Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-09-26, 00:29
  #169
Medlem
Breivik var en rasist och mördade för att han var rasist inte för att han eventuellt var kristen. Han mördade alltså inte på grund av sin tro (om han nu var kristen) uatn för att han var rasist.

IS rekryterar vilsna Sunni muslimer världen över och utnyttjar Islam för att knyta alla idioter i deras rörelse samman. Men sanningen är att det IS gör just nu i Syrien och Irak mot civila har mycket lite med Islamsk tro att göra. IS är mer NAzister än något annat, de har mycket gemensamt med Waffen SS som också gillade att mörda civila i tusental, skjuta sina fångar, våldta kvinnor eller bränna ner byar.

IS är banditer, mördare och alla som är vettiga i huvudet förstår att en organisation som mördar Shia muslimer, kristna eller egentligen alla som de tycker ska dö för tillfället är ett hot. Eftersom dessa psykopater begraver barn levande förtjänar de att dö hela bunten. Ingen nåd utan döda dem allihop.
Tror IS inte förstår något annat språk än Vapen, så Nato borde verkligen sätta skräk i dem.

Alla Svenskar som åker ner borde gripas för brott mot mänskligheten då de kommer "hem", de borde också fråntas medborgarskap.

Hoppas världen gör slut på Boko-Haram, Al-shabab, IS och alla andra hundratals vidirga jihadister nu.

Ni som talar om islamofobi kan omöjligt följa nyheterna på riktigt, förra året genomförde Jihadister över 1500 attacker i världen de flesta i mellanöstern och dödade tusentals oskyldiga.
Världen borde göra upp med dem och döda dem alla dessa jihadister.
Så det blir lugnt igen och fred på jorden.
Citera
2014-09-26, 09:51
  #170
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ironwill
Är det någon som begärt att muslimer i Sverige tvunget måste ha en "Anti-IS" organisation? Det som förefaller mig märkligt är det muslimska "folkliga" avståndstagandet, ungefär som Svenskar reagerade när Breivik verkställde sitt attentat.

Det behövdes ingen "Anti Brevik" organisation, det behövdes inte ens "Antirasister". Folket tog öppet avstånd, och förkastade det som hände - det behövdes inte ens en demonstration, den folkliga åsikten var ett faktum.

påminn oss - hur såg denna folkliga missnöjesyttring ut?

jag är övertygad om att de flesta svenskar satt framför TV:n och tyckte det var för jävligt. men hur vet du att det var så? och hur vet du att musslorna inte sitter och kacklar okvädingsord när de ser ISIS framfart på al-jazeera? det är ju trots allt mest muslimer som fått stryka på foten där nere, shiamuslimer, kurdiska sunnimuslimer, icke-wahhabistiska sunnimuslimer, alawiter, etc.
Citera
2014-09-26, 10:16
  #171
Medlem
Ironwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
påminn oss - hur såg denna folkliga missnöjesyttring ut?

jag är övertygad om att de flesta svenskar satt framför TV:n och tyckte det var för jävligt. men hur vet du att det var så? och hur vet du att musslorna inte sitter och kacklar okvädingsord när de ser ISIS framfart på al-jazeera? det är ju trots allt mest muslimer som fått stryka på foten där nere, shiamuslimer, kurdiska sunnimuslimer, icke-wahhabistiska sunnimuslimer, alawiter, etc.

Ja du som satt framför tv:n kanske inte hörde mycket om saken, men jag hörde då Svenskar fördöma och förkasta det han gjorde var jag än befann mig under de första månaderna eller så. Faktum är att det i stort sett var det enda folk pratade om, och då inte direkt i positiva ordalag...

Jag vet inte hur åsikterna rör sig ibland muslimer, och det var ju just den informationen jag efterlyste...och jag menar naturligtvis de muslimer som faktiskt anser sig själva vara religiösa, inte någon assimilerad Iranier som fullständigt struntar i koranen.
Citera
2014-09-26, 10:22
  #172
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ironwill
Ja du som satt framför tv:n kanske inte hörde mycket om saken, men jag hörde då Svenskar fördöma och förkasta det han gjorde var jag än befann mig under de första månaderna eller så. Faktum är att det i stort sett var det enda folk pratade om, och då inte direkt i positiva ordalag...

