Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2005-12-13, 11:51
  #97
Medlem
Broines avatar
Äh, valkyriorna har väl fullt upp med att hämta folk från slagfält och när de kommer tillbaka till Valhall är de trötta och har ont i huvudet...

Jag står fast vid nirvana...
Citera
2005-12-13, 15:03
  #98
Medlem
VikingFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enebykicker
Nr 2 eller 4! 2:an om man vill ha lite lugn och ro, kanske spela lite volleyboll med jesus, snacka skit med gud och såna sköna grejer... 4:an kan ju också va tuff, få slåss hela dagarna, visa musklerna (som man förhoppningsvis har fått då ) och sen käka en massa go mat! Tyvärr finns det antagligen inte så mycket kvinnor...


Hva er egentlig poenget med å sloss i Valhall? Er man ikke allerede død når man eventuelt kommer dit?

Man kan vel ikke blir "mer drept"?
Citera
2005-12-13, 15:27
  #99
Medlem
Carradines avatar
Alternativ 2, 3, 4 eller 5 passar mig bra.

Ponera att det är alternativ 2 som inträffar så har jag faktiskt bara en önskan, det är att få tillgång till en "maskin" i efterlivet, denna maskin ska man kunna använda som en dator på ett ungefär, men all data har med dig och ditt liv att göra, tonvis med statistik med allt ifrån hur mycket bananer du ätit, hur många timmar du sovit och vad folk har tänkt och tyckt om dig - allt du sett och hört är sparat för återspelning, ett sätt att se på ditt liv från ett annat perspektiv, det hade varit riktigt tufft!
Citera
2005-12-13, 17:19
  #100
Banned
Enebykickers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VikingF
Hva er egentlig poenget med å sloss i Valhall? Er man ikke allerede død når man eventuelt kommer dit?

Man kan vel ikke blir "mer drept"?

Kanske inte, men man känner sig nog jävligt manlig!
Citera
2006-05-25, 02:36
  #101
Medlem
fnuskes avatar
Det finns inget efterliv. Jag försöker dock leva efter Nietzsches tankar om evig återkomst.

Citat:
What, if some day or night a demon were to steal after you into your loneliest loneliness and say to you: 'This life as you now live it and have lived it, you will have to live once more and innumerable times more' ... Would you not throw yourself down and gnash your teeth and curse the demon who spoke thus? Or have you once experienced a tremendous moment when you would have answered him: 'You are a god and never have I heard anything more divine.'

Ett liv markerat av att varje ögonblick är viktigt, det ger en oerhört vikt till varje dag, varje stund. Inga ursäkter helt enkelt. Och så vill jag leva, med en oerhörd vikt på varje ögonblick istället för att gå i dvala hela livet i väntan på en belöning i ett efterliv som inte finns.

http://en.wikipedia.org/wiki/Eternal_Recurrence
Citera
2006-05-25, 02:42
  #102
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Trött, nöjd och tillfreds med att ha fått chansen...
...vilar jag, i den slutliga sömnen, mot kudde nr 1.
Citera
2006-05-29, 21:34
  #103
Medlem
najtros avatar
1.

Själv tror jag allt bara tar slut, man somnar in och aldrig vaknar igen.

Fast hade ju hoppats på spöket :/ jävlas med folk (A)
Citera
2006-05-30, 20:03
  #104
Avstängd
basket22s avatar
jag tror att vi återföds som "nåt" eftersom vi spelar med evigheten, och då tycker jag det vore konstigt om vi inte skapades igen när det gått x miljarder år. Ta rövarna på korset som Jesus sa till - sannerligen säger jag eder att redan i kväll kommer ni vara med mig. Det var en liknelse för att de ju inte upplever nån tid då de är döda och då upplever de det som "redan i kväll" eftersom de upplever det som att de vaknar i samma tid som de dog även om det gått miljontals år. Gud eller inte Gud ? jag vet inte men livet finns ju bevisligen och har det uppstått en gång borde det kunna göra det igen, med evigheten som "garant". För övrigt är ju paradiset att föredra, då det rimligen borde vara just som "jag" vill ha det.
Citera
2006-06-13, 01:39
  #105
Medlem
slipZens avatar
Känns som att vissa avfärdar paradiset alldeles för lätt.

(nu är jag inte kristen, bara så ni vet. Men) seriöst, ni skiljs från era världsliga sinnen och hamnar i paradiset med er skapare. Tror ni på fullaste allvar att ni 1) Skulle sitta och vara grinig på Gud för att han hade det yttersta ansverat för att ni tvingades till kyrkan på söndagar och 2) att man bara slappar bland massa moln i evigheter utan något skönt att sysselsätta sig med?

Jag är lite på den linjen att hade man kunnat vara sur eller uttråkad i Paradiset så hade det inte varit paradiset.

Så, det alternativet får min röst. Annars, hade det iofs varit lite intressant med reinkarnation men med tanke på vilken oerhörd "tur" det faktiskt krävdes för att jag skulle födas som vit kille i ett av världens bästa länder (bit på den ni, jefla misantroper) så vet jag inte om jag skulle vilja ta den chansen igen. Liksom, hur skoj kan det vara på en skala att sniffa lim och samla mat på den lokala sopstationen?
Citera
2006-06-13, 04:01
  #106
Medlem
Paradiset! Att bara dö och ruttna känns för tråkigt för mig, och alla argument om att det kan bli tråkigt om några miljoner år i paradiset?? Nejj aldrig för mig är paradiset nåting där jag kan bestäma vad jag vill göra dvs om jag har tråkigt kan jag bli glad eller så är jag alltid glad .

Det är paradiset enligt mig att aldrig ha tråkigt vara deppig eller nåt sånt, alltid va på toppen humör och aldrig tröttna!!
Citera
  • 8
  • 9

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback