2015-01-16, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Storakuken
Experiment Sverige.

Ja man baxnar - När fan ska dessa idiot-ideér ta slut ??

Äter sådana här politiker östrogen för att få såna här skolfröken-ideér ?
Tävlar de internt i vem som kan vara mest naiv och slösa med samhällets pengar ?
Var BOR de om de inte ser problemen som alla andra invånare ser ?
Hur hög IQ har en kille som lägger fram ett sånt här förslag ?

Mina kompisar med invandrarbakgrund skrattar ju så de gråter av alla dessa idiotpåfund, vi satt och festade för ett par veckor sedan och kom in på ämnet (visserligen killar som är födda här, men vars föräldrar kommer från Ungern och Jugoslavien). De undrar precis som jag vad fan det är som händer - Och vi kom till samma slutsats som"storakuken"

Nu gällde det ju inte just denna idén då den är den senaste i raden idiotpåfund - Men det fanns så många andra att välja på. Den som vi tog upp gällde "tvångsförflyttningen av svenskar till invandrartäta områden" som en söt liten vänster-flicka tyckte var ett JÄTTEBRA förslag för att minska segreationen

Det finns ingen annan förklaring än att det är ett socialt experiment

Har också massvis med invandrarkollegor - Sällan vi pratar om invandring iofs, men om det kommer upp så undrar de varför vi svenskar är så jävla naiva och lättlurade. Jag kan tyvärr bara hålla med !!
Senast redigerad av Revolutions 2015-01-16 kl. 23:18.
Citera
2015-01-16, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Repatriering
Jaa...ibland funderar man hur personer som sitter i positioner att påverka och fatta beslut tänker...på riktigt. Det är klart att människor med svåra upplevelser ska ha rätt till stöd och hjälp till rehabilitation. Problemet här är att "patienterna" har åsamkat sig sin störning helt och fullt medvetet.

Hrmmm...jag åkte till Syrien, mördade, våldtog och avrättade människor som hade en annan religiös åskådning än den min mulla sade till mig var rätt och riktig. Nu mår jag inte bra längre. Tack Örebro för att ni ger mig, en labil psykotisk mördare, sysselsättning och framtidstro, istället för att ge era egna en vettig och meningsfull framtid.

Det underminerade förtroendet för svenska lokalpolitiker skjuts helt i sank.

Icke kapabla eller anpassningsbara individer göre sig icke besvär. Man brukar skämtsamt få höra att Sverige är världens socialkontor. Att tänka på detta vis borde föranleda stegling. Dessa individer ska nekas återinträde i landet liksom alla andra utlandsfödda förbrytare.

Herregud..jag kräks nästan...wtf.

Man skulle önska att det fanns en gilla-knapp på sådana här välskrivna texter. Kunde inte skrivit det bättre själv, möjligtvis att jag plockat bort ordet "nästan" från den sista meningen och skrivit "Herregud..jag kräks ...wtf."

I övrigt................Klockren kommentar !!
Citera
2015-01-16, 23:20
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe.Straxx
Fast lite rätt är det för vad är alternativen? Ska de vara arbetslösa och krigsskadade är inte bra heller för oss svenskar.
Man löser problemet med att kriminalisera både ISIS och terror-resor. När man gjort det vidtar man åtgärder genom att lagföra de som återvänder, om de fortfarande gör det.

Anser man att det är "lite rätt" att ge terrorister jobb, i detta fall uppenbarligen bara för att de är just terrorister, då anser man också indirekt att det är åtminstone "lite rätt" med terror överlag, eftersom man inte är beredd att ta större avstånd ifrån det.
Citera
2015-01-16, 23:25
Medlem
Jag blir så trött. Man tror ju inte sånt här händer i verkligheten.
Det är ju terrorister de pratar om!! Ska de ha någon slags gräddfil till jobben!!??
Sjukt!!!
Citera
2015-01-16, 23:42
Medlem
Det är iofs naturligt att kommuner tar på sig allt möjligt ansvar, även för de mest rubbade invandrarislamisterna då staten och Migrationsverket bara sticker till dem en summa pengar och säger:
Grattis, vi slängde upp ett asylboende med 500 migranter, några av dem är tickande bomber, men lycka till!

Staten och Mona Sahlin är ju frånvarande, hon med plirigt glittrande ögon, snedställt huvud och bebisspråk, det är antagligen lika bra.
http://www.dagenssamhalle.se/nyhet/naiv-syn-pa-extremism-hos-kommuner-13046
(I artikeln benämns gärningsmännen som "Tre unga män", men de var 32, 32, resp 34 år)

Att Reinfeld utnämnde henne till nationell samordnare mot extremism ter sig som en sista spark i arslet på det svenska folket som enligt honom själv hade svikit honom.

