2015-05-24, 00:31
Medlem
El Capitanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KallaMigGrefven
Jag tror det kan bli svårt för SD att bli det största partiet. Det är alltför många svenskar som köper SVT:s och andra stora mediers demonisering av SD rakt av. De har inte förmågan att ifrågasätta utan de sväljer allt som pappa staten matar dem med. Det känns rimligt att SD skulle kunna får runt 18-20 % nästa val och gå om moderaterna men det spelar mindre roll när DÖ gäller.

Jag tror faktiskt att SD har vissa möjligheter att lyckas bli största parti. Man måste komma ihåg att SD är ganska unikt i det att man tar väljare både från S och M. Men framförallt befinner vi oss i en ganska unik situation. Sverige har västvärldens i särklass mest radikala invandring, och man har därutöver en kartell bildad av regeringsalternativen som inte gör någon glad. Regeringspartier tappar nästan alltid en hel del, och den här regeringen är synnerligen svag, usel och direkt inkompetent.

Jag skulle inte bli förvånad av att se både sossarna och moderaterna rasa nedåt 22-23% någonting och då är det inte helt otroligt om SD skulle kunna smita förbi.
Citera
2015-05-24, 00:43
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El Capitano
Jag tror faktiskt att SD har vissa möjligheter att lyckas bli största parti. Man måste komma ihåg att SD är ganska unikt i det att man tar väljare både från S och M. Men framförallt befinner vi oss i en ganska unik situation. Sverige har västvärldens i särklass mest radikala invandring, och man har därutöver en kartell bildad av regeringsalternativen som inte gör någon glad. Regeringspartier tappar nästan alltid en hel del, och den här regeringen är synnerligen svag, usel och direkt inkompetent.

Jag skulle inte bli förvånad av att se både sossarna och moderaterna rasa nedåt 22-23% någonting och då är det inte helt otroligt om SD skulle kunna smita förbi.

Att SD blir största parti? Den möjligheten finns och är högst påtaglig. Nu är man ju uppe och nosar på 20%. Det är inte långt kvar - för nu är SD att betrakta som ett etablerat stort parti. Nu är det de tre stora och resten.

Jag trodde aldrig att jag skulle fundera över regeringsdugligheten hos SD, men nu är det faktiskt en möjlig utveckling. Det är en osannolik utveckling, visst, men det är faktiskt något som skulle kunna hända. Ett par lågvattenmärken till, satta av sjuklövern, och vi är där.
Citera
2015-05-24, 00:52
Medlem
Carcosas avatar
fram till 2018 kommer ju 500000 nya blattar att välla in i landet - det blir bra många röstberättigade valboskap åt s/c/mp/valfritt annat parti som erbjuder höga bidrag och förmånliga särrättigheter i utbyte mot deras röst

spelar ingen roll om sd får 0 eller 51% av rösterna:

1) 0% så fortsätter vansinnet
2) 51% så ogiltigförklaras valet alternativt sd tillåts regera, men eftersom de är ett antirasistisk mittenparti så kommer de bara att sänka invandringen - den kommer alltså att fortgå, allt medan vi då kommer att ha ytterliggare 500000 svartskallar här + alla blattar som redan idag pumpar ur sig bajsbruna barn i rasande takt

hujeda mig, det här kommer sluta illa grabbar
Citera
2015-05-24, 00:58
Medlem
SD försöker vinna ett krig som inte går att vinna. Det är precis som att försöka stoppa världens överbefolkning, det går liksom inte. Det föds över 250 000 människor varje dag och antalet som vill hit till Sverige kommer ständigt att öka. Så länge majoriteten av befolkningen inte ser något problem med att ta hit mängder med överbefolkade parasiter så kommer det att fortsätta.
Senast redigerad av trancedanne 2015-05-24 kl. 01:04.
Citera
2015-05-24, 01:03
Medlem
sganderss avatar
Jag tror inte att SD kommer någonsin bli så stort, anledningen är att de har ett väldigt smalt fokus. Just nu har många partier försökt tiga ihjäl alla problem som har med invandring och integration och då har SD lyckats få ett bra grep där men när de andra partierna äntligen får till det kommer SD att återigen försvinna in i bakgrunden.
Citera
2015-05-24, 01:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Landstrider
SD behöver få 51 % för att få regeringsmakten och kunna genomdriva sina ideer i riksdagen. Får de endast 49 % kommer de övriga partierna att gå samman i en koalition för att bilda en regering bestående av allt från FI och V till S, MP, FP, C och M.

