2014-10-05, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hyrfilm
Jag tror din agenda är nyfikenhet precis som oss andra här inne

Jag brukar inte skriva i kriminaltrådar. Men jag är en jävel på att läsa dem.

Just det här fallet engarerar väldigt mycket. Och när tråden var inne på inlägg 588 kunde jag inte längre knipa käft utan adderade inlägg 589. Det blev liksom för många "thailandexperter" som började spy galla. Både du och jag har nog balancerad upp det hela en aning. Tack för hjälpen. Underbart.

Min nyfikenhet ...
Hade jag inte varit så "dum" och kikat på bilderna hade jag nog lämnat tråden senast vid inlägg 100. Anledningen till att jag är kvar är att jag gärna vill förstå den mekanism som lockar fram människans absolut sämsta egenskap.

Adolf Hitler, Pol Pot, Adi Amin ... oavsett hudfärg kan människan bli som ett monster.
Citera
2014-10-05, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenAhlbin
Tydligen har thaisnuten klippt bort 2 minuter i denna film och försöker skydda en individ man ser ryggen på som går framför den nakna gulingen

https://www.facebook.com/video.php?v=707139219363806

Klippa och klistra på (offentligt) övervakningsmaterial. Offentligt i den bemärkelsen att det kan nå ut till allmänheten. Man förvånas över nivån ett lands s.k polis kan sjunka till. Börjar likna en idiots nivå eller rent av en neandertalares. Han gör ett bra jobb CSI LA.

Läste ett inlägg han(csi) skrev att nån s.k maffiatyp har försökt hota honom efter hans granskning av fallet. Det borde tala för att någon känner sig lite stressad över den infon han gräver fram.

Det tragiska är väl att polisen har ingen möjlighet att backa och se alternativa GM eftersom PM redan varit ute och förklarat fallet avslutat. Hans face skulle falla hårt så enda möjligheten är att mata på med nya lögner då frågetecken och överbevisade lögner faller. Tragiskt och ruttet samt ynkligt!
Citera
2014-10-05, 23:02
Medlem
Citat:
Tydligen har thaisnuten klippt bort 2 minuter i denna film och försöker skydda en individ man ser ryggen på som går framför den nakna gulingen

Om du läser de 18 kommentarerna kommer du att upptäcka att det inte är fullt som dramatiskt som du har fått för dig / vill ge sken av / försöker insinuera.

Nice try
Citera
2014-10-05, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zugabe
Jag brukar inte skriva i kriminaltrådar. Men jag är en jävel på att läsa dem.

Just det här fallet engarerar väldigt mycket. Och när tråden var inne på inlägg 588 kunde jag inte längre knipa käft utan adderade inlägg 589. Det blev liksom för många "thailandexperter" som började spy galla. Både du och jag har nog balancerad upp det hela en aning. Tack för hjälpen. Underbart.

Min nyfikenhet ...
Hade jag inte varit så "dum" och kikat på bilderna hade jag nog lämnat tråden senast vid inlägg 100. Anledningen till att jag är kvar är att jag gärna vill förstå den mekanism som lockar fram människans absolut sämsta egenskap.

Adolf Hitler, Pol Pot, Adi Amin ... oavsett hudfärg kan människan bli som ett monster.

Vi är absolut här av samma agenda: nyfikenheten i VEM & VAD som kan orsaka ett sånt här "fall".
Hade jag inte sett bilderna hade jag absolut inte kollat upp detta mer & med tanke på den svenska rapporteringen i detta hade det oxå upphört där.
Jag läser dem flesta trådar (mord) & det har stannat vid läsandet men när det blev för mkt av detta jävla svennebananadet så vart jag bara tvungen.
Folk turistar i 2-4veckor mitt i turistsäsong & tror dem är kungar & kan allt om Thailand.
Skulle vilja se samma idioter vara där längre tid under flera år, gärna under lågsäsong. Men dem jag sett göra ett försök i detta med "fel" attityd har ju råkat ut för diverse otrevligheter därefter med...

För att återgå till ämnet:
Med tanke på att där finns familjefäder man aldrig trodde skulle kunna vara elaka ens mot ett djur i verkliga fall är seriemördare så kan två små pojkar vara delaktiga i en sådan här sak.
Men med bara ett litet uns av kunskaper i beteendevetenskap så kan ju inte dessa två vara nyckelpersoner i detta. Då är dem extremt tränade i teater. Det måste vara fler inblandade.
Citera
2014-10-05, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganges
Klippa och klistra på (offentligt) övervakningsmaterial. Offentligt i den bemärkelsen att det kan nå ut till allmänheten. Man förvånas över nivån ett lands s.k polis kan sjunka till. Börjar likna en idiots nivå eller rent av en neandertalares. Han gör ett bra jobb CSI LA.

Läste ett inlägg han(csi) skrev att nån s.k maffiatyp har försökt hota honom efter hans granskning av fallet. Det borde tala för att någon känner sig lite stressad över den infon han gräver fram.

