• 1
  • 2
2014-09-24, 11:33
Medlem
I-R-Baboons avatar
Citat:
En pojke ska ha misshandlats av en annan elev på en högstadieskola i Lysekil under förmiddagen.

Sedan slog han huvudet i en mur.

Nu har han flugits med ambulanshelikopter till sjukhus.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19586593.ab

Någon som vet något mer?
Senast redigerad av I-R-Baboon 2014-09-24 kl. 11:37.
Citera
2014-09-24, 11:40
Medlem
NEXUS100s avatar
http://www.expressen.se/gt/elev-miss...slos-pa-skola/

Citat:
– Pojken blev medvetslös och vaknade till, men sen blev han medvetslös igen.
Det är väldigt otäckt när man har egna barn som går på skolan, säger Tony, vars dotter går där.
Han fick föras med ambulanshelikopter till östra sjukhuset i Göteborg.

Larmet om en misshandel kom till polisen strax efter klockan halv nio på onsdagsmorgonen.
– Det verkar som att två elever som slagits. Den ena skadas i samband med misshandeln, säger Niklas Johansson, inre befäl på polisen i Uddevalla.

Polisens presstalesman utvecklar:
– I samband med misshandeln ramlar en av dem på något sätt och slår i huvudet i någon form av stenmur. De gör bedömningen att han behöver någon form av ambulanshelikopter, säger Christer Fuxborg på länskommunikationscentralen i Västra Götaland.
Citera
2014-09-24, 11:43
Medlem
Tooheyss avatar
Citat:
Det som hänt är att två grabbar på väg till första lektionen hamnat i slagmål. Det handlar om en incident som hände i går på fritiden som de inte fick rätt ut. Den ena killen var väldigt irriterad över detta och lät det gå ut i våld mot den andra grabben innan den första lektionen började, säger Henrik Mattsson.

http://bohuslaningen.se/nyheter/lyse...u-senaste-nytt
Citera
2014-09-24, 12:09
Medlem
IHateThisPlanets avatar
"misshandlad" dom e föfan 14-15 år går ju inte att misshandla någon då
Citera
2014-09-24, 12:12
Medlem
Vad dom spårar, herregud.

Det som troligtvis har hänt är att det har varit ett litet småbråk, troligtvis blev någon knuffad och det slutade illa..Har svårt att tänka mig en 14-åring brutalt misshandla någon men jag kan ha fel.
Citera
2014-09-24, 12:24
Medlem
Imirons avatar
Nu är jag ifs tveksam till att det är något grövre egentligen, men 14-åringar kan puckla på varandra rätt rejält. När jag gick i sjuan fick jag tre ordentliga käftsmällar av en niondeklassare och min tvillingbror fick en flisa ur båtbenet utslaget. Det är inte troligt att nån slagit nån så illa att det krävs ambulanshelikopter för det våldet i sig, men så mycket våld så nån går i backen och sedermera slår i huvudet är fullt rimligt. Tror grabben som gjorde det har rejäl jävla ångest nu.
Citera
2014-09-24, 12:28
Tror det är mycket större sannolikhet att bråkmakarna heter Carl-Erik, Gustaf, Oliver eller Bernard än att de skulle heta Achmed, Abdulla, Bizmillah eller Mohammed.
Citera
2014-09-24, 12:36
Medlem
substitutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av börsvalp
Tror det är mycket större sannolikhet att bråkmakarna heter Carl-Erik, Gustaf, Oliver eller Bernard än att de skulle heta Achmed, Abdulla, Bizmillah eller Mohammed.

baserat på vad?
Citera
2014-09-24, 12:50
Bannlyst
http://www.dn.se/nyheter/sverige/sko...los-i-lysekil/
Citera
2014-09-24, 12:53
Medlem
Jellohs avatar
14åriga pojkar misshandlas på alla högstadieskolor varje dag.. Det enda som har nyhetsvärde i det här fallet är helikoptern. Alltså lite mer skattepengar än vanligt som slösas på mäns våldskultur.
Citera
2014-09-24, 13:05
Medlem
ImCertins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jelloh
14åriga pojkar misshandlas på alla högstadieskolor varje dag.. Det enda som har nyhetsvärde i det här fallet är helikoptern. Alltså lite mer skattepengar än vanligt som slösas på mäns våldskultur.
Källa på det? Tror helt sonika du bluffar. När jag gick i skolan var det ytterst ovanligt att man pucklade på de egna. Skolbarn står upp för varandra. Med det sagt var det inte ovanligt att lärare läxade upp ungarna offentligt med linjaler och pekpinnar.
Citera
2014-09-24, 13:23
Medlem
Jellohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImCertin
Källa på det? Tror helt sonika du bluffar. När jag gick i skolan var det ytterst ovanligt att man pucklade på de egna. Skolbarn står upp för varandra. Med det sagt var det inte ovanligt att lärare läxade upp ungarna offentligt med linjaler och pekpinnar.

Källa egen högstadietid. I en medelstor skola lär det finnas 300 pojkar varav garanterat 1 får några smällar varje dag av större och populärare pojkar. Fast mobbningen kanske flyttat helt till nätet sen jag gick i skolan. Kan nämna 10 från min egen skoltid som nog fick ett slag i veckan minst.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in