SD har idag över 14 % efter senaste SIFO mätningen. Det goda det kan få med sig är just att en del av SD:s ideer, om just deras hjärtefråga om invandring och integration, börjar diskuteras mer seriöst bland de övriga partierna. Hittils har ideerna varit "fri invandring utan gräns" och att vi alla är nazister som inte tar emot de som flyr över medelhavet till Europa (Åsa Romsson). Nu börjar även Vänsterpartiet (Solna) att tala om att EU-migranterna som tigger i de svenska städerna ska få hjälp först och främst i sina hemländer. När detta sker, kommer SD:s väljarsympatier att börja sjunka.

Ja det beror ju hur många som röstar i riksdagsvalet. Förra valet blev 81% giltiga röster (av 86%) till något av riksdagspartierna så det betyder att SD fick 16% i realiteten då dom fick 13% med en faktor på 1.23.

från förra valet 2010 så ökade röstdeltagarna med lite över 1% så om vi använder det som fingervisning så lär 87% rösta 2018. om vi då utgår från att minst 2% faller bort på blanka röster eller småpartier så finns bara 85% kvar. Om Fi kommer in eller inte är svårt att veta men om dom kommer in på 4% så kan vi köra med 85% alt 82% om Fi inte kommer in men kastar röster i sjön.

om vi har 85% röster så är det en faktor på 1.17. eller 82% med faktor 1.22.

Får SD 30% av rösterna i valet med faktor 1.17 eller faktor 1.22 så får dom 35.2-36.6% i realitet och lär då vara största parti i riksdagen. SD ligger på 20% idag enligt undersöknigar.

Om SD skulle få 35% av rösterna så skulle dom ligga med samma faktorer som ovan på runt 41-42.7% vilket skulle kunna leda till att dom tillsammans med KD på 4,5% skulle ha runt 45-48% vilket skulle kunna förse dom i majoritet av minoritet.

Om SD bara skulle få runt 35% i realitet så skulle dom likväl kunna bilda regering med M så länge M har minst 15% i realitet dvs får minst runt 12% i riksdagsvalet vilket garanterat är troligt. M lär såkert få minst 18-20% i valet vilket blir över 20% i realitet...

Att SD skulle kunna bilda regering är inte omöjligt så länge inte Sverige förvandlas till en demokratur...
Citera
2015-05-24, 01:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Carcosa
fram till 2018 kommer ju 500000 nya blattar att välla in i landet - det blir bra många röstberättigade valboskap åt s/c/mp/valfritt annat parti som erbjuder höga bidrag och förmånliga särrättigheter i utbyte mot deras röst

spelar ingen roll om sd får 0 eller 51% av rösterna:

1) 0% så fortsätter vansinnet
2) 51% så ogiltigförklaras valet alternativt sd tillåts regera, men eftersom de är ett antirasistisk mittenparti så kommer de bara att sänka invandringen - den kommer alltså att fortgå, allt medan vi då kommer att ha ytterliggare 500000 svartskallar här + alla blattar som redan idag pumpar ur sig bajsbruna barn i rasande takt

hujeda mig, det här kommer sluta illa grabbar

Nej dessa blattar får inte medborgarskap innan de bott 5 år i landet så dom är inte röstberättigade 2018...
Citera
2015-05-24, 01:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Verkligen inte. Men jag tror att SD skulle få kort om folk till att besätta alla viktiga poster i det politiska Sverige. Lite som i en del kommuner där man ökat fortare än man klarat av rent praktiskt. Tomma stolar m a o.

Själv är jag nöjd om de andra partierna gör som deras egna väljare vill. Främst gäller detta M och S.

Nej ingen fara allt fler M politiker hoppar över till SD så ju större partiet blir desto fler erfarna Allianspolitiker kommer att ansluta sig.
Citera
2015-05-24, 01:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av trancedanne
SD försöker vinna ett krig som inte går att vinna. Det är precis som att försöka stoppa världens överbefolkning, det går liksom inte. Det föds över 250 000 människor varje dag och antalet som vill hit till Sverige kommer ständigt att öka. Så länge majoriteten av befolkningen inte ser något problem med att ta hit mängder med överbefolkade parasiter så kommer det att fortsätta.

