Citat:
Ursprungligen postat av
R.R
Hebefiler tänder på pubertala ungdomar, dvs fortfarande inga 23-åriga killar. Däremot menade du kanske efebofiler som tänder på postpubertala ungdomar.
'Mej' finns med i SAOB vad jag vet, det bör vara OK att använda. Sen är det en annan sak att många (även jag) föredrar att använda den ursprungliga stavningen.
Ja det gränsar till OT nu och mod får radera om de bedömer det så men då det nu är flera stycken som pratat om pedofili i tråden i anknytning till TS tycker jag det kan vara på sin plats att reda ut att det inte rör sig om det.
Du har rätt, det rör sig förmodligen inte om pedofili och det var ett oaktsamt ordval, men då TS uppenbarligen ser sin pojkvän som ett stycke "lammkött" ("Haha, snygg kontring!" - TS) får jag en del obehagliga vibbar och blir lite misstänksam på hur sunt deras förhållande är egentligen. Jag hade inte velat vara tillsammans med någon som såg mig som ett stycke kött
Pedofiligrejen må gränsa till OT men detta faller klart inom ramarna för diskussionen om förhållandet i fråga. Om man aktivt väljer att skriva "mej" trots att allmän uppfattning är att "mig" ger ett mer vuxet och seriöst intryck, ja då får man väl stå för det. Huruvida detta är OT eller inte vet jag inte, jag tycker det kan vara en diskussion om TS mognad och är i så fall relevant men vi kan lämna det åt sidan ifall det tycks ligga i gråzonen.