2014-10-05, 12:30
Medlem
Thursdays-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LoserMachine
Jag förstår inte problemet? Ni är väl vuxna människor? Lev och njut, ingen kommer minnas er eller oss om 100 år iaf.

Det är det som är min inställning egentligen. Ville ändå bara höra lite vad folk tycker och tänker.
Citera
2014-10-05, 12:33
Medlem
Thursdays-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dl1000
Hej! Är ngra år äldre än dig nu . När jag var 20 var jag tillsammans i några månader med en 23 år äldre kvinna, jag har alltid sett mkt barnslig ut så jag såg väl ut sm 16 år då ha ha. Så det var modigt av henne. jag strunta i sånt då. Det var ett kort men fint möte. Idag är vi ännu bästa vänner.

Jag har också varit sambo med en 13år äldre kvinna i 5 år och det är nog den finaste relationen jag har haft. Hade hon bara orkat med att jag jämt ville resa så hade säkert den relationen kunnat hålla än idag. Sedan ser jag ju i backspegeln att vissa erfarenheter behövde jag göra.

Jag ska tillägga att jag även har varit med yngre kvinnor där det skilt 10 år som mest.

Oavsett ålder finns det inga garantier i relationer. Men visst statistiskt är det mindre chans med större åldersskillnad ska hålla. Det viktiga är att njuta av livet och möten som sker under livet. Framtiden är en illusion oftast -carpe diem.

Sedan är det alltid så att det är jobbigt att gå emot den kollektiva uppfattningen för rätt och fel. Men det är bara att försöka strunta i. Tänk på dem homosexuella exempelvis vad dem får stå ut med olika sorters fördomar pga att dem älskar en person av samma kön. Då är heterosexualitet med åldersskillnad kanske lättare i jämförelse .

Tack för ditt fina inlägg. Gjorde mej glad, men samtidigt lite ledsen eftersom man inte vill tänka att det kan ta slut.
Citera
2014-10-05, 12:40
Medlem
Thursdays-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.R
Det verkar väl skitbra om ni tycker om varandra och vill vara tillsammans. Förstår inte varför folk ska klanka ner på det. 23 år kanske verkar ungt för människor som är betydligt äldre men det är ändå en ålder där många har hunnit få en del innanför pannbenet, somliga mer än andra. Kan absolut gå bra att ha ett vettigt utbyte med en person i den åldern. Ålder i sig är inte alls någon garanti för personlig mognad, det finns många 50-åringar och även äldre än så som är helt ute och cyklar.

Sen blir jag less på det där gamla tjafset om att kvinnor mognar snabbare än killar och att det därför skulle vara ok med stor åldersskillnad när det gäller omvända roller, dvs ung tjej äldre man. Dels finns det extremt få om ens några seriösa studier som stödjer den teorin. Och även om det faktiskt skulle ligga något i det är ju den personliga mognaden till stor del också ett resultat av ens omgivning och vilka livserfarenheter man har.

Precis! Vi är ju alla olika individer. Vi är båda vuxna, men jag har väl lite mer livserfarenhet. Det är dock inget som vi märker av i vardagen. Vi är bara oss själva och umgås som vilket par som helst. Hade ju varit jobbigt om jag var tvungen att lära honom hur man tvättar eller dylikt... Hehe...
Citera
2014-10-05, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thursdays-Girl
Ok. Varför tycker du det, om jag får fråga?
Ingen kommentar.
Citera
2014-10-05, 13:09
Medlem
Thursdays-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Ingen kommentar.

Ok. Hade bara varit intressant att höra din motivering.
Citera
2014-10-05, 14:30
Medlem
Citat:
Haha, snygg kontring!
Börjar nästan bli lite pedofilvarning på det här. "Lammkött"? Nåja, det är väl tur för din 23-årige pojkvän att han gillar gamla tanter (även om de har hjärna och skriftspråk som en fjortis). Så länge du inte bryr dig om vad någon annan tycker (se mina inlägg som ett test...) så borde ert förhållande fungera bra. Du måste dock vara lite försiktig med tanke på att en 23-åring kanske inte har samma förhållningssätt till relationer som en 39-åring har (oavsett mental mognad). Runt 40 år har man nog en lite "stabilare" syn på förhållanden än en 23-åring, som är mer van vid kortare relationer och att prova sig fram lite.

Så länge kommunikationen mellan er fungerar och ni som sagt inte tar åt er av vad andra tycker (för lite konstigt kommer nog de flesta tycka att det är) så borde ni inte få några problem. Fast med tanke på att du ens startat tråden så bryr du dig ju alldeles för mycket om vad andra kan tycka. Det är något du kommer behöva jobba med.
Citera
2014-10-05, 14:35
Medlem
Citat:
Ok. Hade bara varit intressant att höra din motivering.
Det är inte säkert. Jag pratar bara strunt.
Citera
2014-10-05, 15:39
Medlem
R.Rs avatar
Citat:
Precis! Vi är ju alla olika individer. Vi är båda vuxna, men jag har väl lite mer livserfarenhet. Det är dock inget som vi märker av i vardagen. Vi är bara oss själva och umgås som vilket par som helst. Hade ju varit jobbigt om jag var tvungen att lära honom hur man tvättar eller dylikt... Hehe...