Där har du fel. Majoriteten av svenskarna vill se en restriktivare invandring då klimatet i Sverige blir både hårdare och sämre...
Citera
2015-05-24, 01:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NaSteffe
Om SD får 20 % så tror jag att ett samarbete kommer ske och DÖ spricka. Då känns en M/KD/SD - regering ganska trolig ( om KD överlever). Inom KD och M är ju stödet för samarbete störst. Tror inom FP att Birgitta Ohlsson och andra röster för stark talan för att samarbete ska vara realistiskt. Visserligen är SD populära bland LO - gubbar, men jag är osäker på den falangen kan utmana feministerna i partiet. Annie är jag osäker kring.

Denna regering skulle nog inte avvika något större från Alliansen redan inslagna linje. Tror inte SD är överdrivet intresserade av att snacka statlig inkomstskatt om de får lite inflytande över invandringsvolymerna ( vilket det lär få, till vilken grad vet jag dock inte ). Gissar också på att man kommer gå hårdare åt tiggeriet i Sverige.
Klokt inlägg, men du bör tänka på avataren din..

Ontopic, det blir aningen ett riktigt liv från söder till norr (I nämnd ordning?), och runt övriga partier skulle det som sagt bli grupperingar.
Tror väl dock ärligt lite sisådär på att SD's handlingar verkligen kommer att bli som talats, men helt klart att detta är slutmålet oavsett, största övriga och enda regeringsparti som står för ett ämne som klassats offensivt, det är inte fientligt att ta till med hårdare regler för var prioriterandet ska gå.
Citera
2015-05-24, 01:15
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av folvidon
Ja det beror ju hur många som röstar i riksdagsvalet. Förra valet blev 81% giltiga röster (av 86%) till något av riksdagspartierna så det betyder att SD fick 16% i realiteten då dom fick 13% med en faktor på 1.23.

från förra valet 2010 så ökade röstdeltagarna med lite över 1% så om vi använder det som fingervisning så lär 87% rösta 2018. om vi då utgår från att minst 2% faller bort på blanka röster eller småpartier så finns bara 85% kvar. Om Fi kommer in eller inte är svårt att veta men om dom kommer in på 4% så kan vi köra med 85% alt 82% om Fi inte kommer in men kastar röster i sjön.

om vi har 85% röster så är det en faktor på 1.17. eller 82% med faktor 1.22.

Får SD 30% av rösterna i valet med faktor 1.17 eller faktor 1.22 så får dom 35.2-36.6% i realitet och lär då vara största parti i riksdagen. SD ligger på 20% idag enligt undersöknigar.

Om SD skulle få 35% av rösterna så skulle dom ligga med samma faktorer som ovan på runt 41-42.7% vilket skulle kunna leda till att dom tillsammans med KD på 4,5% skulle ha runt 45-48% vilket skulle kunna förse dom i majoritet av minoritet.

Om SD bara skulle få runt 35% i realitet så skulle dom likväl kunna bilda regering med M så länge M har minst 15% i realitet dvs får minst runt 12% i riksdagsvalet vilket garanterat är troligt. M lär såkert få minst 18-20% i valet vilket blir över 20% i realitet...

Att SD skulle kunna bilda regering är inte omöjligt så länge inte Sverige förvandlas till en demokratur...

En regering tillsammans med FP och KD kunde vara en möjlighet. Det är många som knutit näven i byxfickan i de partierna. Ett sådant scenario förutsätter ju då en "väljaromflyttning" med ett utflöde av pk-ister till M och C. Kombinerat med ett inflöde av realister till FP och KD.

Det är ju så att dagens invandring helt enkelt är ohållbar. Det går bara inte och något kommer att hända. Ur detta kan ett SD-FP-KD-block uppstå. Då kan över 50% nås med SD som största parti i regeringskoalitionen.
Citera
2015-05-24, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av folvidon
Där har du fel. Majoriteten av svenskarna vill se en restriktivare invandring då klimatet i Sverige blir både hårdare och sämre...

Och restriktivare betyder vadå? 50 pers färre varje år? Det är ungefär på den nivån det ligger på
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in