• 1
  • 2
2017-06-11, 05:39
Medlem
Jag har jobbat här i några månader förut. Det söks alltid folk det i stort sett ser jag, antingen söker Postnord folk själva eller så är det bemanningsföretag som söker folk. Om någon planerar på söka jobb på denna arbetsplats så tycker jag verkligen ni ska avstå. Denna arbetsplats är den mest oseriösa arbetsplats jag någonsin jobbat på. Dålig struktur, ingen har någon riktig koll på vad som gäller, dåligt betalt med tanke på allt slit du får gå igenom (jag tror du kan tjäna som maximum runt 160-165 kr, det är när du jobbar natt eller väldig sen kväll, dock slutar man oftast runt 21.00 om du jobbar kväll).
Kollegorna där är verkligen skumma och vissa har verkligen ingen uppfattning om hur man ska bete sig och vissa har kass koll. Det fanns bra kollegor med så klart, men de flesta var skumma. Jag jobbar gärna effektivt och jag gör så gott jag kan och jag har aldrig fått några klagomål på tidigare arbetsplatser (tvärtom snarare). På Postnord i Veddesta så fick man knappt någon uppskattning för sitt arbete och fan vad folk höll på gnälla. Man kunde få klagomål på att det gick för långsamt när man t.ex lastade ur paket ur en lastbil själv, när man egentligen ska vara 2 personer.

Jag kan väl säga så här, om ni söker timanställning eller jobb på 40% och planerar att studera och jobba vid sidan av så duger väl detta jobb. Dock skulle jag söka annat jobb medans. Annars är det inte värt att söka. Postnord har varslat en del folk de senaste 2 åren, det är ingen stabil arbetsgivare så försök hitta något annat istället är mitt råd. Ni kommer bara att ha sönder ryggen på denna arbetsplats förr eller senare.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in