Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-05-05, 17:07
  #181
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hin håle
Han är fortfarande för ung. Men jag tror det kommer. Om 10-15 år hoppas jag att vi få se någon som t.ex. Oliver som partiledare.

Tänk du, det hoppas jag också. Har inte moderaterna åkt ur riksdagen innan, så lär dom ju göra det då.
Citera
2015-05-05, 17:18
  #182
Medlem
bax88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hin håle
Jag är personligen väldig stolt och glad över att det finns en samsyn kring de här frågorna hos alla de etablerade och demokratiska partiet. Som moderat samarbetar jag gärna med t.ex. en socialdemokrat om det kan innebära att sd inte får något inflytande.

*Hos de etablerade partiernas ledningar. För er inom alliansen verkar det inte vara så väl förankrat utanför partiledningen.

Vänstern må vara emot, men tänka äro inte deras starka sida.

Men det är bara du fortsätter ditt obetalbara valarbete för (SD).
Citera
2015-05-05, 20:12
  #183
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hin håle
Jag är personligen väldig stolt och glad över att det finns en samsyn kring de här frågorna hos alla de etablerade och demokratiska partiet. Som moderat samarbetar jag gärna med t.ex. en socialdemokrat om det kan innebära att sd inte får något inflytande.

Men är inte sakfrågan det viktigaste? Eller menar du att den viktigaste sakfrågan som finns i hela världen, det är att all politik går ut på att undvika att SD får något inflytande och att tycka precis tvärtemot vad Jimmie Åkesson tycker?

Tänk dig att SD blir största parti med 40% (ja, jag vet att det är osannolikt, det är en hypotes) efter nästa val och bildar en minoritetsregering. Som första åtgärd vill SD sänka inkomstskatten kraftigt. Kommer du som nytillträdd M-ledare då att samarbeta med S i syftet att sänka SD?

Jag ogillar starkt MP, men om jag vore politiker och råkade ha en åsikt i en sakfråga som stämmer överens med MP, då skulle jag ju naturligtvis försöka samarbeta med MP i just den frågan. I min värld så är det just så representativ demokrati är tänkt att fungera, och allt annat (inklusive decemberöverenskommelser och liknande) är ett enormt svek mot den befolkningen som skall representeras. Ett svek gränsande till en statskupp.
Citera
2015-05-06, 22:32
  #184
Medlem
KarlXllls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hin håle
Han är fortfarande för ung. Men jag tror det kommer. Om 10-15 år hoppas jag att vi få se någon som t.ex. Oliver som partiledare.
Vadå för ung? Se på KD, partledarskapet sjunker i ålder sett. Partiet behöver ett ungt o nytt ledarskap, Batra är bara en sämre förlängning av Reinfeldt, det behövs någon som är obunden till det gamla trötta ledargarnityret. Med rätt partiledning omkring sig kan Rosengren tillträda ganska snart o börja utrensningen av gammelmoderaterna som motarbetar den fria rörligheten.
10-15 år - det är dagens glöd som behövs, vad som återstår av den om så lång tid framåt vet ingen...
Citera
2015-05-06, 23:09
  #185
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarlXlll
Vadå för ung? Se på KD, partledarskapet sjunker i ålder sett. Partiet behöver ett ungt o nytt ledarskap, Batra är bara en sämre förlängning av Reinfeldt, det behövs någon som är obunden till det gamla trötta ledargarnityret. Med rätt partiledning omkring sig kan Rosengren tillträda ganska snart o börja utrensningen av gammelmoderaterna som motarbetar den fria rörligheten.
10-15 år - det är dagens glöd som behövs, vad som återstår av den om så lång tid framåt vet ingen...

Vad som återstår av modertarena om 10-15 år återstår att se.

