2014-10-05, 02:23
Medlem
Thursdays-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rattvisaebra
Läste ett bra citat på en tavla idag A säger "En dag ska vi dö" B svarar "Alla andra dagar ska vi det inte", tror att du förstår vad jag menar TS. Alla som klagar på att ni inte har någon framtid, tänk så här, om du nu varit lycklig i relationen i tio år men den sadan tar slut, då har du i varje fall tio år av lycka. Lev i nuet, inte tjugo år framåt, ingen vet om man ens lever om tjugo år.

Åh, tack för dom orden! Fint citat. Det är precis så jag försöker tänka. Kan man liksom inte få ha det bra så länge det går? Är det inte så med alla förhållanden? Mina två tidigare förhållanden höll ju inte heller, fast vi var samma ålder och ville liknande i livet.
Citera
2014-10-05, 02:33
Medlem
Thursdays-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralPoop
Rent spontant så tycker väl jag dels det är märkligt med en så pass stor åldersskillnad. Inte så mycket på grund av själva åldern utan mer att ni borde vara på rätt olika ställen i erat liv, i vad ni vill uppleva/gjort osv osv.

Sen osar det lite desperation att redan efter 1,5 månad hamna på "älskar dig" stadiet...är du säker på att du inte bara känner dig gammal, biologiska klockan gör sig påmind (även om du säger att du nog inte vill ha barn) så du kompenserar det med en pojkvasker till pojkvän?

Mina åsikter å sido, så kör på om det känns bra. Det kommer säkert dyka upp problem på vägen där en del beror på er ålderskillnad och en del gör det inte. Som i alla par alltså. Funkar det så funkar det

Jag har haft lite problem i mitt liv (depression, sjukskriven, panikångest etc) så jag befinner mej (tyvärr?) inte där de flesta i min ålder befinner sej. Jag är dessutom lite "barnslig". Älskar tv-spel och töntiga high school - filmer... Sen får jag väl säga att jag faktiskt inte alls ser ut som 39 år.

Jag visste inte snubbens ålder när vi först träffades så den biologiska klockan har inte spelat in.
Citera
2014-10-05, 02:35
Medlem
Thursdays-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaverpie
Nu har jag inte läst alla fem sidor kommentarer, utan vill bara svara på ditt inlägg.

Jag hade en partner som var 17 år äldre än mig när jag var 17-23.
Denne hade barn och vi hade oftast bra som par har det antar jag.
Det tog slut för att jag inte hade känslor kvar och hade ställt upp massor men aldrig upplevt respons för det jag gjorde.
Efteråt har jag funderat på om åldersskillnaden var ett problem eller inte, men klart är det att det påverkade att man var på olika stadier i livet. I ditt fall är det inga barn inblandade, vilket kanske inte påverkar som det gjorde för mig.
men kör på, kärlek ska inte ha ålder. det är inte läskigt. snarare modigt.

Tråkigt att det inte funkade 😯
Tack för dina uppmuntrande ord! Kram
Citera
2014-10-05, 02:41
Medlem
Thursdays-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centurion77
En 23-årig tjej är ju ingen "småflicka" fast väldigt ung och oftast naiv och godtrogen. Hon är fortfarande på upptäcktsfärd i livet. Ingenting konstigt med det. Samma är det ju med killar i den åldern. Att som 39-åring däremot sitta och kalla en grabb i den åldern för sin pojkvän låter som ett dåligt skämt, och i synnerhet när hon kläcker ur sig trams som, "jag älskar dig" efter 1 1/2 månad. Det är ju tonårsfasoner. Ts:s mentala ålder är med största sannolikhet inte på samma nivå som hennes verkliga ålder i alla fall - vilket hon för övrigt redan har konstaterat. Det förklarar ju saken. Att det däremot lätt blir löjeväckande är en annan sak. Fast jag tror mer på att den här tråden är fejk och att ts egentligen är ett troll. Den här typen av trådar duggar fram titt som tätt för att sedan självdö.