Så nu glider presumtiva terroristaktioner ned på naiva kommunpolitikers bord. Ingen är ansvarig för planering eller för de negativa effekterna av någonting längre.
Senast redigerad av triljam 2015-01-17 kl. 00:12.
Citera
2015-01-16, 23:44
Medlem
vescs avatar
Hans Brun på rapport "Blanda hårda och mjuka åtgärder".

Problemet som många har nämnt är att de som återvänder har varit beredda på att begå ofattbara krigsbrott. Dessa individer ska tydligen erbjudas en gräddfil för att få jobb.

Hans Brun nämner att man ska åtala de som begått grova brott, men de andra ska hjälpas.

Jag tycker att det skulle vara intressant att få reda på hur Hans Brun eller någon annan för den delen föreställer sig lista ut vilka som begått grova brott och vilka som har tagit till Syrien och gjort vad, serverat kaffe och kakor?

De som väljer att ta till Syrien/Irak och begå brott mot mänskligheten av ingen annan anledning än av att en gud eller en "karismatisk ledare" övertalat dem och sedan återvänder till Sverige är otroligt skrämmande.
Citera
2015-01-17, 00:16
Medlem
Busstations avatar
Drog iväg ett argt mail till denna Rasmus Persson. Jag brukar inte göra sådant, men det här fick bägaren att rinna över. Världen är sjuk när man börjar belöna terrorister för sina dåd.

Uppmanar er andra att kontakta dessa människor också.
Citera
2015-01-17, 00:21
Medlem
rootbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe.Straxx
Varför ska terrorister som mördar och våldtar bli belönade i Sverige medan svenska och invandrade unga som sköter sig straffas med att tvingas söka jobb själv om det nu finns..

I Örebros kommunledning har man tagit upp problematiken kring IS-sympatisörer. Enligt kommunalrådet Rasmus Persson (C) vill man försöka hjälpa de IS-krigare som återvänder till Örebro att komma i jobb och få psykologhjälp för sina traumatiska upplevelser.

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/tvarsnytt/kommun-hjalper-is-krigare

Typexemplet på när man blir så förvirrad i sin egen hyperliberala tankevärld att man glömmer kopplingen till det verkliga livet. Det är aldrig bra att bli extremist, oavsett om det är till höger eller vänster. Hade karln smakat på orden innan hade han kanske förstått hur sjukt det låter.
Citera
2015-01-17, 00:26
Medlem
Busstations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rootbit
Typexemplet på när man blir så förvirrad i sin egen hyperliberala tankevärld att man glömmer kopplingen till det verkliga livet. Det är aldrig bra att bli extremist, oavsett om det är till höger eller vänster. Hade karln smakat på orden innan hade han kanske förstått hur sjukt det låter.

Hur är det här överens med liberalism på något sätt?
Citera
2015-01-17, 01:26
Medlem
Svenskares avatar
För att de är sjuka i huvudet och ungdomar såsom äldre människor som är sjuka i huvud bör få hjälp för sin sjukdom... Du ska vara glad över att du inte är sjuk i huvudet och har mord på ditt samvete. Dessa människor kommer också fatta vad de har gjort senare i livet och det kommer vara ett straff nog för dem, det lovar jag dig. Men på det här sättet gör de i alla fall inga fler illa.
Citera
2015-01-17, 02:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av forwardSPACE
Varför ska jag göra det om du inte kan svara på frågan? Vad är ditt förslag? Hur ska man hantera dessa människor? Tycker du man ska vända andra kinden till? Motivera gärna.

Om det nuvarande sättet är så dumt så kan du gärna upplysa om något bättre. Fast det är väl lite utav en grej här, att gråta i grupp..

Avrättning på Arlanda?
Citera
2015-01-17, 02:58
Medlem
MotNangijalas avatar
Man är rädd att bli kallad rasist även när vi är det land som förmodligen är mest jämställt och inbjudande. Stopp lär det ju ta någon gång det gör allt.
Sverige gräver sin egna undergång med sin skit politik. Införa en annan typ av demokrati där det faktiskt blir förändring skulle vara bättre, Men det händer nog aldrig så länge jag lever.
Hoppas ryssen kommer inom snar framtid.. Putin skulle vara bättre ledare än alla dessa mesar som sitter i riksdagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in