• 1
  • 2
2014-09-25, 10:41
Medlem
Oddsarens avatar
Hej, har blivit erbjuden ett jobb på postnord i Veddesta, och undrar bara om någon jobbat/jobbar här?

Vad är lönen på? Hur var cheferna? Var det slitsamt? Hur var arbetsuppgifterna?
Citera
2014-09-25, 10:51
Bannlyst
Många utav dina frågor kan du nog få svar på här (FB) Lagerarbete: posten Segeltorp, frågor. då jag tror att det också är postnord som finns ute vid segeltorp
Citera
2014-09-25, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oddsaren
Hej, har blivit erbjuden ett jobb på postnord i Veddesta, och undrar bara om någon jobbat/jobbar här?

Vad är lönen på? Hur var cheferna? Var det slitsamt? Hur var arbetsuppgifterna?
Nu är jag ingen lagerslusk så jag vet inte vad lönen ligger på. Av det jag sett och hört så verkar det vara rätt avslappnat. Chefer som är dumma i huvudet finns överallt - så även på posten - men de enda skräckexempel jag hört talas om har inget som helst med lagerarbetarna att göra. Folk brukar både le och skämta med varandra så det verkar inte vara helvetet på jorden i alla fall. Terminalen är nybyggd så det är fräscht och städat.

PostNord som arbetsgivare är helt OK. Har bara varit anställd några månader men har fått uppfattningen att man så gott det går försöker värna om sina medarbetare.

Kan berätta lite mer i PM om du är intresserad.
Citera
2014-10-20, 13:38
Medlem
Fick precis jobbet via ett bemanningsföretag, TS jobbar du kvar där? Kan du berätta lite hur det är isf?
Citera
2014-10-20, 14:35
Medlem
Oddsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5542
Fick precis jobbet via ett bemanningsföretag, TS jobbar du kvar där? Kan du berätta lite hur det är isf?

Har nu jobbat här ca 3 veckor och jag rekommenderar absolut inte detta jobb. Kommer sluta så fort jag betalat av en skuld eller hittar ett nytt jobb

Det finns 2 pass om du är anställd från ett bemanningsföretag. Nattpasset är 00:10-06:30 160kr/timme och kvällspasset 15:35-21:10 123kr/timme

Nattpasset är ett jävla slavarbete, man är i nån lastbil och ska lasta ut massa paket på ett rullband, har man otur kan det bara vara massa tunga däck som väger typ 30-40kg riktigt jobbigt. Man brukar nog tömma 3-4 lastbilar under ett pass. 1a timmen går rätt så snabbt men efter det känns det som ett helvete och man bara längtar efter att gå hem. Man får en 30 minuters rast (obetald). De flesta arbetsledarna är otrevliga och stressade och blir irriterade om man har frågor eller behöver hjälp med något, sen om man gör något fel blir de riktigt sura. 90% är invandrare.

Det är svårt att ta sig in också eftersom man inte får ett kort om man inte är fastanställd, så man måste vänta tills någon öppnar, vissa är dryga och vägrar öppna.

Första dagen är väldigt förvirrande, man kommer dit och så säger arbetsledarna att sätta igång, de har ingen koll om du är ny eller inte, utan du måste själv fråga nån vilken station du ska första dagen. Det är ingen introduktion utan arbetsledaren tar dig bara in till en lastbil och ber dig lägga ut paket på bandet.

Kvällspasset är lite lugnare och mindre jobbigt då man sorterar in paket i lastbilen istället, tar inte lika mycket på ryggen som på nattpasset.

Har jobbat på lager förut och kan väl bara säga att detta är en väldigt oproffessionell arbetsplats
Citera
2014-11-01, 23:32
Medlem
realthugs avatar
Citat:
Har nu jobbat här ca 3 veckor och jag rekommenderar absolut inte detta jobb. Kommer sluta så fort jag betalat av en skuld eller hittar ett nytt jobb

Det finns 2 pass om du är anställd från ett bemanningsföretag. Nattpasset är 00:10-06:30 160kr/timme och kvällspasset 15:35-21:10 123kr/timme

Nattpasset är ett jävla slavarbete, man är i nån lastbil och ska lasta ut massa paket på ett rullband, har man otur kan det bara vara massa tunga däck som väger typ 30-40kg riktigt jobbigt. Man brukar nog tömma 3-4 lastbilar under ett pass. 1a timmen går rätt så snabbt men efter det känns det som ett helvete och man bara längtar efter att gå hem. Man får en 30 minuters rast (obetald). De flesta arbetsledarna är otrevliga och stressade och blir irriterade om man har frågor eller behöver hjälp med något, sen om man gör något fel blir de riktigt sura. 90% är invandrare.

