2014-09-15, 16:09
Medlem
jaybones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Det låter i och för sig som ett humoristiskt svar på alla förskräckta PK-röster.

Helt korrekt!
Citera
2014-09-15, 16:10
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ambience
Från fb:

Började gråta på väg till min föreläsning imorse. Jag kan fortfarande inte förstå vad som hände igår. 13%. Vilka är ni? vad gör ni om dagarna? vet ni verkligen själva vad ni har röstat på? Jag kan inte sluta blicka mig omkring misstänksamt på min omgivning; på bussen, på väg till 7eleven, i atriet på Handelshögskolan. Har jag hållit upp dörren åt någon av er idag? har jag låtit er gå på bussen före mig? du som fick pengar av mig till ditt kaffe för att du hade glömt plånboken hemma, vilka röstade du på?
Det allra minsta ni kan göra är att stå för era åsikter istället för att gömma er och smyga runt.VARFÖR ska ni få välja att vara anonyma när flyktingar, invandrare och människor med invandrarbakgrund inte får välja när de ska se "annorlunda" ut?
Våga visa er identitet, så som alla "främmande" måste visa sin varje dag med sina ögon, sitt hår och sin hudfärg.
De enda främlingarna i Sverige är ni. Okunniga, bekväma, trångsynta främlingar som försöker förstöra vårt fina land. Avgå.

Epic.

Det jag skulle ha postat som svar skulle varit den rätt uppenbara frågeställningen vad hon tänker om alla de "invandrare" och "människor med invandrarbakgrund" som röstade på SD. De är väl lika anonyma, de med, och förmodligen ingår de inte ens i hennes psykos.
Citera
2014-09-15, 16:11
Medlem
ant's avatar
Citat:
Från fb:

Började gråta på väg till min föreläsning imorse. Jag kan fortfarande inte förstå vad som hände igår. 13%. Vilka är ni? vad gör ni om dagarna? vet ni verkligen själva vad ni har röstat på? Jag kan inte sluta blicka mig omkring misstänksamt på min omgivning; på bussen, på väg till 7eleven, i atriet på Handelshögskolan. Har jag hållit upp dörren åt någon av er idag? har jag låtit er gå på bussen före mig? du som fick pengar av mig till ditt kaffe för att du hade glömt plånboken hemma, vilka röstade du på?
Det allra minsta ni kan göra är att stå för era åsikter istället för att gömma er och smyga runt.VARFÖR ska ni få välja att vara anonyma när flyktingar, invandrare och människor med invandrarbakgrund inte får välja när de ska se "annorlunda" ut?
Våga visa er identitet, så som alla "främmande" måste visa sin varje dag med sina ögon, sitt hår och sin hudfärg.
De enda främlingarna i Sverige är ni. Okunniga, bekväma, trångsynta främlingar som försöker förstöra vårt fina land. Avgå.

Detta kan vara bland det roligaste jag läst här på Flashback. Tack.
Citera
2014-09-15, 16:13
Medlem
fendadens avatar
Det komiska i situationen är de grupperna som är så paranoida för SD.

Den ena gruppen är journalist-politiker-kulturfolket som bor i etniskt homogena enklaver, blir kränkta å andras vägnar och inte fått någon större dos av mångkultur än en tallrik Pad Thai från ett gatukök.

Den andra gruppen är bidragsberoende, kriminella invandrare som börjar oroa sig för att polisen kan börja ta krafttag mot deras områden.

Den tredje gruppen är förstagångsväljare, gymnasieungdomar m.m. som förvisso delvis vuxit upp i mångkulturen och propagerar för allas lika värde etc. Dessa är väljarbasen som senare i livet går över till SD då man fått uppleva en "spännande" utveckling, kan sätta stadsdelar i kontrast och se vart ens f.d. vänner hamnat i livet.
Citera
2014-09-15, 16:14
Medlem
hashflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YingYang-
http://snipurl.com/299adl7

LOL vilket stjärnskott.

Gillar Arnstads "visdomsord" med bild från koncentrationsläger:
https://twitter.com/arnstad/status/511264436875984897

Allt denna tillgjorda drama för lite vettig invandringspolitik...
Senast redigerad av hashflash 2014-09-15 kl. 16:20.
Citera
2014-09-15, 16:16
Medlem
Kanske inte så intressant och lite off topic. Men förvånansvärt många av dessa ledsna stolpskott verkar tro att var tionde svensk dom kommer springa förbi nu kommer vara en "rasist".
Min fundering är att borde man inte veta att 13% är en dryg åttondel? Det är ju inte direkt matematiska kunskaper långt bortom det abstrakta, borde väl va allmänbildning.
Hur som helst så är det än lite värre än vad godhetsapostlarna tror, någon borde berätta för dom så kanske de tar till repet
Citera
2014-09-15, 16:16
Medlem
FlamingBacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -SchmergliN-
Hittade några stereotypa vänstermänniskors "valvaka". Deras bitterhet över SD's framgångar är stor humor. Skadeglädje är den enda sanna glädjen!