Jag vet inte hur åsikterna rör sig ibland muslimer, och det var ju just den informationen jag efterlyste...och jag menar naturligtvis de muslimer som faktiskt anser sig själva vara religiösa, inte någon assimilerad Iranier som fullständigt struntar i koranen.

du hörde svenskar fördöma och förkasta? stämmer säkert, men hur ska vi andra veta vad fan du hörde. anektodisk bevisföring kommer man inte långt med. men om det är det du efterlyser och (uppenbarligen) nöjer dig med får du väl sätta sig ner med några muslimpellar och höra om de fördömer IS.
Citera
2014-09-26, 11:29
  #173
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Problemet är att våra (well, USA:s, västvärldens) bästa vänner i Mellanöstern är fundamentalistiska feodala diktaturer, typ Saudi. Sekulära, progressiva regimer har av tradition varit Sovjetallierade och iom murens fall blev dessa upplysta despoter herrelösa fiender till väst (eller snarare till Bush, både Sr och Jr, och hans Texasanhang med främsta intresse att hålla oljeflödet uppe MEN samtidigt hålla oljepriset högt, tricky pryl... men mha 9-11 och liknande kunde det fixas).

I den hatade Assads Syrien fick kristna och sekulära skydd och rättigheter. I Saddams Irak kunde kvinnor vandra på gatorna i kortkort, det gick bra att käka fläsk och ta ett järn, han kostade sig t o m på att ha en kristen utrikesminister (T Aziz) - no big deal.

Alltså: "vi" har varit på fel sida i detta spel i ett kvartssekel. Och nu skördar vi frukterna av det - IS härjningar, flyktingexplosionen mm.

Så där kan du bre ut sig på ett forum och vräka ur dig eftersom att varken du eller dom du försöker impa på har en aning om med vilka metoder Saddams regim upprätthölls.
Citera
2014-09-26, 13:33
  #174
Medlem
deadsets avatar
Det märkliga är ju att muslimer inte har något problem med att ställa till med globala protester, demonstrationer och kravaller, när någon har kluttrat en teckning av profeten Mohammed eller gjort en fjantig film om islam och tankat upp på YouTube. Då jävlar tar det hus i helvete. Någon har förnedrat islam, så nu jävlar ska vi protestera och kravalla och bränna flaggor.

Israel hatar de också. Samt USA. Där råder det inte brist på protester inte.

Men när ISIS hugger huvudet av småbarn, gruppvåldtar kvinnor, och sedan säljer dem vidare som sexslavar i islams namn - ja, då är det tyst som i graven. Ett blodigt systematiskt folkmord av den kristna minoriteten i mellanöstern är väl inget att jaga upp sig över, typ.

Att någon muslim här och var sitter och muttrar framför TVn förändrar inte detta obehagliga faktum. Jag har på senare tid börjat ifrågasätta om "moderata muslimer" ens existerar, eller om de bara är en myt. Jag tror problemet med islam är större än vi tidigare befarat.

Mycket större.
__________________
Senast redigerad av deadset 2014-09-26 kl. 13:36.
Citera
2014-09-26, 13:43
  #175
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadset
Det märkliga är ju att muslimer inte har något problem med att ställa till med globala protester, demonstrationer och kravaller, när någon har kluttrat en teckning av profeten Mohammed eller gjort en fjantig film om islam och tankat upp på YouTube. Då jävlar tar det hus i helvete. Någon har förnedrat islam, så nu jävlar ska vi protestera och kravalla och bränna flaggor.

Israel hatar de också. Samt USA. Där råder det inte brist på protester inte.

Men när ISIS hugger huvudet av småbarn, gruppvåldtar kvinnor, och sedan säljer dem vidare som sexslavar i islams namn - ja, då är det tyst som i graven. Ett blodigt systematiskt folkmord av den kristna minoriteten i mellanöstern är väl inget att jaga upp sig över, typ.

Att någon muslim här och var sitter och muttrar framför TVn förändrar inte detta obehagliga faktum. Jag har på senare tid börjat ifrågasätta om "moderata muslimer" ens existerar, eller om de bara är en myt. Jag tror problemet med islam är större än vi tidigare befarat.

Mycket större.

Mudar Zahran (Palestinsk skribent, politisk flykting nu bosatt i Storbritannien) skrev insändare på Gatestone Institute om ämnet: http://www.gatestoneinstitute.org/4339/sweden-muslims

Han har rätt så intressanta funderingar.
Citera
2014-09-26, 23:02
  #176
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RikkiTikki
Så där kan du bre ut sig på ett forum och vräka ur dig eftersom att varken du eller dom du försöker impa på har en aning om med vilka metoder Saddams regim upprätthölls.

Säger inte att Saddam Hussein var guds bästa barn - men vem tror du den vanlige icke-fundamentalistiske irakiske mannen (för att inte tala om kvinnan!) på gatan hade föredragit - Saddams regim eller IS???

Schas iväg till nästa FPU-möte eller sätt dig och plugga till nästa tenta i Mänskliga rättigheter l 30 hp i stället, plz.
Citera
2014-09-27, 11:47
  #177
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antivalent
1. För att det är rätt sak att göra. Om situationen hade varit omvänt hade jag krävt fördömande av liknande handlingar.

2. Den totala avsaknaden av protester och röster ger en bild av att de passivt stöder IS, oavsett vad de egentligen tycker. Det är ju total tystnad hos islamska företrädare i Sverige.

3. Händer hela tiden. Präster, biskopar och t o m påven har talat om övergreppen.
Ja, men nu talas det om "Sveriges muslimer" i allmänhet. Ska alla gå ut och demonstrera mot ISIS, enbart för att de delar religion (i grunden)? Och ska detta gälla även andra kulturella grupper? Ska jag, som svensk, tvingas ta avstånd för att SvP slår ner någon utlänning? Det är inte rimligt. Visst vore det en gin gest, men att förvänta sig att folk - enbart för att de på en viss nivå delar tro - ska springa ut och ta avstånd så fort den ena gör fel är helt absurt.
Citera
2014-09-27, 11:50
  #178
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Säger inte att Saddam Hussein var guds bästa barn - men vem tror du den vanlige icke-fundamentalistiske irakiske mannen (för att inte tala om kvinnan!) på gatan hade föredragit - Saddams regim eller IS???

Schas iväg till nästa FPU-möte eller sätt dig och plugga till nästa tenta i Mänskliga rättigheter l 30 hp i stället, plz.
Hela Mellanöstern var bättre med Hussein, Mubarak, Gaddafi,, m fl. Ingenting har blivit bättre i dessa länder. ISIS råkar vara det mest onda alternativet bland en hel uppsjö av extremister.
Citera
2014-09-27, 12:10
  #179
Medlem
Ironwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Ja, men nu talas det om "Sveriges muslimer" i allmänhet. Ska alla gå ut och demonstrera mot ISIS, enbart för att de delar religion (i grunden)? Och ska detta gälla även andra kulturella grupper? Ska jag, som svensk, tvingas ta avstånd för att SvP slår ner någon utlänning? Det är inte rimligt. Visst vore det en gin gest, men att förvänta sig att folk - enbart för att de på en viss nivå delar tro - ska springa ut och ta avstånd så fort den ena gör fel är helt absurt.

Poängen är som sagt att det inte finns några (Som jag sett) tydliga avståndstagande från exempelvis IS av islam som religion. Vi pratar inte om "vanligt folk" som ska ta avstånd för vad helt andra människor gör, det handlar om religiösa personer som alltså tillber samma religion som IS mördar för dagligen. Du tycker inte det vore både på sin plats och i deras eget intresse att fördöma detta, om de nu inte är för vad som sker?

Du tror inte att Svenska präster och praktiserande kristna skulle gå ut och fördöma om Påven plötsligt började beordra kristna att ta över städer och avrätta lokalbefolkningen om de inte konverterar?

Det är inte samma sak som att du skulle behöva ta avstånd från SvP om de slår ner en invandrare. Det hade möjligtvis varit jämförbart om du faktiskt var medlem i SvP men inte alls sympatiserade med deras handlingar.

Den stora frågan då hade väl varit; Varför är du medlem i SvP?
Citera
2014-09-27, 13:16
  #180
Medlem
Flera ggr per år samlas muslimerna i malmö för att protestera mot israel och kriget i syrien. Inte en enda gång har ett endaste ord lyfts från dem om IsIS härjningar, som borde vara sju resor värre. Men nej det är i Islams namn och därför helt ok. Finns det inte en enda mussla här på forumet som kan dementera våra påståenden eller åtminstone försöka göra sken om motsasten?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback