Citat:
Ursprungligen postat av
baktakt2015
Kan man återta ett medborgarskap om personen i fråga fick det vid födseln? Många är ju svenska medborgare och jag tror det är svårt att göra någon statslös. Möjligen om man sitter på dubbla medborgarskap.
Det enklaste och effektivaste vore ju förstås att låsa in dom och slänga nyckeln men så funkar det inte i Sverige.
Återstår då att antingen lämna dom vind för våg vilket troligen kommer göra dom ännu mer hatiska mot det svenska samhället ELLER att försöka göra något som kan få deras tankesätt att (i bästa fall) normaliseras så att de inte utgör ett hot mot det svenska samhället. Tyvärr tror jag det senare är bättre även om det "sticker i ögonen".
Jag tror du har fel exakt av den anledningen du själv skriver. Signalpolitiken blir avgörande. Är det något som trasslar till sig för dig så gå hela vägen, res bort till en krigshärd och halshugg människor, elda upp dem i burar, kasta homosexuella från taken, våldta kvinnor och barn tills de mister förståndet så välkomnas du hem med extra allt på ett silverfat just för att du inte ska ställa till med din terrorism "hemma" i Sverige.
Heeeeeeeeeeeeeelt fel signaler både till terroristerna och till de skötsamma medborgarna. Ska vi börja fundera över om buss eller lastbilschauffören nu är en avprogrammerad terrorist? När vet vi om det lyckades?
Citat:
Ursprungligen postat av
redlineoffside
Sverige är helt slut som artist!
Det förutsätter ju att man redan gett upp utan kamp eller motstånd. Mig veterligen har varken kamp eller motstånd skett ännu utan precis allt är ett undfallande mot de vidriga brott och det vidriga samhälle vi fått. Sista tåget att lösa Sverige någorlunda civiliserat avgår 20:00 16:e september 2018. Hinner inte SD med det tåget, inte är mogna uppgiften eller ännu värre om de seglar under falsk flagg återstår att ge upp eller väpnat motstånd.
Personligen tror jag allt kommer börja spåra ur innan september 2018. Mycket hänger på vad som sker med Turkiet nu samt valen i USA, Frankrike och Tyskland. Kommer Clinton till makten och hon hetsar Ryssland till kärnvapenkrig är det adjö oavsett. Hon avser väl attackera både Kina och Iran också.
Citat:
Ursprungligen postat av
it-takes-2
En tyst kupp pågår redan. Lärare, barnmorskor, poliser, sjuksköterskor, ambulanspersonal m fl grupper säger upp sig utan att ha något annat att gå till. De har fått nog. Orsakerna står att finna i den dödliga kombinationen Skattefinansierat Välfärdssamhälle plus Ohejdad asylinvandring med fulla rättigheter till all Välfärd.
Maggans lånade pengar är snart slut. Malmö är konkursmässigt. Antalet svenska utanförskapsområden är nu 100+. Världsekonomin vänder snart skarpt nedåt. Samtidigt befarar Löven åter ökande flyktingströmmar efter Mosul och Aleppo. Turkarna öppnar antagligen portarna till Europa inom kort. Media fortsätter sin agenda. Det blir alltså värre och värre. Svensken är körd, oavsett kuppförsök eller ej.
Jag noterar samma sak, att man flyr vansinnet om man kan. Den dagen "de" inte längre ger ut nya lån till Sverige då stannar klockan och bomben briserar.
Kuppförsök kan jag inte uttala mig om, men om motiverade, organiserade dugliga människor tar plats att styra riket så finns det oerhört mycket man kan göra genast. Naturligtvis kommer det bli helt andra nypor och många kommer behöva göra och bevittna saker som är fullständigt främmande idag.