2014-09-16, 23:26
Medlem
SearchAndFinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mannenpamanen
Detta har ej hänt på riktigt?

Omöjligt att bara två kunder fick kvitton med det på, ändras det så ändras alla kvitton, inget man kan göra bara så där, från den specifika kassan.

Detta är mycket otroligt.

Njae, det är ju något som egentligen skulle ha stått där som är utbytt. Så personerna som har köpt varor med just den rabatten, typ 4 kexchoklad för 20, står det så istället för Kexchoklad -10kr för. Det är alltså ingen rabatt som bara är tagen ur luften. Lustigt gjort.
Citera
2014-09-16, 23:27
Medlem
lrad070142s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Staropramen777
Lite Monty Python humor över det hela. Att folk orkar polisanmäla. Jag skulle ha sparat kvittot.

Jag säger detsamma - "hur orkar de?". Och hur många lusläser sina kvitton? Jag summerar "i huvudet" när jag handlar. Jag kan "bli blåst" på max 20-30 spänn, men inte mer. Och nu har en tantalura i Stockholm hittat nazismen på sitt kvitto?

Hela reportaget är en pekoral, värdigt slaskpressen (Aftonbladet):

"Jag fick en klump i magen (vanligtvis brukar man få den i halsen)"

"Kassörskan blev också chockad och gick in till chefen."

"Louise Stephan, pressansvarig på Coop, bekräftar att texten stått skriven på kvittot.
– Jag kan bekräfta att det har hänt och det är naturligtvis helt oacceptabelt. Vi tar helt avstånd från det här. När vi upptäckte det satte vi stopp så att inte fler kvitton kom ut, säger hon."

Så kassörskan blev "chockad" (tror jag inte alls..) och hela affären stängde ner? Jag har inte jobbat i en kassa, men om en kund kom och visade att det stod t.ex. "Adolf Hitler ist mein Führer" på kvittot så hade jag på min höjd rynkat på ögonbrynen och kollat med min närmast högre chef. Jag hade definitivt inte ramlat av stolen, fått andnöd och famlat runt på golvet medans jag långsamt kvävdes... I "chock".., jo tjena..
Citera
2014-09-16, 23:31
Medlem
knazbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mannenpamanen
Detta har ej hänt på riktigt?

Omöjligt att bara två kunder fick kvitton med det på, ändras det så ändras alla kvitton, inget man kan göra bara så där, från den specifika kassan.

Detta är mycket otroligt.
men nej, de har bara ändrat texten för en specifik rabatt. Förklarat tidigare men gör om det.

Det hade i vanliga fall exempelvis stått "2 citroner 12:- -8.50" precis som det gör över på kvittot " morötter 3.90..." Det enda personen gjort är att ändra namn på den prisfilen.
Citera
2014-09-16, 23:34
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne37
Oerhört dumt skämt. Finns inte så mycket humor i detta.

finner du något allvar i det heller att hämta?

ta det för vad det är vafan

Det är ett kvitto från en mataffär.

jag blir mer arg på folk som gör allt till diskriminering och kränkthet än folk som provocerar/skämtar.
Om det här kan få en person att få en klump i magen känns den personen tyvärr alldeles för debil och svagsint för att leva i vårt samhälle.

folk kommer forsätta håna och provocera människor. lär er leva emd det alternativt bege er till skogs och lev som en eremit.
Senast redigerad av JohnnyGenzale 2014-09-16 kl. 23:55.
Citera
2014-09-17, 00:17
Medlem
Nattriddares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalabaliken
Coop Extra i Märsta om någon undrar.

