2019-01-25, 18:01
Medlem
Bartman777s avatar
Tack för svaren allihop!

Av någon konstig anledning så funkade det att ta bort mapparna nu, trots att jag inte gjort någonting, annat än att vänta ett dygn.

Men ska ta med mig era tips i framtiden
Citera
2019-01-26, 14:38
Medlem
NightWalker1s avatar
jag fick plötsligt strul med uppspelningen av vissa filer med wmp och mpc, ej med vlc. dåligt ljud på vissa filer och inget ljud på några filer. så jag ville prova att avinstallera k-lite, för flera av er här säger ju att man inte behöver codec-pack längre. efter det kan jag spela upp mina filer igen utan problem med ljudet men jag kan inte längre öppna avi-filer med "avi mpeg asf wmv splitter" men jag har ett annat prog som jag kan använda för att klippa i filer med så det är väll ok ändå.

men mediainfo försvann ju nu. trodde det var något som ingick i mpc men så var det tydligen inte. för jag tog hem mpc separat men jag får inte upp mediainfo som ett alternativ när jag högerklickar på en videofil.

är det något man behöver göra för att få upp mediainfo eller är det så att det inte ingår i mpc?
Citera
2019-01-27, 10:45
Medlem
Draedons avatar
Har fått något skumt fel med min dator... Här om veckan började den bete sig skumt, den går ibland segt, saker laggar, och sen en dag så säger Windows 10 att det inte är aktiverat (trots att det har varit aktiverat tidigare), det är en äkta version av Windows 10 så inget piratskit... När man försöker aktivera så står det att det inte går och man ska försöka igen senare, felkoden verkar inte ge någonting när man googlar på den mer än att det kan vara crc-error..!?

Vad fasen kan ha hänt? Jag bytte grafikkort för några månader sedan, installerade om hela burken i samma veva och allt funkade bra ända tills för några veckor sedan.

Kan det vara hårddisken som börjar bråka?
Citera
2019-01-27, 11:47
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draedon
Har fått något skumt fel med min dator... Här om veckan började den bete sig skumt, den går ibland segt, saker laggar, och sen en dag så säger Windows 10 att det inte är aktiverat (trots att det har varit aktiverat tidigare), det är en äkta version av Windows 10 så inget piratskit... När man försöker aktivera så står det att det inte går och man ska försöka igen senare, felkoden verkar inte ge någonting när man googlar på den mer än att det kan vara crc-error..!?

Vad fasen kan ha hänt? Jag bytte grafikkort för några månader sedan, installerade om hela burken i samma veva och allt funkade bra ända tills för några veckor sedan.

Kan det vara hårddisken som börjar bråka?

Har du felsökt HDD?

Angående aktiveringen så finner du inlägg om detta i denna tråd. Bläddrar in på tråden så finner du detta.
Citera
2019-01-27, 11:56
Medlem
Draedons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Har du felsökt HDD?

Angående aktiveringen så finner du inlägg om detta i denna tråd. Bläddrar in på tråden så finner du detta.

Inte mer än en vanlig chkdsk som inte sa något alls.

Får söka om aktivering, trodde bara det fanns info om fulaktivering i tråden.
Citera
2019-01-27, 12:10
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draedon
Inte mer än en vanlig chkdsk som inte sa något alls.

Får söka om aktivering, trodde bara det fanns info om fulaktivering i tråden.

Inläggen om aktiveringen börjar #6411. Det finns även länkar.
Citera
2019-01-27, 12:51
Medlem
tigerrakets avatar
Har två problem med min dator.
Största problemet: WiFi startar inte efter att den har varit i viloläge. Utan jag måste avaktivera och aktivera Wifi för att det ska funka.

Problem nr två. Ibland när jag stängt locket så startar datorn sedan upp som om jag trycker på knappen. Den gör det dock inte alltid, och det är helt oberoende ifall den är på batteri eller kabel. Jag märker att lampan som blinkar på thinkpad:en när datorn vilar slocknar, och då startar datorn som om den var nystartade. Otroligt frustrerande problem
Citera
2019-02-02, 15:26
Medlem
NightWalker1s avatar
vad rekomenderas för version av 10:an nu? jag kör fortfarande 1703..
Citera
2019-02-02, 15:37
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightWalker1
vad rekomenderas för version av 10:an nu? jag kör fortfarande 1703..

Hmm, den senaste versionen.
Citera
2019-02-02, 16:05
Medlem
Traveller2007s avatar
Jag kan inte längre spela upp HBO i Windows Internet Explorer. Har alltid funkat innan men idag går det ej. Kommer bara ett meddelande att jag ska spela upp i annan browser. Någon som vet varför?
Kan tillägga att det laggar när jag spelar upp i Chrome så därför jag har tittat i Explorer
Citera
2019-02-02, 16:07
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Traveller2007
Jag kan inte längre spela upp HBO i Windows Internet Explorer. Har alltid funkat innan men idag går det ej. Kommer bara ett meddelande att jag ska spela upp i annan browser. Någon som vet varför?
Kan tillägga att det laggar när jag spelar upp i Chrome så därför jag har tittat i Explorer

Uråldrig version. Har du provat Edge?
Citera
2019-02-02, 16:12
Medlem
NightWalker1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Hmm, den senaste versionen.
hmm..har hört att man ska låta senaste versionen vara ute ett tag först innan man installerar den, så att buggar och liknande fixas
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in