2019-02-02, 16:22
Medlem
Traveller2007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Uråldrig version. Har du provat Edge?

Ja. Där kan jag spela upp men det laggar. Eller så måste jag låta den ladda ett bra tag för att kunna se det. Vad kan det bero på? Det blir samma sak i Chrome
Citera
2019-02-02, 16:45
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Traveller2007
Ja. Där kan jag spela upp men det laggar. Eller så måste jag låta den ladda ett bra tag för att kunna se det. Vad kan det bero på? Det blir samma sak i Chrome

Låter mer som problemet ligger under din bandbredd om du nu behöver buffra upp innehållet.
Citera
2019-02-02, 16:46
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightWalker1
hmm..har hört att man ska låta senaste versionen vara ute ett tag först innan man installerar den, så att buggar och liknande fixas

Nja, den senaste versionen har varit ute ett tag och det har väl inte rapporteras om några större fel.
Citera
2019-02-02, 16:55
Medlem
Traveller2007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Låter mer som problemet ligger under din bandbredd om du nu behöver buffra upp innehållet.

Fast jag har aldrig problem att streama annat, t.ex. YouTube eller SvtPlay.
Citera
2019-02-02, 17:08
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Jag kan inte längre spela upp HBO i Windows Internet Explorer. Har alltid funkat innan men idag går det ej. Kommer bara ett meddelande att jag ska spela upp i annan browser. Någon som vet varför?
Kan tillägga att det laggar när jag spelar upp i Chrome så därför jag har tittat i Explorer

Vilken ändring har skett på datorn innan problemet?

Återställ IE.
Citera
2019-02-02, 18:24
Medlem
Traveller2007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Vilken ändring har skett på datorn innan problemet?

Återställ IE.

Jag har tummen mitt i handen när det kommer till sånt här. Hur gör man det?
Citera
2019-02-02, 18:32
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Jag har tummen mitt i handen när det kommer till sånt här. Hur gör man det?

Sökte på "återställ IE" och fann bl.a denna länk -> https://answers.microsoft.com/sv-se/...1-93a3eaf52681
Citera
2019-02-02, 20:23
Medlem
När jag ansluter en enhet (en diktafon) som ska kunna anslutas till en PC får jag bara upp en ruta med följande info:

En USB-enhet känns inte igen. Ett fel uppstod i den USB-enhet som senast anslöts till datorn. Enheten känns inte igen av Windows.

Och så blir jag rekommenderad att ansluta igen, och får samma resultat. Det står förresten också i rutan att om enheten efter att ha anslutits igen fortfarande inte känns igen, så kan det vara något fel på den. I displayen på diktafonen ser man att den är ansluten.

Finns det något sätt att lösa detta?
Citera
2019-02-03, 09:42
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W.S.
När jag ansluter en enhet (en diktafon) som ska kunna anslutas till en PC får jag bara upp en ruta med följande info:

En USB-enhet känns inte igen. Ett fel uppstod i den USB-enhet som senast anslöts till datorn. Enheten känns inte igen av Windows.

Och så blir jag rekommenderad att ansluta igen, och får samma resultat. Det står förresten också i rutan att om enheten efter att ha anslutits igen fortfarande inte känns igen, så kan det vara något fel på den. I displayen på diktafonen ser man att den är ansluten.

Finns det något sätt att lösa detta?

Din bästa chans att lösa problemet är att Googla på Engelska, för fler träffar, då det finns ett stort antal potentiella lösningar.
Citera
2019-02-07, 08:11
Medlem
NightWalker1s avatar
då har man uppdaterat från version 1703 till 1803 och denna gång funkar det att köra progs som admin.
har inte upptäckt något fel någon annanstans än så länge. vad är känt för att krångla med version 1803?
behöver ju ta bort windows old-mappen då den tar upp så mycket plats men man vill ju veta att allt funkar som det ska först. jag får inte upp någon 1809 version i min windows update så jag antar att detta blir den sista uppdateringen för min del då windows inte skulle göra någon mer version av 10:an?
Citera
2019-02-07, 14:05
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightWalker1
då har man uppdaterat från version 1703 till 1803 och denna gång funkar det att köra progs som admin.
har inte upptäckt något fel någon annanstans än så länge. vad är känt för att krångla med version 1803?
behöver ju ta bort windows old-mappen då den tar upp så mycket plats men man vill ju veta att allt funkar som det ska först. jag får inte upp någon 1809 version i min windows update så jag antar att detta blir den sista uppdateringen för min del då windows inte skulle göra någon mer version av 10:an?

Det är version 1809 som gäller nu och de problem som fanns med 1803 är lösta med det. Så vitt jag vet.

Gör backups och slipp osäkerheten. Backa - gör backup. Gå framåt - gör backup och radera OLD.

1809 kommer lite senare för en del men den går att hämta manuellt så den sista för dig är det inte.
Senast redigerad av 1FF 2019-02-07 kl. 14:25.
Citera
2019-02-07, 15:20
Medlem
NightWalker1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Det är version 1809 som gäller nu och de problem som fanns med 1803 är lösta med det. Så vitt jag vet.

Gör backups och slipp osäkerheten. Backa - gör backup. Gå framåt - gör backup och radera OLD.

1809 kommer lite senare för en del men den går att hämta manuellt så den sista för dig är det inte.
ok men vad är känt för att krångla med 1803:an? Vill gärna kolla dom grejerna innan jag tar bort Windows old. Vad menar du med backa och gå framåt? Till vad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in