Det är svårt att ta sig in också eftersom man inte får ett kort om man inte är fastanställd, så man måste vänta tills någon öppnar, vissa är dryga och vägrar öppna.

Första dagen är väldigt förvirrande, man kommer dit och så säger arbetsledarna att sätta igång, de har ingen koll om du är ny eller inte, utan du måste själv fråga nån vilken station du ska första dagen. Det är ingen introduktion utan arbetsledaren tar dig bara in till en lastbil och ber dig lägga ut paket på bandet.

Kvällspasset är lite lugnare och mindre jobbigt då man sorterar in paket i lastbilen istället, tar inte lika mycket på ryggen som på nattpasset.

Har jobbat på lager förut och kan väl bara säga att detta är en väldigt oproffessionell arbetsplats

Du var mig riktigt klen asså. Jag har jobbat på samma sätt som du inom posten i 2 år snart, och det är livets jobb. Inte ett dugg jobbigt. Jag jobbar natt varje dag förutom fre-lör.

Sen vet jag inte hur det är uppe på veddesta, men på den terminalen jag är på är riktigt grym. Då dom nya som börjar hos oss får 3 dagars upplärning. Sen så står man inte i skåp varje gång, utan man roterar, ibland sorterar man och ibland öser man.
Citera
2014-11-02, 09:14
Medlem
Oddsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realthug
Du var mig riktigt klen asså. Jag har jobbat på samma sätt som du inom posten i 2 år snart, och det är livets jobb. Inte ett dugg jobbigt. Jag jobbar natt varje dag förutom fre-lör.

Sen vet jag inte hur det är uppe på veddesta, men på den terminalen jag är på är riktigt grym. Då dom nya som börjar hos oss får 3 dagars upplärning. Sen så står man inte i skåp varje gång, utan man roterar, ibland sorterar man och ibland öser man.

Haha, 3 dagars upplärning. Står inte i skåp varje gång? Du ser ju själv, det är inte samma jobb. Så kom inte och kalla någon klen? Vart jobbar du?
Citera
2014-11-02, 10:43
Medlem
Citat:
Haha, 3 dagars upplärning. Står inte i skåp varje gång? Du ser ju själv, det är inte samma jobb. Så kom inte och kalla någon klen? Vart jobbar du?

Skillnaden ligger väl i att du är från bemanning antar jag, brukar vara så att man får skitdelarna av jobbet då och inte kommer in med de andra så att säga. lite som att man alltid bara får skitrader på vanliga lager om man är ny eller från bemanning, det bara är så
Citera
2014-11-03, 13:39
Medlem
Jag är där och lastar i/ur varje natt.

De som kör truckarna verkar inte slita ut sig nämnvärt. Är väl mest invandrare där väl?

Brukar ta kaffe på övervåningen ibland, helt ok ställe där oftast kommer någon och hjälper tömma iaf, packa i gör jag gärna själv, brukar bara bli halv bil.
Citera
2014-11-03, 14:31
Medlem
Oddsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av echox
Jag är där och lastar i/ur varje natt.

De som kör truckarna verkar inte slita ut sig nämnvärt. Är väl mest invandrare där väl?

Brukar ta kaffe på övervåningen ibland, helt ok ställe där oftast kommer någon och hjälper tömma iaf, packa i gör jag gärna själv, brukar bara bli halv bil.

De som kör truckarna är väl arbetsledarna? Visst jobbet kan vara ok, men inte om man kommer från bemanning, då behandlar de dig som skit och uttnyttjar en till max. Sen om man studerar samtidigt gör det hela bara värre. Ska man jobba här ska man inte studera iaf.
Citera
2014-11-09, 01:46
Medlem
realthugs avatar
Citat:

Torsvik, (Jönköping) Men jag är inte bemanning. Måste ha misstolkat ditt inlägg, det står inte att du jobbar via bemmaning. Ja, dom har ju särskilda regler dock, dom ska ju ersätta den som är sjuk, har du otur så hamnar du i skåp ju. Jag själv älskar att stå i skåp, ösa och lyssna på musik.
Citera
2017-01-02, 09:54
Medlem
Citat:

Jag arbetade på Veddesta 1 år 2014 + 100% studier + 2 barn. Visst allt stämmer som du säger, dock fick jag bra kontakt med de flesta och med tiden är det skönt att stå och lossa lastbilar, kan bli lite långtråkigt men men.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in