19:57
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Kontrollpanelen\Maskinvara och ljud och fliken Ljud.
Citera
2017-07-13, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NightWalker1
om man vill ha ett ljud som signalerar att en kopiering av en fil från plats a till b är klar hur gör man då?
Citat:
jag var inne här utan att hitta nått som funkade: control panel-hardware and sound-sound-change system sounds.
vart går man in?
Just den funktionen ingår inte bland Windows standard-ljud. Förmodligen för att moderna windowsversioner och datorer gör det så snabbt att man inte behöver en "väckarklocka".

Och du kan starta så många kopieringar du vill samtidigt utan att totaltiden försämras nämnvärt, så det behovet finns inte heller.

Men i någon av alla "Norton commanders" efterföljare finns säkert din feature också.

EDIT: Mha CMD och komandona för "hard link" och Move så kan du i många fall lösa dina behov på ett sätt som gör att det är klart i samma ögonblick du trycker på <return> - Oavsett filstorlek.
Senast redigerad av iconicatab 2017-07-13 kl. 20:27.
Citera
2017-07-13, 21:57
Medlem
NightWalker1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Kontrollpanelen\Maskinvara och ljud och fliken Ljud.
mm..där jag var
Citat:
Ursprungligen postat av iconicatab
Just den funktionen ingår inte bland Windows standard-ljud. Förmodligen för att moderna windowsversioner och datorer gör det så snabbt att man inte behöver en "väckarklocka".

Och du kan starta så många kopieringar du vill samtidigt utan att totaltiden försämras nämnvärt, så det behovet finns inte heller.

Men i någon av alla "Norton commanders" efterföljare finns säkert din feature också.

EDIT: Mha CMD och komandona för "hard link" och Move så kan du i många fall lösa dina behov på ett sätt som gör att det är klart i samma ögonblick du trycker på <return> - Oavsett filstorlek.
sorry men jag fattar inte..vart ska jag gå in för att koppla på ljud för detta?
Senast redigerad av NightWalker1 2017-07-13 kl. 22:01.
Citera
2017-07-14, 04:55
Medlem
Citat:
sorry men jag fattar inte..vart ska jag gå in för att koppla på ljud för detta?
Och jag försökte berätta att Microsoft har bestämt att inte användarna ska kunna göra det heller. Inget kopierat-klart ljud.
Citera
2017-07-14, 22:20
Medlem
NightWalker1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iconicatab
Och jag försökte berätta att Microsoft har bestämt att inte användarna ska kunna göra det heller. Inget kopierat-klart ljud.
aha ok
Citera
2017-07-15, 05:51
Medlem
God morgon kära flashback användare. Har ett problem med min Asus G74s laptop. Problemet började för några veckor sedan då jag fick en memory leak och var tvungen att starta om laptopen var 3e dag för att "resetta" committed memory. För några dagar sedan fick jag ett nytt problem, nämligen att det tar nu väldigt lång tid att starta och stänga datorn.
Från att tidigare ha tagit 20 sekunder att starta så kan det nu ta upp emot 30 minuter, då datorn försöker köra auto repair, och sedan diagnostics, vilket säger åt mig att datorn inte startat ordentligt och ger mig möjligheten att starta om datorn för att fixa det. Men när jag använder det alternativet så börjas bara processen om igen.

Jag har försökt att ominstallera windows genom diagnostics, men på 6% så säger den att något har gått fel och att inga ändringar har gjorts. Jag har försökt installera Nvidia experience för att se om drivrutinerna behöver updateras, men det fungerar inte heller utan Nvidia experience säger åt mig att starta om datorn istället.

Jag skulle upskatta all hjälp för att rädda laptopen min!
Citera
2017-07-15, 06:08
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neurodream
Jag har försökt att ominstallera windows genom diagnostics, men på 6% så säger den att något har gått fel och att inga ändringar har gjorts.

Om du hämtar hem Windows 10 via Microsoft och bränner ut ISO-filen på en bootbar USB eller DVD-skiva och utför en ny och ren installation.

Vad händer då?
Citera
2017-07-16, 18:56
Medlem
Servigins avatar
Har inte haft problem med visning av bilder på tidigare utgåvor av Windows men nu med 10 så har jag stora problem. Vet inte om det är just OS i sig som krånglar eller om det är någon inställning som tycks omöjlig för mig att hitta.

Iallafall, när jag tittar på bilder på datorn så när man trycker på nästa bild så blir det inte nästa bild i mappen, utan programmet visar i princip en slumpmässig bild. Har använt Windows inbyggda fotovisare, ImageGlass och nu senast FastStone Imageviewer. Hittar ingen inställning för att ändra det här. Ibland håller programmet på och hoppar mellan bilder som ligger i undermappar och allt möjligt. Tips för att få visa bilderna i samma ordning som de ligger i mappen?
Citera
2017-07-16, 19:59
Medlem
Snoovits avatar
Nu startade den om :)

Förbereder Windows, stäng inte av datorn. Hur länge ska man vänta innan plan B får träda in? Har väl stått en 45 min utan att nått händer.
Senast redigerad av Snoovit 2017-07-16 kl. 20:03. Anledning: Uppdatering
Citera
2017-07-16, 20:55
Medlem
Citat:
Med andra ord så är allt klart nu med en återställning/om/installation?
Tyvärr var det en tillfällighet och efter omstart lyckades jag aldrig få igång Wndows 10 igen.

Provar istället lyckan med Linux. Hittills positivt, omedelbar och vänligt sinnad och snabb respons hela tiden.
Citera
2017-07-17, 01:52
Medlem
Citat:
Om du hämtar hem Windows 10 via Microsoft och bränner ut ISO-filen på en bootbar USB eller DVD-skiva och utför en ny och ren installation.

Vad händer då?

Det löste alla problem, tack!
Citera
2017-07-17, 06:46
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snoovit
Förbereder Windows, stäng inte av datorn. Hur länge ska man vänta innan plan B får träda in? Har väl stått en 45 min utan att nått händer.

Står det fortfarande på väntetid?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in