2015-05-24, 02:51
Medlem
Malingins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Dö är bara ett krumbuktande. 7K och MSN förlorade kriget, och det vi ser är dödsryckningarna alt. ett försök att köpa tid för en död sak. Innerst inne så vet de om det. Det är som när Rom gick under, det tog sin tid för nyheten att sjunka in. Crispy har beskrivit det bra i en kommentar. Det kommer inte att behövas några 51%. Politiker är som andra (nåja), de vill ha en utkomst och en framtid. De har ju levt i villfarelsen, påhejade av MSN, att först 93% och därefter 87% uppskattar vad de gör,

Om det är för sent för att rädda Sverige är dock en annan fråga, risken är stor ja.

Jag håller inte med om den analysen, jag vet inte var du bor men här i Stockholm har invandrarna ökat kraftigt sedan Reinfeldt tog makten.
Vem har vunnit?

Det finns fortfarande vita enklaver i Stockholm men de kommer inte fortsätta vara så så länge till.
Så 87% arna kommer fortsätta regera, fast kanske som 75% arna nästa val osv.
Många som kommer till Sverige röstar 7 klövern högst troligt.

Däremot kristna invandrare kanske kommer rösta SD pga att de avskyr muslimer, vi får väl se helt enkelt.
Senast redigerad av Malingin 2015-05-24 kl. 02:57.
Citera
2015-05-24, 03:53
Medlem
Nivovics avatar
Vet att det verkar relativt omöjligt i nuläget, men jag är ganska säker på att alliansen (i alla fall M och KD) ger sig efter valet 2018.
Skulle säga att det är omkring 65-70% chans (eller risk, beroende på hur man ser på situationen) att alliansen vill ha ett samarbeta efter valet 2018 om SD blir störst.

Om de dock inte ger med sig redan 2018, så är jag 99% säker att alliansen kommer att samarbeta med SD 2022 (om inte SD bildar regering själv förstås).

Det är i alla fall vad jag tror.
Citera
2015-05-24, 03:59
Medlem
AlfaQhards avatar
Vänstern kommer spränga riksdagen, och resten av blocken kommer göra någon jävla allians för att se till att de absolut inte får representera folket.
Citera
2015-05-24, 04:01
Medlem
Som sagt vinner inte SD kommer Sverige gå under av massinvandringen, så enkelt är det finns inte så mycket mer att diskutera
Citera
2015-05-24, 04:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sorrymf
Som sagt vinner inte SD kommer Sverige gå under av massinvandringen, så enkelt är det finns inte så mycket mer att diskutera

Jag känner med dig. Älskar man sitt land så är det tungt att se hur 7k förstör det med massinvandring. Främmande människor som inte ens vänstern umgås med på fritiden och vars namn ingen har bemödat sig att uttala korrekt. Varför är dessa "utomjordingar" här ?
Citera
2015-05-24, 04:25
Moderator
Tinuviels avatar
Tråd infogad.

// mod
Citera
2015-05-24, 08:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ObamaBinLaden
Vilka kommuner är det? Några valdistrikt kan jag tänka mig dessa siffror i men inte kommuner.

På TV nyligen sa de att SD var näst störst i 3 kommuner i södra Sverige vilka kommer jag dock inte ihåg...
Citera
2015-05-24, 08:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Weyoun9
Om SD blir största partiet så får man skämmas över att vara svensk, helt enkelt.

I många städer samarbetar högerpartierna redan med SD, så självklart kommer den maktkåta light-högern inte tveka att samarbeta med extremhögern om det gynnar dem i riksdagen heller.

Ett sådant samarbete hade lett till riktigt förvirrade reformer med stort fokus på att definiera "svenskhet" och att tvinga alla att acceptera och utöva denna påhittade "svenskhet". Den första miljardreformen hade varit en osthyvelssubvention kombinerat med det nya IKEA-avdraget. Vidare blir alla byggnader förutom röda trähus med vita knutar klassade som "sverigefientlig arkitektur" och kommer rivas. Slöjförbud, tiggarjakt och annan meningslös skitpolitik kommer att implementeras i våra kommuner, och de riktiga problemen vars orsaker inte påverkas av dessa reformer kommer bara att bli värre och värre och värre.

Det är min analys.

Om SD blir största parti och får regera och värna om Sverige så kan man äntligen få kallas sig svensk utan att behöva skämmas i samma utsträckning...