Seriöst, varför skulle jag trolla om detta? Fast vad vore en tråd på FB utan att någon ropar "Troll!"?

Jag får väl hålla med dej om att min mentala ålder inte är 39.

Att vi sa" jag älskar dej " så fort känns lite fjortis, jag vet. Det bara blev så för det kändes så rätt.
Citera
2014-10-05, 02:42
Medlem
Thursdays-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karanan
Tycker inte att 16 år är så stor åldersskillnad.
Så länge folk är myndiga får man väl vara ihop med vem man vill utan att folk ska bry sig.
Ni kan säkert bli jättelyckliga.

Det viktiga är personkemin er emellan, inte åldern. Lycka till!

Tack karanan!
Citera
2014-10-05, 02:46
Medlem
Thursdays-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenEyesCuddles
Vet ett par som nästan bodde granne med mig, där hon var närmare nästan 50 och han i väldigt tidiga 20-årsåldern. Hon var ju ingen jennifer lopez heller utan såg ut som en sliten och småfet alkoholist. Gifta var de också. Kändes lite äckligt att se dem kramas om och pussas som ett tonårspar ärligt talat. Dock verkade ingen av dem ha alla hästar hemma... Men trivs ni ihop så har ingen annan med det att göra så kör på.

Tänk mer att vi är Demi och Ashton... Hahaha... Nä, men jag ser bra ut och ser inte ut som 39. Älsklingen ser äldre ut än 23.
Citera
2014-10-05, 02:47
Medlem
Thursdays-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikael2
Det var ju ingen stor åldersskillnad!

Tack ☺
Citera
2014-10-05, 02:48
Medlem
Thursdays-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acies
Fan va göett me lammköett.
Kör hårt såatt säga hehe.

Hehe, ja, shit, sexet blir ju inte dåligt direkt.
Citera
2014-10-05, 02:50
Medlem
Thursdays-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sverigelove
Ja han dumpar dig om några år när du har fått platt rumpa och bröstar även håret och läpp.... du tvinnar fort med ålder efter 45 år. Sorry

Ja, det är jag förberedd på. Jag vill nog mest leva i nuet och njuta av det vi har just nu.
Citera
2014-10-05, 02:50
Medlem
Thursdays-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S-bocken
Vill du inte ha barn så kör på.

Tack, vi kör på ☺
Citera
2014-10-05, 02:57
Medlem
Thursdays-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Jag förstår att det är kul att träffa någon på det sättet, men man bör nog ha i åtanke att det kommer en dag då du fyller 50 år och han är 34, om ni kommer så långt. Kan hålla med om att om man är 20-25 år så kan det vara grymt kul att dejta någon äldre utan att tänka på sånt här, men är man 39 år så kanske man inte orkar med en break-up om ytterligare några år. Jag antar att du "lekt färdigt" vid detta laget? Eller?

Ja, det är väl lite så jag tänker. Eller snarare inte vill tänka på.

Lekt klart var ett tag sedan jag gjorde.

Jag kan bara lita på det han säger, att han har "knullat färdigt med random brudar".

Ja, kan bli asjobbig breakup om några år, eller om ett halvår. Jag vill nog försöka leva i nuet.
Citera
2014-10-05, 03:10
Medlem
Thursdays-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Syntocinon
Ja, funkar det så blir det dynamiskt, den äldre parten har livserfaranhet och den yngre håller ssaker vid liv genom att orka.

Själv så saknar jag bara en sak: att jag inte kunde flytta till hus och bo lantligt.
Idag är det svindyrt för den service som finns och pga skada kan jag inte "hantverka" som förr.

Jag hoppas givetvis att vi kan komplettera varandra även om den äldre i förhållandet är jag som brud.

Du har rätt om att han har mer energi och drar igång mer. Jag är å andra sidan rätt lat... Hahaha...

Jag vill också bo i hus nån gång. Att få ha sitt eget hus på landet vore underbart. Jag är från en liten håla i Småland, så att återgå till det vore underbart. Fast att bo i storstan funkar bäst just nu.

Vart skulle du vilja bo då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in