Citat:
Dåligt jobb,nja? Det är ju aldrig något problem att göra ett bra jobb om man har rätt verktyg för det. Främst resurser och det slukar mycket resurser att tex få fast langare.Nej Heroin och kokain är droger som definitivt inte finns överallt i annat än några enstaka fall då kanske. Det är fakta.
Citat:
Jag har missbrukat i halva mitt liv ungefär och vill jag ha tag på något så löser det sig inom 3-4h oavsett i vilken håla jag befinner mig (mest gällt tunga opiater och benso men även gräs, lappar, e, tjack, ketamin och kort sagt allt så jag VET att det finns överallt).
Jag har förresten inte en enda nark-dom på mig och det är väl ytterligare ett bevis på att ni inte riktigt vet vad ni sysslar med.
Jag har förresten inte en enda nark-dom på mig och det är väl ytterligare ett bevis på att ni inte riktigt vet vad ni sysslar med.
Ok, verkligen något man skall lära av och verkligen en merit som visar att man är påläst, att man missbrukat halva sitt liv. Det finns en hel del som av en massa olika orsaker undkommer lagföring, men missbrukar man åker man förr eller senare dit.
Vad har att du kan få tag i ditten och datten i drogväg att göra? Vill man verkligen ha tag i något och ger sig fan på det så...
Citat:
Om ni lär er hur drogerna fungerar så lär ni er mycket om brukarens beteende också, under påverkan alltså. Röda, glansiga ögon och ryckigt beteende i all ära men vafan.
Vad vilka droger ger för effekter och hur man bygger upp en misstanke är något vi kan, det kan jag lova dig( bara att titta på statistiken i hur många drograttfyllor och ringa nark vi tagit9. Vad brukarnas beteende för med sig kan man se som ett mönster i ungefär allt annat i deras liv också så det tror jag vi om några knappast behöver lära oss.
Citat:
En nedrökt stoner kommer knappast hoppa på dig med en kniv om du försöker gripa honom.
En person påverkad av hallucinogena medel som lappar mm kan dock vara mycket oberäknelig och tro att du är djävulen själv och slår för sitt liv utan att veta vad h*n gör, men den personen kan lika gärna krypa ihop och störtgrina av rädsla och få psykiska men för livet om ni går för hårt fram.
En person påverkad av hallucinogena medel som lappar mm kan dock vara mycket oberäknelig och tro att du är djävulen själv och slår för sitt liv utan att veta vad h*n gör, men den personen kan lika gärna krypa ihop och störtgrina av rädsla och få psykiska men för livet om ni går för hårt fram.
Ok, när har jag sagt att narkotikapåverkade personers beteende inte kan skilja sig sinsemellan? Det vet alla som träffar missbrukare att det kan det mycket väl göra, tom hos dom som brukar samma sorts droger( vilket analyssvar sedan också visat). Tyvärr men detta är inget nytt.
Citat:
Heroinister är ofta väldigt lugna och harmlösa under ruset men under en avtändning kan personen vara desperat och försöka springa/slåss eller kanske spotta vilt omkring sig och skrika hepatit för att skrämma er (med visst fog).
Jag har bara träffat på en heroinist som försökte tända av och han mådde inte bra, alldeles riktigt. Men detta lär man sig ju redan på skolan att så kan det se ut. Vad är det du vill ha sagt att du kan egentligen? Heroinister finns ett fåtal av där jag jobbar idag, i en medelstor stad.
Citat:
Missbrukarna ni poliser borde vara mest oroliga för är benso-folket, alla spärrar kan vara borta i hjärnan på dom och att t ex dra en stol i skallen och försöka ta ditt vapen kan verka som en utmärkt idé på sådana idiotmedel.
Vilka personer som kan vara farliga och inte, oavsett orsak brukar vi ha koll på. Sånt kan man se i våra register ofta om dom har sådan historik. Det är inget man avgör vad en person missbrukar utan hur dom beteer sig. Överlag anser nog jag att fulla människor med dåligt ölsinne är dom som kan bete sig allra värst.
Citat:
Många ungdomar misstror er för att ni inte kan något om det ni pratar om, utan ni har läst något och förutsätter det som en absolut sanning, vilket det oftast inte är.
Inget illa ment men det är ju inte så att dom som är drogliberala och skall sätta oss på plats verkar göra det heller, minst sagt...
Citat:
Ni behöver utbildning, kort sagt.
Kanske det. Men i vad och hur vi behöver utbildning vill nog jag att en som har kunskap,och främst utbildning själv( och nej att man " missbrukat halva sitt liv" innebär inte att man har utbildning)skall avgöra.
Senast redigerad av E259 2014-09-19 kl. 20:12.
Senast redigerad av E259 2014-09-19 kl. 20:12.