Personer som är stolta över att vara svanskar idag är puckon. Lika puckade som Amerikaner som är stolta över Vietnamkriget....
Citera
2015-05-24, 09:21
Medlem
Med tanke på nuvarande regerings ineffektivitet kopplat med borgarnas ovilja att bryta decemberöverenskommelsen så kan jag se SD öka till runt 20 procent enbart för att folk vill visa att de vill ha förändring.

Om regeringen dessutom visar ovilja på att lösa problemet med rumänska "turister"(inte bara tiggare enl rykten) och ökningen av aggressivitet i de så kallade asfaltsläggarna och om problemen eskalerar de närmaste åren så kommer SD att stiga ännu mer på folks ilska och kanske nå så högt som 25 procent. Tror 25 procent är toppen för vad SD kan nå under dessa år.

Konsekvenserna blir att vi kan få en ännu svagare regering då MP och V kommer att fortsätta ligga på 5-6 procent vardera, Centern och Folkpartiet på 6-7 procent vardera och M och S ligger mellan 20 och 30 procent vardera och inget block då får ens 40 procent av sympatierna. Då MÅSTE antingen blocken splittras för en gränsöverskridande regering alternativt att SD faktiskt får förfrågan om att bli del i regeringen.

Om knallen blir att SD blir största parti tippar jag dessutom att det blir stora oroligheter i vissa stadsdelar i Sverige och att MP och Vs anhängare, många ungdomar, kommer att kasta sten mot kända SD-politiker
Senast redigerad av mattep74 2015-05-24 kl. 09:24.
Citera
2015-05-24, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Med tanke på nuvarande regerings ineffektivitet kopplat med borgarnas ovilja att bryta decemberöverenskommelsen så kan jag se SD öka till runt 20 procent enbart för att folk vill visa att de vill ha förändring.

Om regeringen dessutom visar ovilja på att lösa problemet med rumänska "turister"(inte bara tiggare enl rykten) och ökningen av aggressivitet i de så kallade asfaltsläggarna och om problemen eskalerar de närmaste åren så kommer SD att stiga ännu mer på folks ilska och kanske nå så högt som 25 procent. Tror 25 procent är toppen för vad SD kan nå under dessa år.

Konsekvenserna blir att vi kan få en ännu svagare regering då MP och V kommer att fortsätta ligga på 5-6 procent vardera, Centern och Folkpartiet på 6-7 procent vardera och M och S ligger mellan 20 och 30 procent vardera och inget block då får ens 40 procent av sympatierna. Då MÅSTE antingen blocken splittras för en gränsöverskridande regering alternativt att SD faktiskt får förfrågan om att bli del i regeringen.

Om knallen blir att SD blir största parti tippar jag dessutom att det blir stora oroligheter i vissa stadsdelar i Sverige och att MP och Vs anhängare, många ungdomar, kommer att kasta sten mot kända SD-politiker

Jag tror knappast att Sd kommer sitta i någon regering under överskådlig tid och det ligger sannolikt inte ens i sd:s intresse. Det är fullt möjligt att få extremt stort inflytande utan att sitta i regering. Se på mp som förmodligen hade större inflytande på svensk politik under förra mandatperioden än de har idag.

Att sitta i regeringen är irrelevant. Däremot kan man givetvis föra samarbete med regeringen - ungefär som v gör idag.
Citera
2015-05-24, 09:51
Medlem
SD måste se upp. När även sjuklöverpolitikerna seriöst inser att massinvandringspolitiken kommer att gå helt åt skogen så kommer de att putta fram SD. - SD skall då bära hundhuvudet när lagstiftning och regelverk måste stramas åt.

SD har all möjlighet att bli det största partiet 2018. Men södermalms-journalisterna kommer samtidigt att jaga SD hysteriskt med Expo-nätverkets utvecklade STASI-journalistik (hackning, stämpling, åsiktsregistrering, övervakning) för att förhindra alla politiska förändringar som inte passar dem. - LO är tex fortfarande stora finansiärer av den neo-marxistiska lobbygruppen Expo.
Citera
2015-05-24, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist

SD har all möjlighet att bli det största partiet 2018. Men södermalms-journalisterna kommer samtidigt ...

Nu är det ju faktiskt så att dina kära Södermalms journalister inte är de som sitter som folkvalda i den svenska riksdagen. Även om SD skulle bli Sveriges största parti 2018 är det absolut inte den kvantiteten som styr vem som kommer att samarbeta med vem och om vad under mandatperioden 2018 till 2022.

Den stora och avgörande frågan är nämligen om och när SD kommer att visa att man är regeringsduglig, i ett politiskt landskap där regeringssamarbete över blockeringen kommer att bli en absolut nödvändighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in