• 1
  • 2
2014-09-25, 10:41
Medlem
Oddsarens avatar
Hej, har blivit erbjuden ett jobb p postnord i Veddesta, och undrar bara om ngon jobbat/jobbar hr?

Vad r lnen p? Hur var cheferna? Var det slitsamt? Hur var arbetsuppgifterna?
Citera
2014-09-25, 10:51
Bannlyst
Mnga utav dina frgor kan du nog f svar p hr (FB) Lagerarbete: posten Segeltorp, frgor. d jag tror att det ocks r postnord som finns ute vid segeltorp
Citera
2014-09-25, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oddsaren
Hej, har blivit erbjuden ett jobb p postnord i Veddesta, och undrar bara om ngon jobbat/jobbar hr?

Vad r lnen p? Hur var cheferna? Var det slitsamt? Hur var arbetsuppgifterna?
Nu r jag ingen lagerslusk s jag vet inte vad lnen ligger p. Av det jag sett och hrt s verkar det vara rtt avslappnat. Chefer som r dumma i huvudet finns verallt - s ven p posten - men de enda skrckexempel jag hrt talas om har inget som helst med lagerarbetarna att gra. Folk brukar bde le och skmta med varandra s det verkar inte vara helvetet p jorden i alla fall. Terminalen r nybyggd s det r frscht och stdat.

PostNord som arbetsgivare r helt OK. Har bara varit anstlld ngra mnader men har ftt uppfattningen att man s gott det gr frsker vrna om sina medarbetare.

Kan bertta lite mer i PM om du r intresserad.
Citera
2014-10-20, 13:38
Medlem
Fick precis jobbet via ett bemanningsfretag, TS jobbar du kvar dr? Kan du bertta lite hur det r isf?
Citera
2014-10-20, 14:35
Medlem
Oddsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5542
Fick precis jobbet via ett bemanningsfretag, TS jobbar du kvar dr? Kan du bertta lite hur det r isf?

Har nu jobbat hr ca 3 veckor och jag rekommenderar absolut inte detta jobb. Kommer sluta s fort jag betalat av en skuld eller hittar ett nytt jobb

Det finns 2 pass om du r anstlld frn ett bemanningsfretag. Nattpasset r 00:10-06:30 160kr/timme och kvllspasset 15:35-21:10 123kr/timme

Nattpasset r ett jvla slavarbete, man r i nn lastbil och ska lasta ut massa paket p ett rullband, har man otur kan det bara vara massa tunga dck som vger typ 30-40kg riktigt jobbigt. Man brukar nog tmma 3-4 lastbilar under ett pass. 1a timmen gr rtt s snabbt men efter det knns det som ett helvete och man bara lngtar efter att g hem. Man fr en 30 minuters rast (obetald). De flesta arbetsledarna r otrevliga och stressade och blir irriterade om man har frgor eller behver hjlp med ngot, sen om man gr ngot fel blir de riktigt sura. 90% r invandrare.

Det r svrt att ta sig in ocks eftersom man inte fr ett kort om man inte r fastanstlld, s man mste vnta tills ngon ppnar, vissa r dryga och vgrar ppna.

Frsta dagen r vldigt frvirrande, man kommer dit och s sger arbetsledarna att stta igng, de har ingen koll om du r ny eller inte, utan du mste sjlv frga nn vilken station du ska frsta dagen. Det r ingen introduktion utan arbetsledaren tar dig bara in till en lastbil och ber dig lgga ut paket p bandet.

Kvllspasset r lite lugnare och mindre jobbigt d man sorterar in paket i lastbilen istllet, tar inte lika mycket p ryggen som p nattpasset.

Har jobbat p lager frut och kan vl bara sga att detta r en vldigt oproffessionell arbetsplats
Citera
2014-11-01, 23:32
Medlem
realthugs avatar
Citat:
Har nu jobbat hr ca 3 veckor och jag rekommenderar absolut inte detta jobb. Kommer sluta s fort jag betalat av en skuld eller hittar ett nytt jobb

Det finns 2 pass om du r anstlld frn ett bemanningsfretag. Nattpasset r 00:10-06:30 160kr/timme och kvllspasset 15:35-21:10 123kr/timme

Nattpasset r ett jvla slavarbete, man r i nn lastbil och ska lasta ut massa paket p ett rullband, har man otur kan det bara vara massa tunga dck som vger typ 30-40kg riktigt jobbigt. Man brukar nog tmma 3-4 lastbilar under ett pass. 1a timmen gr rtt s snabbt men efter det knns det som ett helvete och man bara lngtar efter att g hem. Man fr en 30 minuters rast (obetald). De flesta arbetsledarna r otrevliga och stressade och blir irriterade om man har frgor eller behver hjlp med ngot, sen om man gr ngot fel blir de riktigt sura. 90% r invandrare.