Partier kan försvinna fort. Se bara på Pasoks underbara utveckling i Grekland. Från att ha varit ett av dom helt dominerande partierna till i princip ingenting. På bara några år.
Med lite tur gå moderaterna samma väg.
Citera
2015-05-08, 11:43
  #186
Medlem
Triremers avatar
Galenskapen inom MUF fortsätter. M vill införa tillfälliga uppehållstillstånd för flyktingar, MUF med Me*jer i spetsen vill det inte. De vill låta alla som kommer hit få permanent uppehållstillstånd.

http://www.va.se/nyheter/2015/05/08/...allstillstand/


"Lo*ise Me*jer är vice ordförande i MUF:s förbundsstyrelse samt aktiv i Skånemoderaterna.

– Detta är den absolut viktigaste striden om öppenhet som vi moderater står inför. Vi ska inte möta människor på flykt med hot om hemresa. Vi måste välkomna dem med jobb och integration. I Europa, Sverige och framför allt Skåne måste fler öppna sina hjärtan, säger hon."

http://www.sydsvenskan.se/malmo/muf-...lyktingutspel/


Me*jer: "Idag föreslår M att tillfälliga uppehållstillstånd ska vara huvudregeln när människor söker asyl i Sverige. Imorgon kommer jag att lägga en tilläggsattsats på MUF:s motion om öppenhet som säger att permanenta uppehållstillstånd ska vara huvudregeln. Detta är den absolut viktigaste striden om öppenheten som partiet står inför och där MUF ska visa vägen. Hoppas att Skånemoderaterna gör ett kraftigt ställningstagande för att fler ska öppna sina hjärtan och att när människor kommer hit, har de - om de så vill - också kommit hem."

Öppenhet, tolerans, öppna hjärtan...

När de låter ideologin styra tappar de allt sunt förnuft. Att de anklagar vänsterfolk för att vara känslostyrda är direkt pinsamt när de lutar sig mot ideologin för att ta hit 100 000 plus per år.

När dagens MUF:are blir en del av partiet kommer partiet att hamna under 4%.
__________________
Senast redigerad av Triremer 2015-05-08 kl. 12:32.
Citera
2015-05-08, 15:52
  #187
Medlem
KarlXllls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Triremer
När dagens MUF:are blir en del av partiet kommer partiet att hamna under 4%.
http://www.di.se/artiklar/2015/5/8/i...nar-reinfeldt/
Jag vill påstå att dagens MUF:are är en del (rätt stor också, enl länken) av partiet.
Citera
2015-05-09, 08:37
  #188
Medlem
Triremers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarlXlll
http://www.di.se/artiklar/2015/5/8/i...nar-reinfeldt/
Jag vill påstå att dagens MUF:are är en del (rätt stor också, enl länken) av partiet.

Det är jag medveten om men de är fortfarande MUF:are. När de inte längre tillhör MUF utan M då är det riktiga problem. Tänk dig en partiledning med Sidén, Törnblom, Noria, Meijer, Olsson och Rosenhen som partiledare.
Citera
2015-05-09, 08:55
  #189
Medlem
Ordlands avatar
Människor som tillhör föreningar med opinionsbildning på dagordningen är förkastliga individer i utgångsläget.
Därutöver snubblar de över varandras ribba som redan ligger på en låg begåvningsnivå, strax under reserven.
Med regelrätt förvanskning av välkända principer inom marknadsekonomiska teorier riktar de in sig på en spretande minoritet som saknar köpkraft utanför klädinrättningar och schlager. En minoritet som även är få till antalet, med ett högljutt klientel utan egentligt inflytande på realpolitiken.
Ett utspel som tyder på riktig snedfylla med hasch och ladd i omåttliga mängder.

Är det framtida styrelseledamöter vi ser i dagens MUF?
Svenskt näringsliv har i sådana fall en välförtjänt framtid framför sig.
Citera
2015-05-09, 10:42
  #190
Medlem
Här är ett tweet från Bodil Sidén som sammanfattar MUF:s blåögda naivitet:
Citat:
Tågstopp mellan Katrineholm och Norrköping pga kopparstöld. Är det inredningszillor som varit i farten?!
Javisst, tjuven är en hipster som vill ha lite härlig gammal vintagekoppar som inredningsdetalj. För ingen vet ju vilka som ligger bakom systematiska kopparstölder, va?

