Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-11-21, 15:48
Medlem
Niteclubs avatar
Windows 10 klocka?

Jag vill ha den analoga skrivbordsklockan som finns på win7. Jag kan inte hitta någon app eller inställning som har den i win10..
Citera
2015-11-21, 16:18
Bannlyst
Hej! Jag håller just nu på att tanka ned Win10 PRO 64 bit 1511 10586 är detta värt? Är de en inside builder eller vad det heter?

Jag har nämligen gjort en clean install men jag har fortfarande 10240 eller vad den heter, fast jag uppdaterade med update så har jag alltså fof den?? När kommer jag att kunna få den senaste? Eller ska jag bara installera den jag nu håller på att ladda ner?

2. Det verkade som relatek audio och AMD catalsyst center installerades fast jag gjorde en återställning utan att behåla en endaste fil, är detta normalt?
Citera
2015-11-21, 16:28
Medlem
DyslexiKungens avatar
Ladda ned denna RAR fil /Download the Desktop gadgets installer

http://gadgetsrevived.com/download-sidebar/

Sen instalerar du programmet och högerklickar sen på skrivbordet och väljer Gadgetar, det funkar på W10 Lycka till.
Senast redigerad av DyslexiKungen 2015-11-21 kl. 16:33.
Citera
2015-11-21, 17:47
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Ligger dessa datorer med samma lösenord på Hemgruppen? Har du beviljat delning på den hårddisken?
Citera
2015-11-21, 20:36
Medlem
Niteclubs avatar
Tack så mycket!
Citera
2015-11-21, 21:29
Medlem
sashafierceyonces avatar
Mitt problem med datorn som failade vid uppgradering till win 10 och hamnade i recovery mode är löst nu. Eftersom det är en f.d. jobbdator så hade den computrace installerat på den. När jobbet avinstallerade det viruset från datorn så gick uppgraderingen igenom klockrent
Citera
2015-11-21, 21:58
Medlem
DyslexiKungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niteclub
Tack så mycket!

Varsågod, jag hade också en användning av detta, för att jag ville ha vädret m.m också.

mvh.
Citera
2015-11-22, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DyslexiKungen
Varsågod, jag hade också en användning av detta, för att jag ville ha vädret m.m också.mvh.
Från Microsofts sajt: "Det finns inte längre några gadgetar på vår webbplats. Det beror på att det finns allvarliga säkerhetsproblem i Windows Sidpanelen i Windows 7 och Windows Vista. Microsoft har tagit bort funktionen i nyare versioner av Windows. Gadgetar kan utnyttjas för att skada datorn, komma åt filer på datorn, visa olämpligt material eller när som helst ändra sitt beteende. En angripare kan även använda en gadget för att ta kontroll över din dator. Om du är orolig för säkerheten hos de gadgetar du laddat ned kan du läsa mer om gadgetar och hur du skyddar din dator."
Därför finns dom inte i Win 10.
Citera
2015-11-22, 12:31
Medlem
Windows 10 , Blackscreen när jag startar webläsare!

Hej!

Ett väldigt udda problem har dykt upp för mig som jag aldrig varit med om innan.

När jag startar en webläsare, chrome/IE eller vilken webläsare som helst så stängs hela skärmen ner. Dvs att skärmen blir HELT svart (EN TOTAL BLACKSCREEN). Skärmen är fortfarande igång, och stänger jag då av skärmen och startar den igen, så kommer bilden upp igen i några sekunder innan det blir helt svart igen. Stänger jag bara ner webläsaren under den tiden så funkar det felfritt. Dvs att jag kan spela mina spel eller göra vad som helst, sålänge det inte handlar om att vara inne på en webläsare.

Jag har försökt förgäves med detta nu, och inte lyckats lösa det. Uppdaterat drivrutiner överallt, men jag är rädd för att Windows automatiska uppdateringar har buggat ur något helt totalt.

Och ibland funkar det att starta webläsaren utan några som helst problem, och jag förstår ingenting...
Citera
2015-11-22, 13:24
Medlem
danijov88s avatar
Du kan väl testa med att högerklicka på chrome och välj inställningar. Lägg sedan till "-no-sandbox" i target fältet. Alltså ska det se ut som "C:\Program Files (x86)\Google\Chrome\Application\chrome.exe" -no-sandbox glöm inte ett space mellan sista citationstecknet och bindestrecket.

Hitta sedan din chrome folder i den här datorn brukar C->User->xx->AppData->Local->Google->Chrome->User Data->Default->Local storage och ta bort allt i den mappen. Testa igen ifall det fungerar.

Fungerar det inte får du googla windows 10 blackscreen, finns väldigt många olika metoder där du kan testa dig fram.
Citera
2015-11-22, 14:15
Medlem
Har nu lyckats ordna så att jag delar filer i Win10. Jag har delat ut en extern disk på en dator med gigabit-kort, men när jag skall dra över detta till andra burken så är hastigheten bara cirka 30MB/s. Varför? Bör jag inte åtminstone kunna dra över till burken i 100MB/s eftersom det är gigabitkort på bägge datorerna. Och jag har kollat så att datorerna har anslutningshastighet på 1,0gbit/s också mot nätverket.
Citera
2015-11-22, 15:29
Medlem
Svensson2011s avatar
Jag har problem med Windows fotovisare. När jag bläddrar bland bilderna vill jag bläddra i den ordning de ligger i mappen. T.ex. om jag sorterat efter storlek ska det bläddras efter storlek, har jag sorterat efter datum ska det bläddras efter datum. Detta gör fotovisaren också i de flesta mappar, men inte i alla. I vissa mappar bläddrar den alltid efter namn, oavsett hur bilderna är sorterade.
Någon som kan hjälpa mig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in