Inte om man kollar telefonnumret..?
Citera
2014-09-17, 00:19
Medlem
tryffs avatar
Coop är ondskans axelmakt. En gång fick jag nummer 666 i förbutiken.
Citera
2014-09-17, 00:20
Medlem
J.H.s avatar
Lite som "benke köper ludd på Ica maxi". En kan ju undra hur personen som skrev det tänkte.
Humor visst men det är kanske inte riktigt den typen av humor som uppskattas av arbetsgivaren...
Citera
2014-09-17, 00:49
Medlem
Bara-Robins avatar
Det förstår man väl att ett sådant "skämt" är fullständigt olämpligt i detta sammanhang. Vad trodde personen? Att personen som mottog detta skulle le och skrocka lite gott, och att arbetsgivaren skulle uppskatta det som ett harmlöst busstreck?

Även jag som vit svensk man som röstar på nazi-SD hade fan gått tillbaka till butiken och sett till att det tog hus i helvete.
Citera
2014-09-17, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bara-Robin
Det förstår man väl att ett sådant "skämt" är fullständigt olämpligt i detta sammanhang. Vad trodde personen? Att personen som mottog detta skulle le och skrocka lite gott, och att arbetsgivaren skulle uppskatta det som ett harmlöst busstreck?

Även jag som vit svensk man som röstar på nazi-SD hade fan gått tillbaka till butiken och sett till att det tog hus i helvete.

Om du böjer dig framåt så ska jag se till att lossa litet grand på den här pinnen du har i röven.
Citera
2014-09-17, 01:08
Medlem
Bara-Robins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BREEZIE
Om du böjer dig framåt så ska jag se till att lossa litet grand på den här pinnen du har i röven.

Du är chef på en Coop-butik, och din anställda gör detta. Det är brottsligt, kränkande, och fruktansvärt olämpligt då butiken hamnar i dålig dager och lät förlora lite pengar på det.
Du klappar din anställda på huvudet och tycker det är okej?

Skulle du kunna tänka dig att göra en liknande sak?
Citera
2014-09-17, 02:02
Medlem
S-hund temporärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bara-Robin
Du är chef på en Coop-butik, och din anställda gör detta. Det är brottsligt, kränkande, och fruktansvärt olämpligt då butiken hamnar i dålig dager och lät förlora lite pengar på det.
Du klappar din anställda på huvudet och tycker det är okej?

Skulle du kunna tänka dig att göra en liknande sak?

Jag antar att BREEZIE föreslog rektal pinnavlägsning för att du skrev att du skulle bli chockdödskränkt by proxy som kvittomottagande kund, inte som butikschef.

Visst är den anställde som gjorde omprogrammeringen antingen dum i hela huvudet eller bara väldigt trött på sitt jobb eller så vill han butiken illa, men det hindrar inte att skämtet var jävligt roligt. (En del av humorvärdet kommer iofs från Afroblodet-artikeln och den obligatoriskt kränkta mongoloiden.)

Att skämtet var roligt hindrar inte heller att den anställde välförtjänt blir en f.d. anställd.

Brottsligt? Inte ens en rabiat rasifierad nämndehen från FI skulle i rätten kunna påvisa något HMF-uppsåt i "kom inte tillbaka! Sieg heil!" på ett konsumkvitto.
Citera
2014-09-17, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S-hund temporär
Jag antar att BREEZIE föreslog rektal pinnavlägsning för att du skrev att du skulle bli chockdödskränkt by proxy som kvittomottagande kund, inte som butikschef.

Visst är den anställde som gjorde omprogrammeringen antingen dum i hela huvudet eller bara väldigt trött på sitt jobb eller så vill han butiken illa, men det hindrar inte att skämtet var jävligt roligt. (En del av humorvärdet kommer iofs från Afroblodet-artikeln och den obligatoriskt kränkta mongoloiden.)

Att skämtet var roligt hindrar inte heller att den anställde välförtjänt blir en f.d. anställd.

Brottsligt? Inte ens en rabiat rasifierad nämndehen från FI skulle i rätten kunna påvisa något HMF-uppsåt i "kom inte tillbaka! Sieg heil!" på ett konsumkvitto.

Tack, du förstod precis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in