Citat:
Ursprungligen postat av
E259
Ecstasy och LSD är droger jag så gott som aldrig kommit i kontakt med under mina 3 år i yttre tjänst heller. FÖ inte heller Heroin då det är en drog som företrädelsevis finns i storstäderna. Viktigare då att man kan identifiera en missbrukare, se tecken på drogpåverkan osv än att besitta exakt sakkunskap om olika droger( något som i princip bara missbrukare gör)
Misstroende bland ungdomar? För att man fördömer droger? Hur tänkte du nu?
Det betyder bara att ni gör ett dåligt jobb, droger finns i varenda liten håla och det gäller allt ifrån gräs och piller till heroin, men ni hittar det uppenbarligen inte.
Jag har missbrukat i halva mitt liv ungefär och vill jag ha tag på något så löser det sig inom 3-4h oavsett i vilken håla jag befinner mig (mest gällt tunga opiater och benso men även gräs, lappar, e, tjack, ketamin och kort sagt allt så jag VET att det finns överallt).
Jag har förresten inte en enda nark-dom på mig och det är väl ytterligare ett bevis på att ni inte riktigt vet vad ni sysslar med.
Om ni lär er hur drogerna fungerar så lär ni er mycket om brukarens beteende också, under påverkan alltså. Röda, glansiga ögon och ryckigt beteende i all ära men vafan.
En nedrökt stoner kommer knappast hoppa på dig med en kniv om du försöker gripa honom.
En person påverkad av hallucinogena medel som lappar mm kan dock vara mycket oberäknelig och tro att du är djävulen själv och slår för sitt liv utan att veta vad h*n gör, men den personen kan lika gärna krypa ihop och störtgrina av rädsla och få psykiska men för livet om ni går för hårt fram.
Heroinister är ofta väldigt lugna och harmlösa under ruset men under en avtändning kan personen vara desperat och försöka springa/slåss eller kanske spotta vilt omkring sig och skrika hepatit för att skrämma er (med visst fog).
Missbrukarna ni poliser borde vara mest oroliga för är benso-folket, alla spärrar kan vara borta i hjärnan på dom och att t ex dra en stol i skallen och försöka ta ditt vapen kan verka som en utmärkt idé på sådana idiotmedel.
Många ungdomar misstror er för att ni inte kan något om det ni pratar om, utan ni har läst något och förutsätter det som en absolut sanning, vilket det oftast inte är.
Ni behöver utbildning, kort sagt.