2015-01-24, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrozenWithin
Känner faktiskt att W10 ser lovande ut. Körde 8.1 en period men gick tillbaka till W7. 10an däremot tror jag nog blir en hitt! =) Får hoppas det fortsätter vara gratis sedan även efter första året! =)

Som jag tolkar det jag hörde så kommer uppgradering vara gratis i ett år efter det släpps sedan så får man betala för att uppgradera. Jag tolkar inte som det är någon form av permutations licens på Windows 10.
Citera
2015-01-24, 12:34
Medlem
gsminfos avatar
Nån som lyckats installera Norton i Windows 10?
Citera
2015-01-24, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av devops
Som jag tolkar det jag hörde så kommer uppgradering vara gratis i ett år efter det släpps sedan så får man betala för att uppgradera. Jag tolkar inte som det är någon form av permutations licens på Windows 10.

Ah okej. Ja vi får väl se! Enda nackdelen är att jag kör Cubase 5 och det funkar inte i Windows 8 eller 8.1 med alla pluggar. Förmodar det inte kommer funka i 10an heller. Men jag tänkte som så att uppgraderar jag till Windows 10 så det är registrerat att jag ska ha 10an, då borde jag kanske kunna gå tillbaka till W7 sedan om jag skulle ångra mig (min W10-reg borde ju finnas kvar och fortsätta vara gratis så?)?
Citera
2015-01-24, 20:11
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av devops
Kommer förmodligen komma en version för hemma användare samt en Pro version.

Enterprise kommer även att komma men som vanligt så går den inte att köpa utan avtal med Microsoft.
Med tanke på att Microsoft har skrytit i flera månader om att det bara kommer finnas 1 Windows hedanefter, till både mobiler, surfplattor och datorer skulle jag nog inte sätta min hatt på att vi kommer få ett Professional denna gång.

Men fy fan alltså, snåla judeföretag om de kör med professional igen. Jag vill ju bara ha Bitlocker era snåla äckel!
Citera
2015-01-25, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salxar
Med tanke på att Microsoft har skrytit i flera månader om att det bara kommer finnas 1 Windows hedanefter, till både mobiler, surfplattor och datorer skulle jag nog inte sätta min hatt på att vi kommer få ett Professional denna gång.

Men fy fan alltså, snåla judeföretag om de kör med professional igen. Jag vill ju bara ha Bitlocker era snåla äckel!

Det de menar med ett Os skulle jag tro att man har samma kod bas för alla versioner.

lite info från en blogg.

http://windowsitpro.com/windows-10/differences-between-windows-10-technical-preview-pro-and-enterprise
Citera
2015-01-25, 15:24
Medlem
Citat:
Ah okej. Ja vi får väl se! Enda nackdelen är att jag kör Cubase 5 och det funkar inte i Windows 8 eller 8.1 med alla pluggar. Förmodar det inte kommer funka i 10an heller. Men jag tänkte som så att uppgraderar jag till Windows 10 så det är registrerat att jag ska ha 10an, då borde jag kanske kunna gå tillbaka till W7 sedan om jag skulle ångra mig (min W10-reg borde ju finnas kvar och fortsätta vara gratis så?)?

om du har en licens nyckel för Windows 7 så borde det inte vara något problem med att installera Windows 7 om det skulle behövas.

Vad jag har hört och läst så har man gjort omfatande testare med Windows 10 för att få program att fungera så du kan ha tur.
Citera
2015-01-25, 22:42
Bannlyst
För er som tänker använda windows 10 som main OS tänk på att win10 har en keylogger som loggar allt ni gör. Läser igenom filer ni öppnar osv. Folk hos microsoft kan ta informationen för egen vinning.
Citera
2015-01-26, 12:53
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av O9C
För er som tänker använda windows 10 som main OS tänk på att win10 har en keylogger som loggar allt ni gör. Läser igenom filer ni öppnar osv. Folk hos microsoft kan ta informationen för egen vinning.
http://betanews.com/2014/10/07/untwist-your-panties-windows-10s-keylogger-is-nothing-to-worry-about/
Skulle nog inte oroa mig för mycket om det. Det lär ju knappast vara kvar i slutversionen ändå.
Citera
2015-01-26, 18:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av salxar
http://betanews.com/2014/10/07/untwist-your-panties-windows-10s-keylogger-is-nothing-to-worry-about/
Skulle nog inte oroa mig för mycket om det. Det lär ju knappast vara kvar i slutversionen ändå.

Självklart inte, tänkte på de som använder det som main OS just nu.
Citera
2015-01-29, 15:41
Medlem
cykelsadels avatar
Citat:

Du får använda dig av en nyare version av Cubase. Enligt Cubase 7 så fungerar det för Win8

Får ni in uppdateringen fbl_awesome1501 9933 Professional ?

Kör idag build 9923.
Senast redigerad av cykelsadel 2015-01-29 kl. 15:44.
Citera
2015-01-30, 08:58
Medlem
Neolitikums avatar
Det är synd att jag är så beroende av bankid.
Den är inte kompatibel med win10.
Citera
2015-01-30, 09:00
Medlem
pingvinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neolitikum
Det är synd att jag är så beroende av bankid.
Den är inte kompatibel med win10.
Använd mobilt bankid. Funkar finfint på alla mobilplattformar. Själv har jag slutat använda programmet bankid på datorn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in