2014-09-15, 19:23
Medlem
johanjosefssons avatar
Men vänstern visade ju sitt sanna ansikte igår, det var ju bara en tidsfråga. Jag tyckte det var helt underbart! Nu får de skylla sig själva och vi lär slippa dom i en regering. Satans pack.

EDIT: Någon som har en länk till klippet där Sjöstedt gråter?

EDIT 2: Här har vi låtsaskommunisten: http://www.svtplay.se/klipp/2324987/sjostedt-blir-en-svagare-regering
Senast redigerad av johanjosefsson 2014-09-15 kl. 19:27.
Citera
2014-09-15, 19:24
Medlem
bugulus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slinedberg
Undrar varför man inte vill ha med V..

http://i.imgur.com/eVqnC39.jpg

Huliganvänstern och extremisterna förnekar sig inte.
Citera
2014-09-15, 19:25
Medlem
Rafos avatar
Med tanke på att många M väljare gått till SD skulle ju det varit fint mett ett samarbete där, främst med C och KD. Hade inte partierna varit så himla emot SD så länge med sina barnsliga fasoner skulle detta varit bra anser jag. I nuvarande läge så tror jag det kan bli svårt att bilda en regering, särskilt en handlingskraftig en.
Citera
2014-09-15, 19:25
Medlem
Cincinnatis avatar
Jaha, det här blir en knivig situation. Om Löfven gör ett sånt här val måste det betyda att han räknar med stöd från något alliansparti, men de uttalade sig negativt om samarbete med S igår.
Citera
2014-09-15, 19:26
Medlem
Jimbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av r2d2r2d2
Inte KD ihop med S. KD har lite för konservativ syn i bl.a "regnbågsfrågorna" för sossarnas smak..
Såna petitesser bryr man sig om just nu. Samtalen med KD inleds imorgon.
Citera
2014-09-15, 19:28
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cincinnati
Jaha, det här blir en knivig situation. Om Löfven gör ett sånt här val måste det betyda att han räknar med stöd från något alliansparti, men de uttalade sig negativt om samarbete med S igår.

Fast vad har de för val? Sänka en S+MP-regering? Själva lär de inte kunna bilda regering.
Citera
2014-09-15, 19:31
Medlem
johanjosefssons avatar
Presskonferensen med Sjöstedt: http://www.svtplay.se/klipp/2324985/v-utesluts-fran-regeringen
Citera
2014-09-15, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tryff
Nyval skulle bara gynna SD och FI.....

Varför tror du det kommer gynna FI? Jag tror att dom som rötstat på FI inser att det inte är lönt så dom går tillbaka till tex vänstern eller MP. Eller kanske är det så att folk från V går till FI istället när V inte får vara med och leka med dom andra?
Citera
2014-09-15, 19:33
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanochintejag
Jo, det var ju klart igår att s+mp skulle behöva stöd ifrån ytterligare två småpartier för egen majoritet. Löfven bedömer väl helt enkelt att c+fp är lättare att få över en någon annan konstellation.
Ja då hade jag någon form av förstående förmåga kvar trots att jag var ganska trött, känns ju bra!
I valet mellan V eller C+FP är det klart att han väljer det senare alternativet. Dock verkar det ju som ett högt spel att peta V redan innan han vet hur de andra två tänker göra, särskilt eftersom deras besked hittills varit att de ignorerar hans utsträckta hand.
Är Alliansen nu dessutom det större blocket borde ju ambitionerna att hålla ihop densamma enbart ha höjts.
Citera
2014-09-15, 19:34
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruno.K
Varför tror du det kommer gynna FI? Jag tror att dom som rötstat på FI inser att det inte är lönt så dom går tillbaka till tex vänstern eller MP. Eller kanske är det så att folk från V går till FI istället när V inte får vara med och leka med dom andra?

Antingen går folk från Fi för att försöka få en stark sosseledd regering eller mer sannolikt var de så nära att folk går till Fi för att försöka få in dem.
Eller båda samtidigt, så blir det ingen större skillnad.
Citera
2014-09-15, 19:36
Medlem
bergochdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HmmVadSkaJagHeta
Vilken jävla skit!
Jag känner mig lurad av Löfvén! Jag röstade för att jag INTE ville ha ett borgerligt styre!
Han uttryckte sig ju hela tiden att han absolut inte ville samarbeta med de ju!?

Har han tänkt så här hela tiden eller var det en impulsgrej tror ni?
Valfläsk? De ljuger så de tror sig själva. SL spelade som att invandringen är ett bekymmer (ville åt SD-väljare) och väljer sen MP som vill ha fri massinvandring. 100 000 okontrollerade muslimer per år räcker inte utan det ska vara obegränsat inflöde. Var bor de jäveln? Stockholms innerstad.

http://www.youtube.com/watch?v=qZ-QX8LuKHA
Citera
2014-09-15, 19:37
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slinedberg
Undrar varför man inte vill ha med V..

http://i.imgur.com/eVqnC39.jpg

Det där är en bild att minnas.

Stefan gör rätt i att avstå V, här plockade han några +1 av mig åtminstone. Nu får han stå på sig.

Faktum är att SDs triumf är en bra sak för Sverige - även om deras politik kommer bli punkterad, så har det medfört en rejäl omålning av den politiska kartan, och det behövdes.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in