2016-10-18, 13:28
Medlem
Vågskålens avatar
Citat:
Vi kan ju inte säga att för att du gjorde ett felaktigt val så har du inte rätt att komma tillbaka och leva i vårt samhälle, säger Anna Sjöstrand.
"Gjorde ett felaktigt val"... Ja du, Anna, nog kan man väl åtminstone säga så om de som på grund av övertygelse valde att trots stora svårigheter och kostnader ta sig till Syrien för att mörda, våldta, plundra och förslava för att etablera det islamiska kalifatet på Jorden. De gjorde det felaktiga valet att satsa på den förlorande hästen. Så nu måste de ta sig "hem" igen, och vi ta hand om dem.

Naturligtvis skall de få det straff de förtjänar, säger Anna. Med tanke på de begågna brotten lär livstid vara givet, och utvisning därefter om medborgarskap saknas. Således inget behov av integrationsåtgärder.

Kruxet är förstås, vilket Anna vet, att det är svårt om inte omöjligt att bevisa vad de gjort i det kaotiska Syrien. Och rättssäkerhet är förstås ett oavvisligt krav. Så vi får lov att ta emot en större skara vapentränade terrorister med mycket låg tröskel till våld och ge dem tillgång till lägenheter, utbildning och jobb före våra egna barn.

Det är bara ytterligare en kostnad för invandringspolitiken och det mångkulturella samhället.
Citera
2016-10-18, 13:42
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Skuldsanering, körkort och bostad till IS-terrorister
http://avpixlat.info/2016/10/18/skuldsanering-korkort-och-bostad-till-is-terrorister/#more-189150
Citera
2016-10-18, 14:20
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaRune
Som frågan lyder, vad händer med de 200 svenska medborgarna som har åkt ner och strider på ISIS sida efteråt? Kommer dom bara att kunna åka tillbaka hit, tanka bidrag och leva precis som vanligt efter kriget ungefär som om ingenting har hänt?
Ja. Några har ju gjort det redan. De är inte Svenska människor anser jag.
Även om de fötts här så är det ett bevis att många aldrig blir Svenskar.
Regeringen försörjer Isis med våra skattepengar.
Får Säpo runt sig.
Betalar vi också.
De vet vem som är din granne. Inte jag.
Jag undviker därför varenda Arab jag möter så gott jag kan..
Jag vet inte vem som är vad utav de här skränhögarna som går tre-fyra stycken i bredd.
Jag går rakt igenom och låtsas inte se dem.
Har de inte förstånd att flytta på sig så ser jag till att de måste flytta på sig.

De får komma tillbaka hit när de mördat färdigt.
Inga problem för Stefan och DÖ döskallarna.
De har ju en linje att ringa och prata av sig.
Blir ompysslade och bevakade av Säpo.

Hatar det här så inåt skogen. Vårt land är så fruktansvärt sjukt så det är inte sant.
Citera
2016-10-18, 14:23
Medlem
Bluekeepers avatar
Va i helvete!?

Skär huvudet av otrogna i öknen...åk tillbaka till sverige och få körkort och bostad...

Hur rimmar detta med tidigare besked om att dessa orcher skall lagföras?
Citera
2016-10-18, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Jag tror du har fel exakt av den anledningen du själv skriver. Signalpolitiken blir avgörande. Är det något som trasslar till sig för dig så gå hela vägen, res bort till en krigshärd och halshugg människor, elda upp dem i burar, kasta homosexuella från taken, våldta kvinnor och barn tills de mister förståndet så välkomnas du hem med extra allt på ett silverfat just för att du inte ska ställa till med din terrorism "hemma" i Sverige.

Heeeeeeeeeeeeeelt fel signaler både till terroristerna och till de skötsamma medborgarna. Ska vi börja fundera över om buss eller lastbilschauffören nu är en avprogrammerad terrorist? När vet vi om det lyckades?

....

Du har nog rätt där. En krigstribunal hade varit på sin rätt, sedan ständig övervakning medelst fotboja resten av livet efter man släppts ut ur fängelset.
Citera
2016-10-18, 14:35
Medlem
Steinarrs avatar
De har alltså våldtagit och halshuggit småbarn och blir nu belönade.

Kommunist-Sverige slår till igen.

Jag blir inte ens arg längre.
Citera
2016-10-18, 14:40
Medlem
CliviaMiniatas avatar
Såg på nyheterna att Mosul snart kan falla. Då kommer mängder av sunni jihadister och IS folk att fly.
Många kommer att åka "hem till Sverige.
De är förstås krigsförbrytare.
Ingen vill ha dem i sin närhet. Bort!
De skall ställas inför rätta givetvis.
Regeringen framstår nu som sämre än vanligt. Nej, partiledardebattenas bottennapp var bara början.
Hur kan de stoppas?
Citera
2016-10-18, 14:55
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
I ett annat land hade man nog blivit förvånad, men nu handlar det ju om Sverige...

Kanske ett tips för alla bostadslösa ungdomar att dra en rövarhistoria att de varit nere en vända och krigat för IS? Hur ska socialen kunna motbevisa det?

Hudfärgen kanske? Värsta rasisterna finner man inom PK, fast de begriper inte det själva.
Citera
2016-10-18, 15:13
Medlem
Rammsbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guitarsmoke
Bra magkänsla där!

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/tvarsnytt/kommun-hjalper-is-krigare
Din länk fungerar inte.

De ska naturligtvis varken få körkort, skuldsanering, bostad eller andra förmåner. Tveksamt om de öht ska få komma in i Sverige igen.
Citera
2016-10-18, 15:20
Medlem
Doleos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baktakt2015
Kan man återta ett medborgarskap om personen i fråga fick det vid födseln? Många är ju svenska medborgare och jag tror det är svårt att göra någon statslös. Möjligen om man sitter på dubbla medborgarskap.

Det enklaste och effektivaste vore ju förstås att låsa in dom och slänga nyckeln men så funkar det inte i Sverige.

Återstår då att antingen lämna dom vind för våg vilket troligen kommer göra dom ännu mer hatiska mot det svenska samhället ELLER att försöka göra något som kan få deras tankesätt att (i bästa fall) normaliseras så att de inte utgör ett hot mot det svenska samhället. Tyvärr tror jag det senare är bättre även om det "sticker i ögonen".
De har förverkat sitt svenska medborgarskap, de är fiender som planerar att utföra terrordåd i Sverige. De är INTE svenskar längre, de är militärt tränade terrorister, som skickas tillbaka till Sverige för att väcka "sovande terroristceller", nu när Kalifatet faller. En lagändring måste till så de inte kan återvända till Sverige.
Citera
2016-10-18, 15:48
Medlem
SilentVictorys avatar
Ptja, det går väl bra ihop med att IS flaggan är tillåten i Sverige.
Men gemene svensk kommer bara skriva av sig lite på nätet och sen är det bra med det.
Manifestationer, demonstrationer m.m kommer fortsättningsvis bara dra några hundra personer ändå.

Det finns inget intresse hos folket i stort att stoppa dessa galenskaper.
Citera
2016-10-18, 15:52
Medlem
Torsuss avatar
Tänk nu tanken att dessa sedan ska gå ut på praktikplats betald av arbetsförmedlingen.

Tänk att ha en sådan på sitt jobb. Minsta oenighet och kniven kommer fram
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in