2014-09-15, 13:59
Medlem
MandarinSallads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dimak
haha bruna? Menar de brunskjortorna? de behöver en lektion i Historia och nazism rasism vad det innebär.

Alla vänster människor jag vet röker på så onormalt!
Dom menar nog något sådant. Haha men tror dom att folk bryr sig om deras hetskampanjer när SD har mer än dubblat sina röster på 4 år.

Det här citatet tycker jag var kul också:
"I orter som Sjöbo, Bjuv och Sölvesborg röstar mer än var fjärde invånare på Sverigedemokraterna.
– Det går i familjen, säger statsvetaren Ann-Cathrine Jungar."

Citera
2014-09-15, 14:08
Medlem
MandarinSallads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaospojken
What the....?
Detta är ju inget annat än totalt absurt. Extremt komiskt och skrämmande på samma gång.
Ger en lite känslan av att man är en karaktär i en komedi.
Tycker det är komedi på hög nivå, men visst är det samtidigt lite skrämmande vilken media vi har idag i Sverige.
Citera
2014-09-15, 14:14
Medlem
Dimaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MandarinSallad
Dom menar nog något sådant. Haha men tror dom att folk bryr sig om deras hetskampanjer när SD har mer än dubblat sina röster på 4 år.

Det här citatet tycker jag var kul också:
"I orter som Sjöbo, Bjuv och Sölvesborg röstar mer än var fjärde invånare på Sverigedemokraterna.
– Det går i familjen, säger statsvetaren Ann-Cathrine Jungar."

Tänk dig om vi får 10% mer 2018 då kommer fan media och vänstern går bananas!
Citera
2014-09-15, 14:20
Medlem
Kaospojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MandarinSallad
Tycker det är komedi på hög nivå, men visst är det samtidigt lite skrämmande vilken media vi har idag i Sverige.

Det är inte bara media. Stor del av befolkningen tänker tyvärr även de såhär.
Nu är det väl dock inte deras egna slutsatser, utan ord de upprepar efter att ha läst i media.

"De stoood bruna i tidningeeen, de är nazisteeeer "

Welcome to the planet of the robots.
Citera
2014-09-15, 14:22
Medlem
"I morgon kommer jag sörja det land vi kallar för Sverige jag kommer lägga mig med ett brustet hjärta med tårarna på kudden, svartklädd. Jag skäms så oerhört. Jag ställer en massa frågor vareviga dag. Kommer aldrig att få svar, men det kanske är så det är menat att vara. Så vem är jag om ingen kan spegla mig? Jag önskade jag kunde sträcka ut en hand, och någon kunde ta den och säga (namn) du är svensk! Att det ens ska vara en diskussion skrämmer mig nästan lite. Jag andas svensk luft, jag ser samma natur som du ser. Jag läser samma ämnen som dig. Jag bor i det land som vi kallar Sverige. Jag betalar skatt precis som du. Vad skiljer oss åt?
Kanske är min ram inte formad som din, men bakom ramen finns samma bild. Samma syre,jord,flagga. I min ram är jag svensk! Vill spy på mänskligheten. ‪#‎fucksd‬ ‪#‎horungar‬ ‪#‎smutsfolksomröstarpåsd‬ ‪#‎tacktillersomtogställning‬ ‪#‎andragenerationensinvandrarekallarnioss‬ ‪#‎homosexuelaskamp‬ ‪#‎feministernaskamp‬ ‪#‎invandrareskamp‬"

Detta är en sån fin vänstermänniska som står och skriker på torg..

Det roliga är att hon ta upp skatt. Hon har aldrig jobbat i hela sitt liv, plugga upp gymnasiebetyg på en folkhögskola och är född 92.

Dessutom håller hon på med droger osv..
Citera
2014-09-15, 14:28
Medlem
jaybones avatar
"väntade på att dödspatrullerna skulle föra bort mig för avrättning imorse med tanke på att jag inte röstade på SD, men de kom aldrig, nu sitter jag på jobbet som vanligt"

- Jaybone
Citera
2014-09-15, 14:29
Avslutad
Om ni vill ha lite kontrast till svenska mediers synpunkter så läs istället valfri norsk tidning, och se vad som sägs i kommentarsfälten där tex VG.no. Norge är inte lika PK och dom flesta verkar tycka Sverige skämmer ut sig genom att stämpla 13% av befolkningen som rasister..
Citera
2014-09-15, 14:41
Medlem
ItsNeverLupuss avatar
"Tretton procent, var åttonde svensk, röstade på ett parti med rötter i nazismen. Och ingen säger något. Det är helt tyst på tunnelbanan."

Shit, vilken kontrast till hur en vanlig måndagsmorgon annars ser ut. Där främmande svenskar sitter och pratar med varandra på tunnelbanan..

http://www.expressen.se/nyheter/val2014/roos-det-ar-helt-tyst-pa-tunnelbanan/
Citera
2014-09-15, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tech_85
Tobbe Blom @tobbeblom
Var tionde svensk med rösträtt är alltså, snart bekräftat, per definition en hemsk medmänniska. Skämmes tamejfan. #dinröst

Magnus Nyström @Nystromhockey
90 procent röstar INTE på Sverigedemokraterna.
Viktigt att komma ihåg en svart kväll som denna.

Fredrik Virtanen ‏@fvirtanen
Så sorgligt att folk går från Moderaterna till Sverigedemokraterna. Borgare är ju rena drömmen jämfört med rasister.
Jag som invandrare /utlönning röstade självklart på SD det finns inga andra alternativ idag.
90 % röstade förvisso inte på SD men dom har ökat hela tiden. Och att ha du tycker att kvöllen är svart så ser jag ett ljus i tunneln.
Citera
2014-09-15, 14:46
Medlem
Från fb:

Började gråta på väg till min föreläsning imorse. Jag kan fortfarande inte förstå vad som hände igår. 13%. Vilka är ni? vad gör ni om dagarna? vet ni verkligen själva vad ni har röstat på? Jag kan inte sluta blicka mig omkring misstänksamt på min omgivning; på bussen, på väg till 7eleven, i atriet på Handelshögskolan. Har jag hållit upp dörren åt någon av er idag? har jag låtit er gå på bussen före mig? du som fick pengar av mig till ditt kaffe för att du hade glömt plånboken hemma, vilka röstade du på?
Det allra minsta ni kan göra är att stå för era åsikter istället för att gömma er och smyga runt.VARFÖR ska ni få välja att vara anonyma när flyktingar, invandrare och människor med invandrarbakgrund inte får välja när de ska se "annorlunda" ut?
Våga visa er identitet, så som alla "främmande" måste visa sin varje dag med sina ögon, sitt hår och sin hudfärg.
De enda främlingarna i Sverige är ni. Okunniga, bekväma, trångsynta främlingar som försöker förstöra vårt fina land. Avgå.

Citera
2014-09-15, 15:00
Medlem
Dimaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ambience
Från fb:

Började gråta på väg till min föreläsning imorse. Jag kan fortfarande inte förstå vad som hände igår. 13%. Vilka är ni? vad gör ni om dagarna? vet ni verkligen själva vad ni har röstat på? Jag kan inte sluta blicka mig omkring misstänksamt på min omgivning; på bussen, på väg till 7eleven, i atriet på Handelshögskolan. Har jag hållit upp dörren åt någon av er idag? har jag låtit er gå på bussen före mig? du som fick pengar av mig till ditt kaffe för att du hade glömt plånboken hemma, vilka röstade du på?
Det allra minsta ni kan göra är att stå för era åsikter istället för att gömma er och smyga runt.VARFÖR ska ni få välja att vara anonyma när flyktingar, invandrare och människor med invandrarbakgrund inte får välja när de ska se "annorlunda" ut?
Våga visa er identitet, så som alla "främmande" måste visa sin varje dag med sina ögon, sitt hår och sin hudfärg.
De enda främlingarna i Sverige är ni. Okunniga, bekväma, trångsynta främlingar som försöker förstöra vårt fina land. Avgå.

ahha vad fan folk tror ju att SD är någon nazism rasism grupp som avrätta "färgare" på gator och torg, helt jävla absurt.

Stackars folk.
Citera
2014-09-15, 15:02
Medlem
http://snipurl.com/299adl7
Senast redigerad av YingYang- 2014-09-15 kl. 15:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in