Det r svrt att ta sig in ocks eftersom man inte fr ett kort om man inte r fastanstlld, s man mste vnta tills ngon ppnar, vissa r dryga och vgrar ppna.

Frsta dagen r vldigt frvirrande, man kommer dit och s sger arbetsledarna att stta igng, de har ingen koll om du r ny eller inte, utan du mste sjlv frga nn vilken station du ska frsta dagen. Det r ingen introduktion utan arbetsledaren tar dig bara in till en lastbil och ber dig lgga ut paket p bandet.

Kvllspasset r lite lugnare och mindre jobbigt d man sorterar in paket i lastbilen istllet, tar inte lika mycket p ryggen som p nattpasset.

Har jobbat p lager frut och kan vl bara sga att detta r en vldigt oproffessionell arbetsplats

Du var mig riktigt klen ass. Jag har jobbat p samma stt som du inom posten i 2 r snart, och det r livets jobb. Inte ett dugg jobbigt. Jag jobbar natt varje dag frutom fre-lr.

Sen vet jag inte hur det r uppe p veddesta, men p den terminalen jag r p r riktigt grym. D dom nya som brjar hos oss fr 3 dagars upplrning. Sen s str man inte i skp varje gng, utan man roterar, ibland sorterar man och ibland ser man.
Citera
2014-11-02, 09:14
Medlem
Oddsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realthug
Du var mig riktigt klen ass. Jag har jobbat p samma stt som du inom posten i 2 r snart, och det r livets jobb. Inte ett dugg jobbigt. Jag jobbar natt varje dag frutom fre-lr.

Sen vet jag inte hur det r uppe p veddesta, men p den terminalen jag r p r riktigt grym. D dom nya som brjar hos oss fr 3 dagars upplrning. Sen s str man inte i skp varje gng, utan man roterar, ibland sorterar man och ibland ser man.

Haha, 3 dagars upplrning. Str inte i skp varje gng? Du ser ju sjlv, det r inte samma jobb. S kom inte och kalla ngon klen? Vart jobbar du?
Citera
2014-11-02, 10:43
Medlem
Citat:
Haha, 3 dagars upplrning. Str inte i skp varje gng? Du ser ju sjlv, det r inte samma jobb. S kom inte och kalla ngon klen? Vart jobbar du?

Skillnaden ligger vl i att du r frn bemanning antar jag, brukar vara s att man fr skitdelarna av jobbet d och inte kommer in med de andra s att sga. lite som att man alltid bara fr skitrader p vanliga lager om man r ny eller frn bemanning, det bara r s
Citera
2014-11-03, 13:39
Medlem
Jag r dr och lastar i/ur varje natt.

De som kr truckarna verkar inte slita ut sig nmnvrt. r vl mest invandrare dr vl?

Brukar ta kaffe p vervningen ibland, helt ok stlle dr oftast kommer ngon och hjlper tmma iaf, packa i gr jag grna sjlv, brukar bara bli halv bil.
Citera
2014-11-03, 14:31
Medlem
Oddsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av echox
Jag r dr och lastar i/ur varje natt.

De som kr truckarna verkar inte slita ut sig nmnvrt. r vl mest invandrare dr vl?

Brukar ta kaffe p vervningen ibland, helt ok stlle dr oftast kommer ngon och hjlper tmma iaf, packa i gr jag grna sjlv, brukar bara bli halv bil.

De som kr truckarna r vl arbetsledarna? Visst jobbet kan vara ok, men inte om man kommer frn bemanning, d behandlar de dig som skit och uttnyttjar en till max. Sen om man studerar samtidigt gr det hela bara vrre. Ska man jobba hr ska man inte studera iaf.
Citera
2014-11-09, 01:46
Medlem
realthugs avatar
Citat:

Torsvik, (Jnkping) Men jag r inte bemanning. Mste ha misstolkat ditt inlgg, det str inte att du jobbar via bemmaning. Ja, dom har ju srskilda regler dock, dom ska ju erstta den som r sjuk, har du otur s hamnar du i skp ju. Jag sjlv lskar att st i skp, sa och lyssna p musik.
Citera
2017-01-02, 09:54
Medlem
Citat:

Jag arbetade p Veddesta 1 r 2014 + 100% studier + 2 barn. Visst allt stmmer som du sger, dock fick jag bra kontakt med de flesta och med tiden r det sknt att st och lossa lastbilar, kan bli lite lngtrkigt men men.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in