Det är dock intressant att hon som är nära partiledningen inte hakar på MUF i protesterna mot moderpartiets invandringsutspel. Hon håller tyst tills det är över. Inte ens Rosenhen protesterade.
Citat:
Ursprungligen postat av bax88
*Hos de etablerade partiernas ledningar. För er inom alliansen verkar det inte vara så väl förankrat utanför partiledningen.

Vänstern må vara emot, men tänka äro inte deras starka sida.

Men det är bara du fortsätter ditt obetalbara valarbete för (SD).
"Hin håle" är en SD- eller SvP-anhängare som lajvar moderat. Läs historiken får du se hur det gick från att raljera om "negrer" till moderat-lajv. (Nu kommer strax bullshit om att de gamla inläggen var ett socialt experiment... läs så märker du tydligt att det är tvärtom).
__________________
Senast redigerad av CrispyKreem 2015-05-09 kl. 10:47.
Citera
2015-05-09, 10:53
  #191
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Triremer
Galenskapen inom MUF fortsätter. M vill införa tillfälliga uppehållstillstånd för flyktingar, MUF med Me*jer i spetsen vill det inte. De vill låta alla som kommer hit få permanent uppehållstillstånd.

http://www.va.se/nyheter/2015/05/08/...allstillstand/


"Lo*ise Me*jer är vice ordförande i MUF:s förbundsstyrelse samt aktiv i Skånemoderaterna.

– Detta är den absolut viktigaste striden om öppenhet som vi moderater står inför. Vi ska inte möta människor på flykt med hot om hemresa. Vi måste välkomna dem med jobb och integration. I Europa, Sverige och framför allt Skåne måste fler öppna sina hjärtan, säger hon."

http://www.sydsvenskan.se/malmo/muf-...lyktingutspel/

Me*jer: "Idag föreslår M att tillfälliga uppehållstillstånd ska vara huvudregeln när människor söker asyl i Sverige. Imorgon kommer jag att lägga en tilläggsattsats på MUF:s motion om öppenhet som säger att permanenta uppehållstillstånd ska vara huvudregeln. Detta är den absolut viktigaste striden om öppenheten som partiet står inför och där MUF ska visa vägen. Hoppas att Skånemoderaterna gör ett kraftigt ställningstagande för att fler ska öppna sina hjärtan och att när människor kommer hit, har de - om de så vill - också kommit hem."

Öppenhet, tolerans, öppna hjärtan...

När de låter ideologin styra tappar de allt sunt förnuft. Att de anklagar vänsterfolk för att vara känslostyrda är direkt pinsamt när de lutar sig mot ideologin för att ta hit 100 000 plus per år.

När dagens MUF:are blir en del av partiet kommer partiet att hamna under 4%.

Klassisk vänsterretorik. Med argument som anspelar på känslor istället för förnuft så ska ansvaret överlåtas på andra. Men om Louise vill sätta sitt materiella välstånd på spel till nyttan för någon annan så bör hon, och alla som resonerar som hon gör, få göra det. Inför fri invandring, men absolut inte skattefinansierad invandring.
Citera
2015-05-09, 11:06
  #192
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Det är dock intressant att hon som är nära partiledningen inte hakar på MUF i protesterna mot moderpartiets invandringsutspel. Hon håller tyst tills det är över. Inte ens Rosenhen protesterade.

Dom säger det som är mest lönsamt i den omgivning där dom för tillfället befinner sig. Precis som en grekisk politiker som till EU säger "vi skall uppfylla villkåren i avtalet, lita på oss" och hemma säger "avtalet skall rivas upp, lita på oss!".
När MUFarna närmare sig ledningspositioner inom partiet så tonar dom ned sina mest utfreakde utspel och börjar säga mer ja och amen till partiledningens påhitt.

Nu är det ju dock så att moderaterna inte ändrat något. Man höll en presskonferens, men man har inte kommit med några nya förslag. Man har gett sken av ett förslat att byta PUT till TUT. Men TUTen skall bytas till PUT efter 3 år, så det är ingen reell politisk ändring alls. Bara pubsnack för att försöka fiska röster hos folk som kan tänka sig att byta till SD.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback