Citat:
Ursprungligen postat av
Zugabe
Jag brukar inte skriva i kriminaltrådar. Men jag är en jävel på att läsa dem.
Just det här fallet engarerar väldigt mycket. Och när tråden var inne på inlägg 588 kunde jag inte längre knipa käft utan adderade inlägg 589. Det blev liksom för många "thailandexperter" som började spy galla. Både du och jag har nog balancerad upp det hela en aning. Tack för hjälpen. Underbart.
Min nyfikenhet ...
Hade jag inte varit så "dum" och kikat på bilderna hade jag nog lämnat tråden senast vid inlägg 100. Anledningen till att jag är kvar är att jag gärna vill förstå den mekanism som lockar fram människans absolut sämsta egenskap.
Adolf Hitler, Pol Pot, Adi Amin ... oavsett hudfärg kan människan bli som ett monster.
Vi är absolut här av samma agenda: nyfikenheten i VEM & VAD som kan orsaka ett sånt här "fall".
Hade jag inte sett bilderna hade jag absolut inte kollat upp detta mer & med tanke på den svenska rapporteringen i detta hade det oxå upphört där.
Jag läser dem flesta trådar (mord) & det har stannat vid läsandet men när det blev för mkt av detta jävla svennebananadet så vart jag bara tvungen.
Folk turistar i 2-4veckor mitt i turistsäsong & tror dem är kungar & kan allt om Thailand.
Skulle vilja se samma idioter vara där längre tid under flera år, gärna under lågsäsong. Men dem jag sett göra ett försök i detta med "fel" attityd har ju råkat ut för diverse otrevligheter därefter med...
För att återgå till ämnet:
Med tanke på att där finns familjefäder man aldrig trodde skulle kunna vara elaka ens mot ett djur i verkliga fall är seriemördare så kan två små pojkar vara delaktiga i en sådan här sak.
Men med bara ett litet uns av kunskaper i beteendevetenskap så kan ju inte dessa två vara nyckelpersoner i detta. Då är dem extremt tränade i teater. Det måste vara fler inblandade.