https://www.youtube.com/watch?v=crjcqWV0S2Y

Finns det några särskilda höjdpunkter? Det finns nog få som vill plåga sig igenom mer än fyra timmar av det där.
Citera
2014-09-15, 16:24
Medlem
Citat:
Från fb:

De som uppdaterar med liknande trams på facebook gör det inte nödvändigtvis för att de tycker så. Anledningen är att de vill framstå som öppna och toleranta men de gör absolut ingenting konkret för att leva efter den devisen, det stannar vid en statusuppdatering.

Tycker ditt exempel är väldigt bra. För den här personen får i sitt självförhärligande inlägg sagt att han/hon
*läser på universitet
* Inte vilket som helst utan handelshögskolan
*Öppnar dörrar för folk
*Låter folk gå före i busskön
* Ger främlingar gratis kaffe
* Blir ledsen och börjar gråta då hon tänker på det hemska.
Skulle vara riktigt intressant att se vem denna syltrygg är.
Citera
2014-09-15, 16:41
Medlem
GusFrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neatless
Alexander Bard: "Sverigedemokraternas kärnväljare är förbittrade, medelålders, arbetslösa, oftast överviktiga män som sitter i Filipstad och Skåne."

Nyss i Gomorron Sverige på SVT.

Kan den osunda pissliberalen knipa käft? Så uppenbart hur SD hat inte handlar om nån slags omtanke om flyktingar. Det rör sig om vissa människors behov att hypa sin "status", sitt behov att markera och stärka sin tillhörighet till ett visst skikt, vilket man gör genom att se ner på det som inte möter denna grupps värderingar.

HAHA, herregud, titta hur sossarna har mest stöd i avfolkade bruksorts-hålor och invandrarghetton, men då är det inte tal om nåt klassförakt, utan det är bara när de som är lägre i samhället "röstar fel" som det är passande för kulturetablissemanget.
Citera
2014-09-15, 16:43
Medlem
B´stards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MandarinSallad
http://www.expressen.se/nyheter/val2014/sa-har-det-bruna-sverige-vuxit-fram/

Skrattade rakt ut när jag såg den där artikeln. Haha, grafiken och allt. Jag njuter.

Vilken högskola den intervjuade statsvetaren jobbar på kan nog alla gissa...
Citera
2014-09-15, 16:45
Medlem
El Capitanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallesvenne13
"Kom hit. 36% invandrare i NY och en härlig mångkultur"

Hahaha, USA som har så ooootroligt många flyktingar från tredje världen. Var det inte ett för ett par år sedan man konstaterade att Södertälje tar emot fler irakier än hela USA med 300 miljoner invånare

Citat:
Ursprungligen postat av fiskpinnen
På facebook

"Själv ska jag ägna min internettid åt att titta på bilder på söta djur (och i bakhuvudet undra hur många år det kommer att ta innan de hämtar sådana som jag till lägren)."

Sagt av en F!-röstare.

Och de svarta profilbilderna fortsätter öka.

Hahaha, Fi som är det enda partiet i närheten av riksdagen som faktiskt har omskolningsläger som ett genuint förslag i sitt partiprogram

Citat:
Ursprungligen postat av MandarinSallad
http://www.expressen.se/nyheter/val2014/sa-har-det-bruna-sverige-vuxit-fram/

Skrattade rakt ut när jag såg den där artikeln. Haha, grafiken och allt. Jag njuter.

Hahaha, historielösheten är nästan skrämmande. Både SD och Avpixlat har en väldigt tydlig Israelvänlig agenda, igår poserade man med en israelisk flagga under valvakan, och ändå kallar man dem nazister i media.. (nazism och judar som går så väldigt bra ihop)

Citat:
Ursprungligen postat av Hatt-Kaninen
"Hur ska vi se våra barn i ögonen den dagen de blir tillräckligt gamla för att förstå"

"Mamma, i valet för 20 år sedan fick SD 13% av väljarstödet... Se mig i ögonen och säg mig vad du har att säga till ditt försvar!"

Jag skrattar så jag mår illa snart!
Citera
2014-09-15, 16:55
Medlem
Cincinnatis avatar
"asså JAG FATTAR INTE HUR DET HÄR KAN HÄNDA. kan någon förklara för mig eller?? nu har vi NAZISTER FATTAR NI, 10% NAZZAR I VÅR REGERING jag är rädd kan jag säga för jag känner mig inte välkomen i det här landet längre. VAD SKA JAG GÖRA NU??"

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in