Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-29, 19:57
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckPF
PS. Du är medveten om att du först måste köra en uppgradering inifrån windows 7/8 till win 10 va? Innan du kör clean install...

Bara så du inte klantar till det....

Va fan, kan man inte installera "rent"? För det har jag inte gjort, utan jag har bara kört precis som jag brukar när jag installerar om Win7 eller när jag temporärt uppgraderade till Win8.

Suuuuuuuck. Så jag måste installera Win7 igen och sedan köra den vägen?

-_-
Citera
2015-07-29, 20:00
Medlem
FuckPFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Va fan, kan man inte installera "rent"? För det har jag inte gjort, utan jag har bara kört precis som jag brukar när jag installerar om Win7 eller när jag temporärt uppgraderade till Win8.

Suuuuuuuck. Så jag måste installera Win7 igen och sedan köra den vägen?

-_-

Haha... så går det om man inte läser i tråden innan man börjar fippla....

Ja du måste ha en win 7/8 installation som är aktiverad... sen installerar du win 10 inifrån Win 7/8 till Win 10. Kolla så det är aktiverat..

SEN kan du köra in Win 10 med en ren nyinstallation.

Nu har du lärt dig något bra idag iaf. Läs på innan du börjar....
Citera
2015-07-29, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SalvadorD
Fan va segt de va att installera Windows 10 alltså. Seriöst har de stått och tuggat på 91% i säkert 2-3 timmar. Först för tio minuter sen så gick de upp till 92% änna. Någon mer än jag som stött på samma problem eller?

Mvh / SalvadorD

Uppgraderingen är slö, clean install tar 10 min på usb3.0 och ca 20 på usb2.0
Citera
2015-07-29, 20:10
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Laddar inte den bara ner ISOn?
Jag har ISOn, som jag lagt på mitt USB-minne, sedan startar jag om datorn o försöker boota via USB-minnet, då inget händer.

Men .iso filen är en avbild av en skiva den ska brännas som en "image" på skivan. Jag tolkar det du skriver som om du bara har kopierat .iso-filen direkt som den är till USB-minnet.
Det finns speciella program för att fixa det om nu inte ditt brännarprogram fixar det.

Edit.
Det var visst någon före.
Senast redigerad av PeterNoster 2015-07-29 kl. 20:19.
Citera
2015-07-29, 20:12
Medlem
Har ett problem..

Jag har idag mitt Windows 8.1 på en 120GB SSD disk.

Nu när jag installerade Windows 10 på en annan 250GB SSD disk vill den inte godkänna min produktnyckel som jag har på 8.1. Är jag rökt? Måste jag uppgradera till Windows 10 på min 120GB hårddisk?
Citera
2015-07-29, 20:13
Medlem
Hör att det varit problem med Nvidia drivrutinerna man får via Win 10. Åtminstone de som beta testade Win 10.

Ladda ned drivrutiner från Nivdia hemsida

Avinstallera de gamla drivrutinerna. Gör det både i enhetshanteraren och i kontrollpanelen där man avinstallerar program. Ta bort kvarlämnade mappar om det finns. Annars kan det buggiga korrupta bli kvar om du uppdaterar/installerar ovanpå de gamla.

Vet inte om du måste göra något för att förhindra att Windows installerar de dåliga drivrutinerna igen. Kanske koppla ur internet medan du avinstallerar, uppdaterar och testar hur det gick.
Senast redigerad av panpo98 2015-07-29 kl. 20:16.
Citera
2015-07-29, 20:18
Medlem
FuckPFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumizz
Har ett problem..

Jag har idag mitt Windows 8.1 på en 120GB SSD disk.

Nu när jag installerade Windows 10 på en annan 250GB SSD disk vill den inte godkänna min produktnyckel som jag har på 8.1. Är jag rökt? Måste jag uppgradera till Windows 10 på min 120GB hårddisk?

Vad fan är det med folk nuförtiden?

Orkar man inte läsa i tråden?
Citera
2015-07-29, 20:21
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Haha... så går det om man inte läser i tråden innan man börjar fippla....

Ja du måste ha en win 7/8 installation som är aktiverad... sen installerar du win 10 inifrån Win 7/8 till Win 10. Kolla så det är aktiverat..

SEN kan du köra in Win 10 med en ren nyinstallation.

Nu har du lärt dig något bra idag iaf. Läs på innan du börjar....

Envis som jag är fortsatte jag installationen ändå (fick koppla ur ena HDDN för att komma förbi felet på bilden.).

Vad jag ser verkar det funka utan att ha uppgraderat först.
Så vitt jag kan se är jag inne i OSet och pillar runt utan några helst problem.
Citera
2015-07-29, 20:25
Medlem
FuckPFs avatar
Citat:
Envis som jag är fortsatte jag installationen ändå (fick koppla ur ena HDDN för att komma förbi felet på bilden.).

Vad jag ser verkar det funka utan att ha uppgraderat först.
Så vitt jag kan se är jag inne i OSet och pillar runt utan några helst problem.

Är Win 10 aktiverat....
Citera
2015-07-29, 20:34
Medlem
annanmedlems avatar
Är det ok att göra en egen tråd och fråga om problem för alla som har wärschat Windows vid uppgradering om någon?

Vet inte om jag orkar göra någon slags backup, kopiera över filer till en annan partition rakt upp och ner möjligen.

Vet inte om man skall räkna med trubbel och dataförlust eller inte
Citera
2015-07-29, 20:34
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Daz slic loader på Win 7 har gett andra en aktiverad version av Win 10. Sen vet man aldrig hur länge det funkar..

http://forums.mydigitallife.info/forums/39-Windows-Loader
Pirater skulle ju få uppgradera gratis med.
Citera
2015-07-29, 20:39
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Är Win 10 aktiverat....

Nej men det har jag inte ens försökt med. jag planerar att köpa skiten via affären, förmodar att det går fintfint den vägen oavsett hur man installerade... däremot hittar skiten min andra hårddisk jag fick koppla ur under installationen.

Någon som vet var i Win10 den käcka avancerade hårddisk-finnaren finns? Som i Win7 finns under kontrollpanelen>system och säkerhet>administrationsverktyg?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in