• 1
  • 2
2005-09-08, 13:43
Medlem
Någon som vet hur man effektivast gör det? Krossa och lösa i alkohol eller vatten? Såg att ca. 20 bittermandlar motsvarar en dödlig dos, men jag är lite orolig för att det inte ska verka tillräckligt snabbt. Men i en extraherad form bör det gå fortare. Obs! det är för personligt bruk så jag ska inte mörda någon.

Kanske inte riktigt helt korrekt forum, men det närmsta jag kunde hitta.

Och ja, det är ett seriöst inlägg så jag undanber mig fåniga kommentarer.
2005-09-08, 13:45
Medlem
sysops avatar
Ät två påsar rakt av. klart.
2005-09-08, 13:58
Medlem
TomiXs avatar
Finns nog bättre sätt att dö på än av en cyanidförgiftning...

Men om du nu verkligen skall så kan ju alternativet vara att bara käka rakt av som ovanstående skrev..
2005-09-08, 14:07
Medlem
Fast det är ju just det som är problemet, att käka dom skulle ta en lång tid för kroppen att bryta ner amygdalinet till HCN. Ett koncentrat av HCN leder till en väldigt snabb död, går på ett par sekunder. Frågan är om det är alkohollösligt eller vattenlösligt? Att testa sig fram är ju som sagt var ingen möjlighet.
2005-09-08, 14:55
Medlem
TomiXs avatar
Hmm, om du nu skall begå självmord så finns det väl mkt bättre sätt än att fippla runt med extraktioner.. Fast bästa är nog att göra något av sitt liv. Jag vet att du inte ville ha ett sådant svar, men kan inte hålla mig.
2005-09-08, 15:03
Medlem
Mmm... Kanske att börja dra droger då? Problemet är att det inte löser mina andra problem utan snarare skapar fler. Visst vi kan börja diskutera dom moraliska och etiska problem runt det, men som du sa så är det inte riktigt min frågeställning. Den billigaste och enklaste lösning som jag har hittat är bittermandel, dels går det att köpa i vanlig livsmedelsaffär till ett lågt pris, dels innehåller det ett starkt jävla gift. En OD på andra saker skulle kosta bra mycket mer pengar, för att inte tala om klägget som blir efter vapen.

HCN kvävs man av, det stoppar cellandningen vilket resulterar i en hyfsat sjyst död ändå. (Får se till att man har tömt blåsa och tarm innan bara)

Förr eller senare ska vi alla dö, men jag vill bestämma hur och när. Tyvärr har vi inte möjlighet till dödshjälp här i Sverige och en resa och kostnad till andra länder är för kostsamt. Nu har det spårat ur ifrån ämnet, men jag ville bara klargöra dom sakerna. (Ursäkta mods!)
2005-09-08, 15:08
Medlem
Hylands avatar
Dessutom så kräfvs det väl runt 50 bittermandlar för att man ska dö? Mycket från person till person då såklart.
2005-09-08, 15:18
Medlem
Ja en 50-60 någonting sådär. Det blir lite jobbigt att trycka i sig skiten. Men om man kunde extrahera ut amygdalinet ifrån en större mängd mandlar. Låt säga 100 st, så borde typ en 6:a eller liknanande få en rejäl effekt. Det bästa är förstås att andas in det, då har det direkt dödande effekt. Cyklon B användes som säkert bekant under II:a världskriget, vilket är är Cyanväte. Väldigt explosivt också.

Extratet av amygdalinet bör reagera våldsamt med syran i magsäcken och ombildas till HCN. Troligen någon sekund/sekunders smärta.
2005-09-08, 15:23
Medlem
Hylands avatar
Är den här länken något för dig?

Hittade äfven det här:
Citat:
Blåsyra är dödligt i invärtes doser på 0.5-3.5 mg per kilo kroppsvikt. Detta motsvarar ungefär 60 bittermandlar eller 100g linfrön för en vuxen människa. Av blåsyregas (i koncentrationen 0.2 mg per liter luft) kvävs man på några sekunder

Vet inte om det är till någon nytta...
2005-09-08, 15:26
Medlem
Ah sjyst, den länken klargjorde allt. Det är vattenlösligt. Tackar för hjälpen... Ha det bra go vänner... Vad ni nu än tar er till med.
2005-09-08, 15:30
Medlem
Hylands avatar
Kom på en sak; kan man inte köpa bittermandelolja? Då är det ju bara att hälla dig det på en gång så slipper du hålla på och krångla.
2005-09-08, 16:29
Medlem
Hjälp inte **** för fan.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här