Det tragiska är väl att polisen har ingen möjlighet att backa och se alternativa GM eftersom PM redan varit ute och förklarat fallet avslutat. Hans face skulle falla hårt så enda möjligheten är att mata på med nya lögner då frågetecken och överbevisade lögner faller. Tragiskt och ruttet samt ynkligt!

Du fick ord på mina tankar, bra skrivet!

Ju mer polisen gör ju mer gör dem bort sig!
Man skäms ju sönder skämskudden här, vad håller dem på med egentligen?
Jag börjar fundera på om allt bara är påhittat, nya formen av en kriminalroman i verklighetsformat.
Citera
2014-10-05, 23:24
Medlem
Citat:
Denna bild visar hur lång David var jämfört med burmeserna vilka omöjligt hade kunnat hugga honom i huvudet stående
https://www.facebook.com/CSILA90210/...type=1&theater

Seans skador samma som Davids
https://www.facebook.com/CSILA90210/...type=3&theater

Hannas mobil lämnas över till snuten
https://www.facebook.com/CSILA90210/...type=3&theater

Vad vet inte om du har sett hur man slåss i den delen av världen. Man står inte framför en person och lappar till, nej man tar sats från flera meters håll - man bokstavligen hoppar på den man vill ha ner på marken. En absolut "favorit" är att man är flera som hjälps åt. Och när offret väl ligger på marken, ja det är då den egentliga misshandeln börjar.

Den där telefonen ...
Är det bara jag som tycker att den ena är röd och den andra är kromat på sidan? Flippskalet är blank på den ena och mattsvart på den andra?
Senast redigerad av Zugabe 2014-10-05 kl. 23:27.
Citera
2014-10-05, 23:32
Medlem
Citat:

Ser ut som han har en ljus tshirt & håller i nått långt.
Citera
2014-10-05, 23:34
Medlem
Citat:
Vad vet inte om du har sett hur man slåss i den delen av världen. Man står inte framför en person och lappar till, nej man tar sats från flera meters håll - man bokstavligen hoppar på den man vill ha ner på marken. En absolut "favorit" är att man är flera som hjälps åt. Och när offret väl ligger på marken, ja det är då den egentliga misshandeln börjar.

Den där telefonen ...
Är det bara jag som tycker att den ena är röd och den andra är kromat på sidan? Flippskalet är blank på den ena och mattsvart på den andra?

Tycker den ser lika ut men olika ljus. Ena dag andra natt.
För mig ser den lila ut.
Citera
2014-10-05, 23:36
Medlem
SvenAhlbins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganges

Enligt thaimedia så pressar thaisnuten burmeserna på 500 bath i månaden för att få jobba där

http://www.nationmultimedia.com/opin...-30244774.html
Citera
2014-10-05, 23:38
Medlem
Citat:
Om du läser de 18 kommentarerna kommer du att upptäcka att det inte är fullt som dramatiskt som du har fått för dig / vill ge sken av / försöker insinuera.

Nice try

Hur menar du?
Jag tycker det verkar som det får uppbackning från en helvetes massa mer kommentarer än 18st?
Citera
2014-10-05, 23:48
Medlem
Citat:
Skulle vilja se samma idioter vara där längre tid under flera år, gärna under lågsäsong. Men dem jag sett göra ett försök i detta med "fel" attityd har ju råkat ut för diverse otrevligheter därefter med...

Thailand har blivit ett farligare land de senare åren. Thailand har numera lika många mordfall på en enda dag som Sverige har på ett helt år! Paradis? För vem? För de som sköter krematorieugnarna?

Knark av olika slag har vällt in över landet. Folk blir som jävla tokiga av det. Nu är inte alla mord lika våldsamma som de här två, mem med all säkerhet håller minst 10 av de 60 som dagligen inträffar i Thailand samma klass som de bestialiska morden i Ljungsbro.

Om man jämför de här mordfallen med mordfall i Sverige ser man en skillnad omedelbart. Det finns mycket material att tillgå, bilder som övervakningsfilmer, redan från dag ett. Så funkar det i Thailand, och det är folk i Sverige kanske inte riktigt förtrogen med att hantera. Kolla yxmordet i Sverige igår. De enda bilderna som finns är på några polisbilar och en kolsvart hund på gräsmatta. Hade det varit Thailand hade vi haft en närbild på yxan fastkilad djupt ner skallbenet. Å andra sidan är "yxtrådens inlägg" betydligt bättre. Skulle inte bli förvånad om man lycka specificera GM innan polisen har lyckats lista ut läget. Om det beror på avsaknaden av skräckinjagande bildmaterial eller den geografiska närheten låter jag vara osagt.
Senast redigerad av Zugabe 2014-10-05 kl. 23:52.
Citera
2014-10-06, 00:02
Medlem
Citat:
Tycker den ser lika ut men olika ljus. Ena dag andra natt.
För mig ser den lila ut.

Något som är röd i dagsljus kan inte få en betydligt kallare färg i glödlampsljus. Hade varit tvärtom är det däremot en helt annnan sak. Fodralet är blankt på den bild tagen på krogen och matt på den bild tagen hos polisen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in