Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-10-05, 20:15
  #13
Medlem
Kan känna igen mig i kreativitestproblemet. Jag sysselsätter mig med diverse projekt
då vissa projekt jag kommer på är för stora. Ex. tänkte jag under julen försöka mig på att bygga något liknande http://boostedboards.com/ så man har något att göra i höstmörkret.

Då får jag både skapa och tänka/hitta rätt lösning vilket är kul. Finns ju även massvis med teknikprojekt som är roliga att göra också om du är intresserad av sådant, ex. leka med en raspberry pi?
Citera
2014-10-05, 21:12
  #14
Medlem
euns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xianze
Kan känna igen mig i kreativitestproblemet. Jag sysselsätter mig med diverse projekt
då vissa projekt jag kommer på är för stora. Ex. tänkte jag under julen försöka mig på att bygga något liknande http://boostedboards.com/ så man har något att göra i höstmörkret.

Då får jag både skapa och tänka/hitta rätt lösning vilket är kul. Finns ju även massvis med teknikprojekt som är roliga att göra också om du är intresserad av sådant, ex. leka med en raspberry pi?
försökte du bygga en skateboard? hur gick det, blev du klar?

har aldrig hört om en sk "raspberry", har du lust att utveckla lite? (att jag inte ens vet vad det är skvallrar en del om min tekniska sida.)
Citera
2014-11-17, 21:04
  #15
Medlem
Ogdens avatar
Kultur: allmänt --> Eget konstnärligt skapande
/Moderator
Citera
2015-02-18, 18:42
  #16
Medlem
jag personligen älskar att raka mina ben och vaxa mellan tårna, går o forma rätt så roligt
Citera
2015-11-20, 15:36
  #17
Medlem
KickAss-1337s avatar
Om TS fortfarande är aktiv kan jag tipsa om Henrik Fexeus bok "Konsten att få mentala superkrafter", som behandlar t ex kreativitet. Har kommit en bit i den (började i veckan) och den verkar lovande. Annars kan jag varmt rekomendera "Medicieffekten" av Frans Johansson, faschinerande läsning!
Citera
2016-02-24, 05:03
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjokolito
jag personligen älskar att raka mina ben och vaxa mellan tårna, går o forma rätt så roligt

Haha härligt, såna saker tycker jag är mer kreativa än klassikerna, skriva, teckna, sjunga, osv. De har ju gjorts 57 gånger, däremot raka benen i olika former, där har vi kreativitet på riktigt. Både nyskapande och idérikt. Om du eller någon annan förövrigt har svårt att hitta sin kreativa förmåga så kan ni höra av er till mig, derjakt@gmail.com. Jag söker nämligen kreativa människor relaterade till mitt nystartade projekt - utlopp.com, så hör gärna av er till mig så kanske vi kan utnyttja varandra

Ha det bra!
Citera
2016-02-24, 06:16
  #19
Medlem
morkfromorks avatar
Rita, måla, teckna kanske... behöver bara en penna och ett ritblock... lite mera krävande är att skriva... men det går ju skriva korta saker online...
Citera
2016-02-26, 13:01
  #20
Medlem
Tycker du det är tråkigt med vanliga verktyg kan jag rekommendera sprayburkar andra graffiti verktyg.
Går att göra väldigt mycket med sprayfärg, målarfärg, penslar m.m
Citera
2016-02-26, 13:09
  #21
Medlem
TheGrimComedians avatar
Om du gillar att pilla med software så finns det olika datorprogram som hjälper dig med i princip allt kreativt skapande. Själv började jag kompilerade animerade skämtvideos i brist på annan sysselsättning, och det som ett enkelt förstasteg. Tänker utveckla det hela till animerad serie framöver tillsammans med min sambo. Med en dator och med software kan man komma långt.
Citera
2016-02-29, 19:16
  #22
Medlem
Håller med om att grafiti skulle vara ett bra verktyg, och det är coolt också.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback