Jag känner mig väl inte helt hundra på att folk mår dåligt och tar livet av sig pga att dom har det så bra.
Att ekonomisk trygghet skulle orsaka att man skulle må dåligt det tror jag bara inte på.
Men det är ju enkelt att skylla på, annars måste man börja titta på verkliga orsaker och då blir det så jobbigt.
Men vi köper bara det här, det är massor av folk som tar livet av sig och politikerna bryr sig inte ett dugg om det, det är nog för att det är så bra i Sverige, ja, så är det nog!
Det var någon som sa, nu minns jag inte vem det var, men det var ett av mina favorit citat,
Jag känner mig väl inte helt hundra på att folk mår dåligt och tar livet av sig pga att dom har det så bra.
Att ekonomisk trygghet skulle orsaka att man skulle må dåligt det tror jag bara inte på.
Men det är ju enkelt att skylla på, annars måste man börja titta på verkliga orsaker och då blir det så jobbigt.
Men vi köper bara det här, det är massor av folk som tar livet av sig och politikerna bryr sig inte ett dugg om det, det är nog för att det är så bra i Sverige, ja, så är det nog!
Det var någon som sa, nu minns jag inte vem det var, men det var ett av mina favorit citat,
tror bra många skulle må bättre om de bara hade normal standard och självmorden skulle minska , men de senaste 8 åren har ställt till det rejält för många och nu ser vi resultatet
Psykisk ohälsa är en tabu. Hur många har inte fått frågan "hur mår du?" och svarat "bra" trots att man mår dåligt? Innerst inne handlar det säkert om att inte vilja ställa till någon scen eller på annat sätt avvika från normen - normen är trots allt att vara lycklig - annars är man misslyckad och det är få som vågar erkänna att de är misslyckade.
Sedan ska man ta undersökningar med en nypa salt. När man gjorde undersökningar i skolan så var ju folk dödsknarkarnazister redan i femte klass.
Där slår du huvudet på spiken! Just därför bör man betrakta sådana undersökningar med skepsis.
Jag har varit fattig de senaste åren och jag skulle kunna göra mycket för att vara rik/rikare. Det handlar inte om prylar. Det handlar om att man känner mer frihet och ens psyke mår bättre av att ha pengar då det i "dagens samhälle" är viktigt.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!