2014-10-05, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganges
I vilket fall som helst så kommer förmodligen turistintäkterna på koh tao minska rejält under kommande säsong.

Kanon! För då finns det förmodligen riktigt goda ekonomiska incitament för att vittna om det man vet, sett och hört. Glöm inte heller att det finns en belöning* att hämta för den som har något av värde att addera utredningen.

*Belöningen är så stor att den motsvarar allt det en vanlig thailändare tjänar under hela sitt liv.
Citera
2014-10-05, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stros
Speciellt om du kollar bilden som är länkad över ditt inlägg.

Dom får ju inte ens ihop trådarna till en fejkad lösning. När det kommer fram att det finns bildbevis på inlämnandet av Hannahs telefon ändrar dom det till att det är Davids. Ungefär som att snacka med en vägg.

Save face till vilket pris som helst. Nu är facet loost. Bagdad Bobpolisen är bortgjord. Lär förmodligen komma upp mer konstigheter ju mer det hela granskas.
Citera
2014-10-05, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zugabe
Kanon! För då finns det förmodligen riktigt goda ekonomiska incitament för att vittna om det man vet, sett och hört. Glöm inte heller att det finns en belöning* att hämta för den som har något av värde att addera utredningen.

*Belöningen är så stor att den motsvarar allt det en vanlig thailändare tjänar under hela sitt liv.
Kommer inte ihåg vad belöningen låg på, var den verkligen så brutalt stor? Hur fick dom tag på dessa som är misstänkta nu, är det någon som tipsat (har hänt så mycket fram och tillbaka så minns inte detta)? Vem kommer få belöningen ifall dessa nu blir dömda? Det verkar ju finnas rätt viktiga människor på ön som har lite makt, skulle dessa kunnat hotat till sig att burmeserna skulle erkänna för att dom i så fall skulle kunna plocka ut pengarna?

Var du nu inte seriös i ditt inlägg och jag missade ironin kan du förbise detta inlägget.
Citera
2014-10-05, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clandeztino
Läs gärna hans blogginlägg om vallningen av de två burmeserna.

Jag har läst hans blogg, jag har läst andras bloggar. Men jag också sett med egna ögon, visserligen "bara" på Youtube, men som det så vackert heter; ett filmklipp säger mer än tvåtusen ord. Och eftersom jag sett väldigt många klipp har jag fått veta mer än vad som står i hundra bloggar, utifrån talesättets logik.
Citera
2014-10-05, 20:53
Medlem
Citat:

Fast det kan sitta folk med familjer odyl som sitter på info.
För dem kanske ett liv som levande eller att deras familjer får leva känns viktigare än alla pengar i världen.

Hade jag suttit på info om nått & ngn hotar att döda min familj hade jag hellre levt fattig än att dem jag älskar inte lever alls. Och då vill jag påstå att jag ändå är en rätt kaxig jävel som inte är rädd för mkt, speciellt då det kommer till att "rätt ska va rätt".
Hade jag suttit på info om ett brott som detta hade jag sett till att sätta min familj & mig själv i säkerhet för att sedan berätta men för fattiga Thai/burmeser på en sån liten ö är det nog mkt svårare.

Så att locka med en belöning hjälper nog föga i vissa fall.
Citera
2014-10-05, 20:57
Medlem
Citat:
Du drivs också av en agenda när du skriver här, väl?

Nej jag har ingen agenda. Jag är alldeles för pragmatisk, nyckfull och inkonsekvent för att klara av att följa nån jävla "regelbok". Hade jag fötts som hund hade jag hållits kopplat.
Citera
2014-10-05, 21:05
Medlem
Citat:
Kommer inte ihåg vad belöningen låg på, var den verkligen så brutalt stor? Hur fick dom tag på dessa som är misstänkta nu, är det någon som tipsat (har hänt så mycket fram och tillbaka så minns inte detta)? Vem kommer få belöningen ifall dessa nu blir dömda? Det verkar ju finnas rätt viktiga människor på ön som har lite makt, skulle dessa kunnat hotat till sig att burmeserna skulle erkänna för att dom i så fall skulle kunna plocka ut pengarna?

Var du nu inte seriös i ditt inlägg och jag missade ironin kan du förbise detta inlägget.

Nej så stor är den inte 28.000dollar.
Men det är mkt pengar på samma gång, speciellt för en Burmes.
Men som jag precis sa. Det finns dem som värnar högt mer om annat än pengar, tex sig & de sinas liv.
Men såklart. Vi snackar om ett folk som säljer sina egna barn för småpengar........ Så det är nog mest det egna livet dem värnar om. Thaiare är oerhört ego.
I tex trafiken är dem inte rädda för döden alls. Dem tar heller inte lika hårt på döden då den skett så som oss men är destu mer vidskepliga med spöken odyl. Men när dem står inför ett val, då är dem skitskrajja för döden.
Citera
2014-10-05, 21:10
Medlem
Citat:
Nej jag har ingen agenda. Jag är alldeles för pragmatisk, nyckfull och inkonsekvent för att klara av att följa nån jävla "regelbok". Hade jag fötts som hund hade jag hållits kopplat.

Jag tror din agenda är nyfikenhet precis som oss andra här inne
Hade du inte drivits av nyfikenhet hade du lagt locket på och fortsatt skrika efter ditt dricka & ägnat dig åt ngt annat där nere i värmen
Kan oxå sätta en mindre kroppsdel på att du är mer nyfiken än många här inne då, om jag förstått det rätt, bor rätt nära händelsen.

Med glimten i ögat tycker jag du skall sluta kassta skit på oss andra "Flashback dektektiver", du är en av oss nu eftersom du skriver här du med. Och du har mkt bra att komma med så sluta skämmas för det
Citera
2014-10-05, 21:12
Medlem
Citat:
I en flashback-tråd?

Jag tror att du är mer intilligent än att tro att jag menar att du ska sitta hemma och skriva en protest mot ett eventuellt kommande dödsstraff och publicera den i den här tråden.
Citera
2014-10-05, 21:50
Medlem
Citat:

Jag tror att jag inte skrivit något i den här tråden utan att verkligen mena det. Jag har en mycket stor respekt för allt mänskligt liv, situationen påbjuder att hålla sig på mattan.

Belöningen är på 700.000 ฿, vilket är ca 154.000 SEK.
En thailändsk polis tjänar ca 10.000 ฿ per månad.

Och det blir 6 år som det tar att tjäna ihop 700.000 inte 58 år som jag p g a decimalfel fick till det tidigare, vilket jag ber så mycket om ursäkt för.

Fortfarande mycket pengar. I Bangkok kan du köpa ett enklare enfamiljshus för den summan.
Senast redigerad av Zugabe 2014-10-05 kl. 22:20.
Citera
2014-10-05, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hyrfilm
Fast det kan sitta folk med familjer odyl som sitter på info.
För dem kanske ett liv som levande eller att deras familjer får leva känns viktigare än alla pengar i världen.

Jo, den risken finns nog också. Att tjalla på någon på en liten ö kan bli lite problematisk om den man tjallar på har för vana att kompensera sig för den typen av driftstörningar.
Citera
2014-10-05, 22:13
Medlem
SvenAhlbins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganges
Dom får ju inte ens ihop trådarna till en fejkad lösning. När det kommer fram att det finns bildbevis på inlämnandet av Hannahs telefon ändrar dom det till att det är Davids. Ungefär som att snacka med en vägg.

Save face till vilket pris som helst. Nu är facet loost. Bagdad Bobpolisen är bortgjord. Lär förmodligen komma upp mer konstigheter ju mer det hela granskas.

Tydligen har thaisnuten klippt bort 2 minuter i denna film och försöker skydda en individ man ser ryggen på som går framför den nakna gulingen

https://www.facebook.com/video.php?v=707139219363806
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in