2015-07-29, 12:42
Bannlyst
Själv står det bara att dom meddelar mig när jag kan ladda ner uppdateringen. Jaja, den som väntar på något väntar aldrig för länge
Citera
2015-07-29, 12:46
Medlem
konstits avatar
Lustigt att man bytt runt på utrullningen så att vi med volymlicens nu skall vänta till lördag ??

I övrigt, har nu kört med W10 några månader och de enda problem som fortsatt är grafikdrivern som påstår att den inte funkar efter dvala (men den funkar i alla fall), samt att mina hörlurars funktionsknapp inte funkar med mediaavspelaren.

Problemen med Anyconnect skall visst skyllas Cisco om jag fattat det rätt, men kan lösas med lite trixande.

Nu är frågan, skall jag banka på den "riktiga" nu, eller vänta tills måndag då jag får Enterprise... alla dessa svåra val
Citera
2015-07-29, 12:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FuckPF
http://www.microsoft.com/en-us/softw...d/windows10iso

Bara att tanka ned iso och installera om du inte orkar vänta på utrullningen via win update.....

Testar denna nu! Man laddade ner någon "tool" och nu så står det att windows 10 laddas ner! Får se om det funkar.
Citera
2015-07-29, 12:54
Medlem
Big Bosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krutoman
En hel del grejer försvinner..Steam tex

CCleaner - mbam etc etc

Jag har kvar alla mina spel och program jag hade innan, när jag loggade in på mitt MS konto fick jag t.om tillbaka min gamla skrivbordslayout och bakgrund.
Citera
2015-07-29, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Angående ikonen så finner du inlägg om du söker i denna tråd. Om lagringsutrymmet räcker till så finner du systemkraven här -> http://s14.postimg.org/6m5ytdlsh/Forum_Mix.png

Har sökt nu ett tag men inte hittat ett svar där omständigheterna är så att man har ett crackat win7. Är jag väldigt dålig på att leta eller finns svaret inte i tråden...?
Citera
2015-07-29, 12:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Big Boss
Jag har kvar alla mina spel och program jag hade innan, när jag loggade in på mitt MS konto fick jag t.om tillbaka min gamla skrivbordslayout och bakgrund.

Jo men så funkade väl windows 8 också har jag för mig! Allt som t.ex bakgrunder sparas ju i "molnet" som är kopplat till ditt outlook konto.
Citera
2015-07-29, 12:59
Medlem
FuckPFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweGustaf
Har sökt nu ett tag men inte hittat ett svar där omständigheterna är så att man har ett crackat win7. Är jag väldigt dålig på att leta eller finns svaret inte i tråden...?

Ja du crackat säger inte så mycket.

Kör du med daz slic loader på Win 7 så har det tidigare gett en aktiverad Win 10 installation. Sen hur länge det funkar vet ingen än...
Citera
2015-07-29, 13:04
Medlem
Big Bosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mekarn92
Jo men så funkade väl windows 8 också har jag för mig! Allt som t.ex bakgrunder sparas ju i "molnet" som är kopplat till ditt outlook konto.

Jag försöker dock komma på hur jag ska göra taskbaren eller ikonerna där lite större som dom var i Win 8.1. Just nu tycker jag dom är lite väl småttiga. Vill inte göra hela UI't större utan bara just det.
Citera
2015-07-29, 13:05
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpencerPratt
Försöker installera Win 10, den laddar ner uppdateringen via Windows Update men när den är klar så står det att den misslyckas med Kod 80070714.
Har försökt googla lite men inte hittat något av värde. Någon som vet vad felet kan vara?

(FB) Windows 10 - Problemtråd / Hjälptråd / Övriga frågor
Citera
2015-07-29, 13:30
Medlem
Så sjukt efterblivet att man inte kan ändra polling rate i windows 10 så man kan köra med 500hz på sin gamla 3.0a
Citera
2015-07-29, 13:32
Medlem
Kycklingsoffas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mekarn92
Själv står det bara att dom meddelar mig när jag kan ladda ner uppdateringen. Jaja, den som väntar på något väntar aldrig för länge

http://www.nordichardware.se/Operati...din-dator.html

Citat:
När du lyckats reservera din kopia av Windows 10-uppgraderingen kan man antingen vänta på att Microsoft aktiverar installationsfilerna eller ta saken i egna händer genom ett par enkla steg.

1. Starta kommandotolken (CMD) som administratör (viktigt!)
2. Skriv in kommandot "wuauclt.exe /detectnow" och tryck enter
3. Öppna "Windows update" och vänta några minuter på eventuella uppdateringar som saknas
4. Antingen installerar du de nya uppdateringarna eller går du till nästa steg direkt.
5. Öppna återigen kommandotolken som administratör
6. Skriv in kommandot "wuauclt.exe /updatenow" och tryck enter
7. Öppna "Windows Update"

Funkade perfekt för min del! Fråga mig inte hur men uppdateringen startade av sig själv på något magiskt vis så fort jag tryckte enter i sista steget.
Citera
2015-07-29, 13:39
Medlem
Yamals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big Boss
Även textfiler/mappar etc? Bara min icon som är borta från nere i högra hörnet eller? Var där igår, nu spårlöst försvunnen (w7)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in