2014-09-15, 19:16
Medlem
johanjosefssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KuKluxKlan
Helt otänkbart. Varför skulle KD vilja sitta med ett parti(MP) som vill krossa familjen?

Heh. Jadu. Det blir jävligt tufft, men om man bortser från de frågorna så skulle det kunna funka.

Citat:
Varför blanda in låtsaspartiet(MP) i en sådan konstellation? Det räcker ju med M+S.

Antar att jag tog med MP enbart för att de hållit möte idag. Men visst räcker det med M+S.
Citera
2014-09-15, 19:16
Medlem
bugulus avatar
Inte särskilt konstigt, vem tusan vill samarbeta med Vänsterpartiet? Huliganer på deras valvaka igår var bara patetiskt att se.

Nu blir det dock intressant och det öppnar upp för SD rejält.
Samtidigt kan det vara ett spel för gallerian och man har redan gjort upp med C och FP.

Nja, nu blev det allt spännande.
Senast redigerad av bugulu 2014-09-15 kl. 19:22.
Citera
2014-09-15, 19:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KuKluxKlan
Helt otänkbart.

Varför skulle KD vilja sitta med ett parti(MP) som vill krossa familjen?

Varför blanda in låtsaspartiet(MP) i en sådan konstellation? Det räcker ju med M+S.

Jag hoppas på M+S, och ett nytt luciabeslut.

Fast då kan de väl i princip lika gärna samarbeta med SD? Om de tar ett luciabeslut menar jag. En S+M regering lär ju göra minst lika många förbannade som ett SD samarbete känns det som så då kan de ju lika gärna köra på.
Citera
2014-09-15, 19:17
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BNC
Löfven vill ju samarbeta med högern. Bästa chansen han har att få göra det är att fullständigt dissa V.

Men samtidigt vet han att om han måste komma krypande tillbaka till vänstern så kommer han att få dem med sig, så han har fortfarande en säker utväg ifall han inte får till sitt samarbete med högern.

Så jag tror bara att det är ett spel för att försöka få med sig något eller några högerpartier, lyckas det inte kommer V säkert att ingå i en regering, Sjöstedt kommer inte tacka nej om han får chansen.

Fast har han inte också sagt att han inte vill ha en regering med något av allianspartierna utan bara samarbete?
Citera
2014-09-15, 19:18
Medlem
slinedbergs avatar
Undrar varför man inte vill ha med V..

http://i.imgur.com/eVqnC39.jpg
Citera
2014-09-15, 19:18
Medlem
Svinhudens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johanjosefsson
Heh. Jadu. Det blir jävligt tufft, men om man bortser från de frågorna så skulle det kunna funka.

Antar att jag tog med MP enbart för att de hållit möte idag. Men visst räcker det med M+S.

Allierar sig M+S blir det storslam för SD i nästa val
Citera
2014-09-15, 19:19
Medlem
kastabollens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HmmVadSkaJagHeta
Jo så är det ju, de påverkas av varandra ofta, mkt och länge så det är klart att det blir så till slut.
Jag tror egentligen inte på något parti fullt ut. Tänkte rösta på Direktdemokraterna egentligen, men det blev inte så. Men det lutade annars åt V, S och MP, och blev V till slut. Absolut inget annat var ett alternativ och jag skulle inte kunna drömma om att rösta på SD.
Ville bara ha bort alliansen och SD.

Jag har aldrig riktigt gillat Löfvén som person, men att han skulle gå den här vägen är fan en katastrof! Vad fan sysslar han med? Han borde fatta att han skapar ett enormt missnöje mot sig själv och S?! Lyssnar han inte på folket??

Vill bara korrigera dig: 36% av folket
Citera
2014-09-15, 19:19
Medlem
r2d2r2d2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Echion
Det är mandaten som är intressanta:

S+MP = 137
S+MP+V = 158
S+MP+C+Fp = 178
C+Fp+Kd+M = 142
MP+M+C+Fp+Kd = 166
M+Kd+SD =150
M+S = 197

Mest troligt om de ska stänga ute SD är:
S+MP+KD+C = 176

(Hoppas jag räkna rätt... )

Inte KD ihop med S. KD har lite för konservativ syn i bl.a "regnbågsfrågorna" för sossarnas smak..
Citera
2014-09-15, 19:20
Medlem
Hellere S+M än att MP får ministerposter och får fortsätta styra över svensk invandringspolitik.
Citera
2014-09-15, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slinedberg
Undrar varför man inte vill ha med V..

http://i.imgur.com/eVqnC39.jpg
Men du fattar ju fan själv att de buar och skriker åt honom!
Ser de glada ut eller? Och varför pekar de finger?
Citera
2014-09-15, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knasen79
Stefan Löfven öppnar för borgerliga partier och nobbar Vänsterpartiet.

Man kan inte ställa ultimatum i förhandlingar. Även om jag också tycker att vinster i välfärden känns fel. Samtidigt förstår jag att det är svårt att få privata aktörer driva vård utan vinst. Men kanske man skall titta på vår granne Danmark hur de gör.
Citera
2014-09-15, 19:22
Medlem
tryffs avatar
Nyval skulle bara gynna SD och FI.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in