2014-10-05, 16:47
Medlem
Thursdays-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netzach
Börjar nästan bli lite pedofilvarning på det här. "Lammkött"? Nåja, det är väl tur för din 23-årige pojkvän att han gillar gamla tanter (även om de har hjärna och skriftspråk som en fjortis). Så länge du inte bryr dig om vad någon annan tycker (se mina inlägg som ett test...) så borde ert förhållande fungera bra. Du måste dock vara lite försiktig med tanke på att en 23-åring kanske inte har samma förhållningssätt till relationer som en 39-åring har (oavsett mental mognad). Runt 40 år har man nog en lite "stabilare" syn på förhållanden än en 23-åring, som är mer van vid kortare relationer och att prova sig fram lite.

Så länge kommunikationen mellan er fungerar och ni som sagt inte tar åt er av vad andra tycker (för lite konstigt kommer nog de flesta tycka att det är) så borde ni inte få några problem. Fast med tanke på att du ens startat tråden så bryr du dig ju alldeles för mycket om vad andra kan tycka. Det är något du kommer behöva jobba med.

Jösses, du lyckas förolämpa mej, ge mej lite styrka och vettiga tips samt trycka ner mej i skosulorna i ett enda inlägg. Jag är förstummad, men... eh... tack, kanske.
Citera
2014-10-05, 16:47
Medlem
Thursdays-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Det är inte säkert. Jag pratar bara strunt.

Jag underskattar inte struntprat...
Citera
2014-10-05, 16:49
Medlem
Thursdays-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.R
Nej det hade väl varit snäppet värre. Det är ju just poängen, det är stor skillnad mellan att t ex dejta en tonåring eller att dejta en vuxen människa även om de råkar vara betydligt yngre än vad man själv är.

Vänligen sluta upp med att använda begreppet pedofil på helt fel sätt så reserverar vi det ordet för de personer som faktiskt tänder på småbarn istället för att som nu, normalisera det. Pedofiler har överhuvudtaget inget intresse av 23-åriga killar och ska du anmärka på att någon skriver 'mej' istället för 'mig' kan du väl åtminstone låta bli att göra så fundamentala misstag själv.

Tack R. R
Citera
2014-10-05, 16:55
Medlem
Thursdays-Girls avatar
Citat:
Hebefil då eller vad det nu kallas när man tänder på "lammkött". Samma typ av parafili är det i alla fall och en smula motbjudande kan jag tycka.

Jag har inte gjort något liknande misstag. Att skriva "mej" tyder på att man inte är vuxnare än 15 år i sinnet.

Notera att detta omöjligen är off topic då tråden handlar om andras syn på deras avvikande förhållande. Jag bidrar bara med min.

Åh, sluta med att klaga på att jag skriver mej/dej etc. Det är lika legitimt som mig/dig. Jag har alltid skrivit så och jag hade MVG i svenska, back in the day.

Ok, jag har noterat att du tycker det är en avvikelse med vårt förhållande. Det är lugnt, jag ville höra allas åsikter, annars hade jag inte skapat tråden.

Vad känner du för om killen varit äldst, med samma åldersskillnad?
Citera
2014-10-05, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thursdays-Girl
Jösses, du lyckas förolämpa mej, ge mej lite styrka och vettiga tips samt trycka ner mej i skosulorna i ett enda inlägg. Jag är förstummad, men... eh... tack, kanske.
Varsågod! Jag tycker det blev ett bra inlägg. Du ville ju trots allt höra vad folk tycker, men det går inte för sig att bara häva ur sig skit, förstår jag ju.
Citat:
Åh, sluta med att klaga på att jag skriver mej/dej etc. Det är lika legitimt som mig/dig. Jag har alltid skrivit så och jag hade MVG i svenska, back in the day.

Ok, jag har noterat att du tycker det är en avvikelse med vårt förhållande. Det är lugnt, jag ville höra allas åsikter, annars hade jag inte skapat tråden.

Vad känner du för om killen varit äldst, med samma åldersskillnad?
Ser ingen skillnad på om könsrollerna hade varit omvända. Kanske att det hade känts lite värre då min uppfattning är att unga tjejer i allmänhet är mer lättmanipulerade än unga killar, men det är bara vad jag tror och det behöver inte vara så egentligen. Jag hade nog varit aningen mer misstänksam om killen varit äldst men så länge ingen utnyttjar den andras låga ålder är det ingen skillnad.
Citera
2014-10-05, 17:15
Medlem
Thursdays-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZethMalkovi
Ser ni bada normala ut, inget fortandshandikapp? Om nej, verkar speciellt. Har du moderskanslor lagar mat tvattar hans kalsonger och sa?

Vi är helt normala i sinnet och vi ser normala ut (Illsuionist kan kanske bekräfta?)

