Citat:
Ursprungligen postat av
Ambience
Från fb:
Började gråta på väg till min föreläsning imorse. Jag kan fortfarande inte förstå vad som hände igår. 13%. Vilka är ni? vad gör ni om dagarna? vet ni verkligen själva vad ni har röstat på? Jag kan inte sluta blicka mig omkring misstänksamt på min omgivning; på bussen, på väg till 7eleven, i atriet på Handelshögskolan. Har jag hållit upp dörren åt någon av er idag? har jag låtit er gå på bussen före mig? du som fick pengar av mig till ditt kaffe för att du hade glömt plånboken hemma, vilka röstade du på?
Det allra minsta ni kan göra är att stå för era åsikter istället för att gömma er och smyga runt.VARFÖR ska ni få välja att vara anonyma när flyktingar, invandrare och människor med invandrarbakgrund inte får välja när de ska se "annorlunda" ut?
Våga visa er identitet, så som alla "främmande" måste visa sin varje dag med sina ögon, sitt hår och sin hudfärg.
De enda främlingarna i Sverige är ni. Okunniga, bekväma, trångsynta främlingar som försöker förstöra vårt fina land. Avgå.

De som uppdaterar med liknande trams på facebook gör det inte nödvändigtvis för att de tycker så. Anledningen är att de vill framstå som öppna och toleranta men de gör absolut ingenting konkret för att leva efter den devisen, det stannar vid en statusuppdatering.
Tycker ditt exempel är väldigt bra. För den här personen får i sitt självförhärligande inlägg sagt att han/hon
*läser på universitet
* Inte vilket som helst utan handelshögskolan
*Öppnar dörrar för folk
*Låter folk gå före i busskön
* Ger främlingar gratis kaffe
* Blir ledsen och börjar gråta då hon tänker på det hemska.
Skulle vara riktigt intressant att se vem denna syltrygg är.