Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-01-30, 09:17
Medlem
Andreasvbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pingvinen
Använd mobilt bankid. Funkar finfint på alla mobilplattformar. Själv har jag slutat använda programmet bankid på datorn.
Och det kommer sluta att fungera med Google Chrome, då de avvecklar NPAPI-stödet.
Citat:
Even though users will be able to let NPAPI plug-ins run by default in January, we encourage developers to migrate of off NPAPI as soon as possible. Support for NPAPI will be completely removed from Chrome by September 2015.
Citera
2015-01-30, 09:39
Medlem
Neolitikums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pingvinen
Använd mobilt bankid. Funkar finfint på alla mobilplattformar. Själv har jag slutat använda programmet bankid på datorn.
Jag ska även prova med min frus kortläsar till SEB, fungerar den så kanske man kan migrera.
Citera
2015-01-30, 09:53
Medlem
Andreasvbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neolitikum
Jag ska även prova med min frus kortläsar till SEB, fungerar den så kanske man kan migrera.
Då en kortläsare inte är beroende av en dator, torde det fungera.
Citera
2015-01-30, 10:24
Medlem
Neolitikums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andreasvb
Då en kortläsare inte är beroende av en dator, torde det fungera.
Det funkade inte, de använder även bankid kombinerat med kort
https://privat.ib.seb.se/wow/1000/1000/wow1020.aspx
Citera
2015-01-30, 11:34
Medlem
Andreasvbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neolitikum
Det funkade inte, de använder även bankid kombinerat med kort
https://privat.ib.seb.se/wow/1000/1000/wow1020.aspx
Måste vara en digipass eller något som inte behöver kopplas till en dator, tyvärr.
Citera
2015-01-30, 17:21
Medlem
Neolitikums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andreasvb
Måste vara en digipass eller något som inte behöver kopplas till en dator, tyvärr.
De har även mobilt id på SEB, men min paranoida fru yrar om säkerhet bla bla bla.
Finns det dokumenterat problem med säkerhet gällande mobiltid?
Citera
2015-02-02, 19:14
Medlem
Reidjis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MasterShake
Spionfunktionen verkar ha förbättrats. Numera blir man keyloggad direkt av operativsystemet.

Det är lite märkligt att både Apple och Microsoft gjort webbsökning en del av operativsystemets standardsökning då Cannonical fick kritik och ledsna användare av det.

Blir inte det en stor säkerhetsrisk om den informationen sparas... För någon kommer någon gång bryta Windows 10 och hitta en väg in, och på så sätt komma över data för koder till banker, kortnummer och kanske känslig data. Känns lite oroväckande.
Citera
2015-02-04, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av /Nisse_Hult
OJ! Det var riktigt länge sedan jag stötte på någon med flera lager av foliehattar!

Sedan när har Microsoft spridit reklam i sina appar????

I Windows 8 är det reklam i nästan alla Microsoft-appar flera har också premium-funktioner som du kan betala för.
Citera
2015-02-04, 07:55
Medlem
elektronikfreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bingokungen
I Windows 8 är det reklam i nästan alla Microsoft-appar flera har också premium-funktioner som du kan betala för.
Alla program i en dator går ju att avinstallera (utom MS IE) men vet du om det går att "avinstallera" samtliga appar i Win 8.1?
Citera
2015-02-04, 08:15
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elektronikfreak
Alla program i en dator går ju att avinstallera (utom MS IE) men vet du om det går att "avinstallera" samtliga appar i Win 8.1?
Högerklicka på appen och välj avinstallera så får du se (fungerar även på MS IE) Har man 8.1 kan man ju välja att starta på skrivbordet och det ser ut som i 7'an
Citera
2015-02-04, 08:32
Medlem
elektronikfreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Högerklicka på appen och välj avinstallera så får du se (fungerar även på MS IE) Har man 8.1 kan man ju välja att starta på skrivbordet och det ser ut som i 7'an
Tack, det ska jag testa.

Har haft Win XP installerat sedan början av 2000-talet och köpte en ny dator för någon månad sedan med Win 8 installerat och jag blev totalt förvirrad. Hittade inte ens avstängningsknappen till datorn så jag fick gå ut på nätet och leta hur man stänger av en Win 8 dator.
Inte undra på att Win 8 blev en flopp. Personligen tycker jag Win XP är det bästa OS som MS gjort.
Citera
2015-02-04, 08:37
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elektronikfreak
Tack, det ska jag testa.

Har haft Win XP installerat sedan början av 2000-talet och köpte en ny dator för någon månad sedan med Win 8 installerat och jag blev totalt förvirrad. Hittade inte ens avstängningsknappen till datorn så jag fick gå ut på nätet och leta hur man stänger av en Win 8 dator.
Inte undra på att Win 8 blev en flopp. Personligen tycker jag Win XP är det bästa OS som MS gjort.
Uppdatera till 8.1 ->klicka i att du vill att datorn startar med skrivbordet -> högerklicka på windowsfönstret i nedre vänstre hörnet och du har stäng av där.

Klicka även i visa vyn appar automatiskt när jag går till start (så slipper du metro lite grann)
Senast redigerad av kimdah2002 2015-02-04 kl. 08:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in