Citat:
Ursprungligen postat av
eun
Jag får jämt massor utav ideer om projekt och annat kreativt jag skulle vilja göra, dock är det inget jag genomför och saknar därför något kreativt att ägna mig åt i nuläget. Vilket kan kännas rätt störigt emellanåt.
Jag söker därför något sätt att få utlopp för min kreativitet.
Vad brukar ni göra när ni känner er kreativa? Har ni några förslag på projekt eller liknande?
Få se. Du har alltså lätt att få kreativa idéer, men du har inte tålamod eller uthållighet att genomföra dem i praktiken? När idén är väl fött, får det gå snabbt och iaf inom en kort tidsrymd, ett par tre dagar som högst?
OK.
Spela schack. Rätt många av utövarna är kända som konstnärs-själar...
Varje parti avslutas under kvällens gång - i princip. blir partiet riktigt lång kan du få avbrott och få spela färdig en annan dag. (beror lite på de exakta reglerna och tävlingsformen).
Kanske bridge kan funka också. Här går det ännu fortare. Kanske 24 "givar" på en kväll.
Och kreativ bör man vara ja.
Måla. Jobba med skulptur. Kan göras klart på ett par dagar och du är ändå noggrann.
Skriv kortnoveller.
Kommentera på forum som intresserar dig. Där din input blir att komma med nya idéer, nya lösningar, på det de andra har problem med.
Är du händig så att laga olika saker där man inte har nån arbetsbeskrivning kan vara mycket kreativt...
Brodera olika svåra mönster som du kommer på. Lagom avgränsade projekt.
Men se till att det inte är några jättebroderier för DE tar tid...