Jag har inga moderskänslor och jag tvättar det som ligger i tvättkorgen.
Citera
2014-10-05, 17:24
Medlem
Thursdays-Girls avatar
Citat:
Du har rätt, det rör sig förmodligen inte om pedofili och det var ett oaktsamt ordval, men då TS uppenbarligen ser sin pojkvän som ett stycke "lammkött" ("Haha, snygg kontring!" - TS) får jag en del obehagliga vibbar och blir lite misstänksam på hur sunt deras förhållande är egentligen. Jag hade inte velat vara tillsammans med någon som såg mig som ett stycke kött

Pedofiligrejen må gränsa till OT men detta faller klart inom ramarna för diskussionen om förhållandet i fråga. Om man aktivt väljer att skriva "mej" trots att allmän uppfattning är att "mig" ger ett mer vuxet och seriöst intryck, ja då får man väl stå för det. Huruvida detta är OT eller inte vet jag inte, jag tycker det kan vara en diskussion om TS mognad och är i så fall relevant men vi kan lämna det åt sidan ifall det tycks ligga i gråzonen.

Att jag skrev "snygg kontring" var mest för att driva med hela grejen. Jag ser verkligen inte snubben som ett lammkött. Hade jag varit ute och raggat specifikt på 20-åringar hade det varit en sak, men vi träffades av en slump och tycke uppstod.
Citera
2014-10-05, 17:52
Avslutad
Citat:
Jag känner inte att detta är resultatet av någon form av ålderskris från min sida. Då hade jag väl gått ut och försökt ragga på yngre grabbar? Detta var helt oplanerat. Jag kände mej inte ens redo för ett förhållande.

Om det var en fräsch 55-åring, så. Bara vi har något gemensamt så borde det inte vara något problem.

Fint! Kan bli lite roligt om din 23-åriga dotter(eller vilken ålder dina barn nu har) kommer hem med en 39-årig man
Citera
2014-10-05, 21:35
Medlem
Citat:
Seriöst, varför skulle jag trolla om detta? Fast vad vore en tråd på FB utan att någon ropar "Troll!"?

Jag får väl hålla med dej om att min mentala ålder inte är 39.

Att vi sa" jag älskar dej " så fort känns lite fjortis, jag vet. Det bara blev så för det kändes så rätt.

Det är väl av den anledningen Män inte vill ha dig.
Citera
2014-10-05, 21:53
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Vi män kan ha en seriös 40-årskris (50 också) när vi undrar om detta var allt?
Hann jag med allt partande och leva ut fullt?
Vill jag bli gammal?
osv,osv.

Tjaaaa, det låter som om du har hamnat i en 40-årskris och bearbetar den med "toyboys".
Valet är ditt men fundera på hur kul det känns om 10 år ifall du håller i denna ungflickslivsstil.
Det kan ju bli lite patetiskt när du som 50-åring står fullast på shots med en blöt T-shirt och visar upp dig.

Livet är tyvärr att åldras och gärna med behag och i harmoni.

Köp en sportbil istället! . Jag lovar att det funkar!

Hur du än gör så önskar jag dig lycka till på alla sätt och vis med ditt fortsatta liv.
Senast redigerad av AlwaysAllIn 2014-10-05 kl. 21:56.
Citera
2014-10-05, 21:54
Medlem
Fishyyyys avatar
Inget fel alls om ni trivs med varandra.
Citera
2014-10-06, 16:12
Medlem
johanjosefssons avatar
Citat:
Börjar nästan bli lite pedofilvarning på det här. "Lammkött"? Nåja, det är väl tur för din 23-årige pojkvän att han gillar gamla tanter (även om de har hjärna och skriftspråk som en fjortis).

Fast det där är ju bara löjligt. Du kan ju inte på fullaste allvar blanda in två lyckliga personer över 20 som i laglig mening inte begår något brott för pedofili? Oavsett vilket har inte du med detta att göra, dessutom verkar du vara en väldigt bitter och trångsynt missunsam person som inte kan glädja dig över andra människors lycka, utan måste leta fel på allt.

Att tjejer skulle vara "mognare" än killar är dessutom en myt. Det är bara att ta en titt genom valfri skolklass så ser ni hur fnittriga och flummiga de flesta unga tjejer är. Enda anledningen till att många tjejer gillar "äldre" killar är inte på grund av mognadsgrad, utan på grund av den status det ger att bli ihop med en sån kille. Kommer vi upp i åldrarna beror det också på att killarna "Männen", har en viss stabilitet som gör att tjejerna kan bli lite bekväma av sig, slipper anstränga sig så mycket, för killen jobbar hårt och drar in pengarna, medan tjejen glor på idol och skryter på olika internetforum om hur mogen hon är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in