Nej det hade väl varit snäppet värre. Det är ju just poängen, det är stor skillnad mellan att t ex dejta en tonåring eller att dejta en vuxen människa även om de råkar vara betydligt yngre än vad man själv är.

Citat:
Ursprungligen postat av Netzach
Börjar nästan bli lite pedofilvarning på det här. "Lammkött"?

Vänligen sluta upp med att använda begreppet pedofil på helt fel sätt så reserverar vi det ordet för de personer som faktiskt tänder på småbarn istället för att som nu, normalisera det. Pedofiler har överhuvudtaget inget intresse av 23-åriga killar och ska du anmärka på att någon skriver 'mej' istället för 'mig' kan du väl åtminstone låta bli att göra så fundamentala misstag själv.
Senast redigerad av R.R 2014-10-05 kl. 15:55.
Citera
2014-10-05, 15:41
Medlem
Citat:
Vänligen sluta upp med att använda begreppet pedofil på helt fel sätt så reserverar vi det ordet för de personer som faktiskt tänder på småbarn istället för att som nu, normalisera det. Pedofiler har överhuvudtaget inget intresse av 23-åriga killar och ska du anmärka på att någon skriver 'mej' istället för 'mig' kan du väl åtminstone låta bli att göra så fundamentala misstag själv.
Hebefil då eller vad det nu kallas när man tänder på "lammkött". Samma typ av parafili är det i alla fall och en smula motbjudande kan jag tycka.

Jag har inte gjort något liknande misstag. Att skriva "mej" tyder på att man inte är vuxnare än 15 år i sinnet.

Notera att detta omöjligen är off topic då tråden handlar om andras syn på deras avvikande förhållande. Jag bidrar bara med min.
Senast redigerad av Netzach 2014-10-05 kl. 15:45.
Citera
2014-10-05, 15:52
Medlem
ZethMalkovis avatar
Ser ni bada normala ut, inget fortandshandikapp? Om nej, verkar speciellt. Har du moderskanslor lagar mat tvattar hans kalsonger och sa?
Citera
2014-10-05, 15:53
Medlem
R.Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netzach
Hebefil då eller vad det nu kallas när man tänder på "lammkött". Samma typ av parafili är det i alla fall och en smula motbjudande kan jag tycka.

Jag har inte gjort något liknande misstag. Att skriva "mej" tyder på att man inte är vuxnare än 15 år i sinnet.

Notera att detta omöjligen är off topic då tråden handlar om andras syn på deras avvikande förhållande. Jag bidrar bara med min.

Hebefiler tänder på pubertala ungdomar, dvs fortfarande inga 23-åriga killar. Däremot menade du kanske efebofiler som tänder på postpubertala ungdomar.

'Mej' finns med i SAOB vad jag vet, det bör vara OK att använda. Sen är det en annan sak att många (även jag) föredrar att använda den ursprungliga stavningen.

Ja det gränsar till OT nu och mod får radera om de bedömer det så men då det nu är flera stycken som pratat om pedofili i tråden i anknytning till TS tycker jag det kan vara på sin plats att reda ut att det inte rör sig om det.
Citera
2014-10-05, 16:16
Medlem
Citat:
Hebefiler tänder på pubertala ungdomar, dvs fortfarande inga 23-åriga killar. Däremot menade du kanske efebofiler som tänder på postpubertala ungdomar.

'Mej' finns med i SAOB vad jag vet, det bör vara OK att använda. Sen är det en annan sak att många (även jag) föredrar att använda den ursprungliga stavningen.

Ja det gränsar till OT nu och mod får radera om de bedömer det så men då det nu är flera stycken som pratat om pedofili i tråden i anknytning till TS tycker jag det kan vara på sin plats att reda ut att det inte rör sig om det.
Du har rätt, det rör sig förmodligen inte om pedofili och det var ett oaktsamt ordval, men då TS uppenbarligen ser sin pojkvän som ett stycke "lammkött" ("Haha, snygg kontring!" - TS) får jag en del obehagliga vibbar och blir lite misstänksam på hur sunt deras förhållande är egentligen. Jag hade inte velat vara tillsammans med någon som såg mig som ett stycke kött

Pedofiligrejen må gränsa till OT men detta faller klart inom ramarna för diskussionen om förhållandet i fråga. Om man aktivt väljer att skriva "mej" trots att allmän uppfattning är att "mig" ger ett mer vuxet och seriöst intryck, ja då får man väl stå för det. Huruvida detta är OT eller inte vet jag inte, jag tycker det kan vara en diskussion om TS mognad och är i så fall relevant men vi kan lämna det åt sidan ifall det tycks ligga i gråzonen.
Senast redigerad av Netzach 2014-10-05 kl. 16:19. Anledning: förtydligande ang OT
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in