Flashback bygger pepparkakshus!
2021-12-31, 17:06
Medlem
Skaraborg2s avatar
Gröne Jägaren den 30 november 1997.

Citat:
Ursprungligen postat av Klickis
Det kom ju fram mera information i programmet, så frustrerande att inte minnas namnet på det. Men väl berusad eftersom han hade blivit nekad inträde på Gröna Jägaren.
Han kommer aldrig bli hittad tror jag. Men det är fruktansvärt att det inte gjorts mer i fallet. Samtidigt undrar jag om det är min teori som är anledningen till all maskning.

Du har rätt.

Glömde bort händelsen på Gröne Jägaren och helt klart var han berusad.

Jag håller med dig. Nej han kommer tyvärr aldrig att hittas. Varför tror du att detta kan ha varit orsaken till all maskning?
Citera
2021-12-31, 20:51
Medlem
Klickiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Du har rätt.

Glömde bort händelsen på Gröne Jägaren och helt klart var han berusad.

Jag håller med dig. Nej han kommer tyvärr aldrig att hittas. Varför tror du att detta kan ha varit orsaken till all maskning?

Om min teori om maffiaverksamhet eller liknande stämmer, så är det för mycket för polisen att hantera. Vet inte något annat skäl till ett sådant hemlighetsmakeri.
Citera
2021-12-31, 21:10
Medlem
Skaraborg2s avatar
Hemlighetsmakeri.

Citat:
Om min teori om maffiaverksamhet eller liknande stämmer, så är det för mycket för polisen att hantera. Vet inte något annat skäl till ett sådant hemlighetsmakeri.

Okej du menar på det sättet.

Jag säger inte emot dig för det kan ha varit på det sättet. Ja det har varit ett väldigt hemlighetsmakeri rörande detta försvinnande och ett tag förbjöds flera personer att få ta del av utredningen. Skälet som då angavs var att de personer som begärde detta inte var närstående till honom. Rent ut sagt kan man säga att de menade "det har ni inte med att göra". Till sist lämnades den dock ut men då som ordentligt maskad.

Uppenbart är Thomas Sävenfalks försvinnande efter drygt ett par årtionden fortfarande anses som känslig.
Citera
2021-12-31, 22:09
Medlem
Klickiss avatar
Citat:
Okej du menar på det sättet.

Jag säger inte emot dig för det kan ha varit på det sättet. Ja det har varit ett väldigt hemlighetsmakeri rörande detta försvinnande och ett tag förbjöds flera personer att få ta del av utredningen. Skälet som då angavs var att de personer som begärde detta inte var närstående till honom. Rent ut sagt kan man säga att de menade "det har ni inte med att göra". Till sist lämnades den dock ut men då som ordentligt maskad.

Uppenbart är Thomas Sävenfalks försvinnande efter drygt ett par årtionden fortfarande anses som känslig.

Någonting är väldigt känsligt. Men vi lär aldrig få veta mer tror jag. Kanske borde tipsa något undersökande program. Hur kan det vara så mycket sekretess?!
Citera
2022-01-01, 00:51
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Någonting är väldigt känsligt. Men vi lär aldrig få veta mer tror jag. Kanske borde tipsa något undersökande program. Hur kan det vara så mycket sekretess?!

Programmet du syftar till hette förnimelse av mord. Tror dock ej det går att få tag i.
Citera
2022-01-01, 01:01
Medlem
Klickiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Programmet du syftar till hette förnimelse av mord. Tror dock ej det går att få tag i.

Just så hette det.
Jag menade att Kalla fakta eller uppdrag granskning borde tipsas om all sekretess runt Thomas försvinnande, för det är konstigt.
Citera
2022-01-01, 15:37
Medlem
Skaraborg2s avatar
Får vi någonsin reda på något mera?

Citat:

Detta är helt uppenbart att så är fallet.

Jag tror inte heller att vi kommer att få reda på så mycket mera om det här försvinnandet. Om ens något mera. Att det är så mycket sekretess beror troligen på känsliga uppgifter/misstankar som vi inte känner till. Att tipsa något undersökande program kan vara en god idé.
Citera
2022-01-01, 16:57
Medlem
Skarparattarns avatar
Tipsat både kalla fakta och uppdrag granskning nu.
Citera
2022-01-01, 17:06
Medlem
Klickiss avatar
Citat:

Bra jobbat!
Citera
2022-01-01, 18:54
Medlem
Skaraborg2s avatar
Förnimmelse av mord.

Citat:

Förnimmelse av mord såg jag en hel del program av men tyvärr inte programmet som tog upp fallet med den försvunne taxichauffören. Minns serien mycket väl.

Citat:

"Under våren tar Pontus Gårdinger upp tio olösta mord och försvinnanden i "Förnimmelse av mord" i Kanal 5.

I dokumentärserien, med start den 16 mars, arbetar två medier oberoende av varandra med varje fall så att deras berättelser kan jämföras."

Här måste trådens fall ha tagits upp.
Senast redigerad av Skaraborg2 2022-01-01 kl. 19:04.
Citera
2022-01-01, 19:32
Medlem
Klickiss avatar
Citat:
Förnimmelse av mord såg jag en hel del program av men tyvärr inte programmet som tog upp fallet med den försvunne taxichauffören. Minns serien mycket väl.

Citat:

"Under våren tar Pontus Gårdinger upp tio olösta mord och försvinnanden i "Förnimmelse av mord" i Kanal 5.

I dokumentärserien, med start den 16 mars, arbetar två medier oberoende av varandra med varje fall så att deras berättelser kan jämföras."

Här måste trådens fall ha tagits upp.

Det var Jörgen och Lena som var medium i det avsnittet. Jörgen var rätt osäker tyckte jag. Men dom var överens om att han plockats på gatan, tagits till en lägenhet i eventuellt Täby. Tagits därifrån inrullad i en matta för att gömmas......
Citera
2022-01-01, 20:30
Medlem
Skaraborg2s avatar
Mycket bra gjort.

Citat:

Bra jobbat som vanligt gällande detta fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in