Citat:
Ursprungligen postat av
Dr.Kryuchkov
Nu handlar det för sig, om att jag tror att USA inte heller skulle acceptera ett omfattande nätverk från alla sidor runt sig.. eller att Rysslands jagare utrustade med S400 i kombination med placering i Kuba skulle vara särskilt trevligt för jänkarna.
Putin svarar på kritik faktiskt.. men det tog mig 8 månader att få svar på ett meddelande..

Jo men nu behöver ju USA inte leka supermakt, de är det! Ryssland är det bara vad gäller kärnvapen och tillgång till gas och olja. Tänk dig bara den befängda idén att Italien skulle börja leka supermakt, (vilket de, i jämförelse med Ryssland, faktiskt skulle ha, teoretiskt, större möjligheter att göra då den italienska ekonomin är betydligt mer avancerad än Ryssland). Men låt oss säga att Italien, historiskt sätt skulle fått tillgång till en massa kärnvapen. Tänk dig då en ny Mussolini som vill återskapa det forna Romarriket, då han anser att Italien har moralisk rätt till det. Detta har ju iof redan hänt. Men tänk tid samma sak i dagens moderna värld! I motsatts till Ryssland så har ju den italienska militären inget enormt område att bevaka. Man behöver därför inte sponsra transporter och mat till avlägsna delar för att överhuvudtaget hålla ihop riket. Så Italien har onekligen en massa fördelar jämfört med Ryssland. Tänk dig sedan att en omfattande italiensk säkerhetstjänst ingår en pakt med dels militären men även med maffian. Och tänk dig sedan, (vilket faktiskt till helt nyligen var helt aktuellt), att den nya Mussolini har en total kontroll över de italienska massmedierna, inte minst TV, och att dessa bara spyr ut antivästlig propaganda.
Ja, (trots att vissa saker hänt historiskt, och även nyligen), så känns ändå idén befängd. Men, tyvärr, så gäller inte detta Ryssland där den befängda idén är helt och hållet verklighet.
Vem vet, jag kanske skriver till Putler någon gång, innan han blir avsatt och de ryska imperiet faller samman. En mardröm, (givetvis inte att jag ev. skulle skriva till Putler), för alla hjärntvättade ryssar som blivit underkuvade av statsmakten, redan innan Ivan den förskräcklige. Men ingen mardröm för resten på vår jord, (med undantag av vissa flashbackare).