2016-10-18, 09:08
Medlem
Drapåtrissors avatar
I artikeln nämns vilka åtgärder kommunerna kan komma att göra t.ex hjälpa till med bostad försörjningsstöd skuldsanering och hjälp med körkort för dom återvändande jihadkrigarna. Just skuldsanering låter väldigt suspekt då man vet att dessa personer ofta tar stora lån och skickar pengarna till IS och betalar sina resekostnader till kaosländerna med.
Citera
2016-10-18, 09:20
Medlem
Pastellfisks avatar
I skrivande stund har varken DN eller GP en enda rad om detta på sina nätsidor. Medias uppdrag att rapportera är i vanlig ordning inte så viktigt när det gäller saker som kan agitera.

Det är rent för jävligt att Sverige alltid ska vara så förbannat duktigt. Finns det något land i hela världen förutom Sverige där man avsätter skattemedel för att finansiera medlemmar i en internationellt klassad terroristorganisation? Hörde man pratade om att man sett hur det blivit i Danmark men vet inte riktigt vad man menade.
Citera
2016-10-18, 09:50
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Vi kan ju inte säga att för att du gjorde ett felaktigt val så har du inte rätt att komma tillbaka och leva i vårt samhälle, säger Anna Sjöstrand.

Varför kan man inte säga det? Det tycker jag verkligen man kan säga när det "felaktiga valet" är av den kalibern. Jag vill absolut inte ha dem i vårt samhälle igen.

Det är bara att utvisa dem tillbaka till landet de kom ifrån. Så får de länderna ta hand om dem.
Citera
2016-10-18, 10:13
Medlem
JDAMs avatar
Den här debatten har redan varit på agendan MP Sthlm ville ge IS bögarna jobb bostad, de flesta ansåg att Mp kärringen var sinnesjuk, återvändande terrorister skall i fängelse för terrorbrott.

Terrorist
Terrorbrott
Stöd för brott mot männskligheten
Citera
2016-10-18, 10:27
Medlem
Drapåtrissors avatar
Gissar Att Anna Sjöstrand och dom andra landsförrädarna bara följer dom direktiv dom fått från regeringen. Vad det sänder ut för signaler struntar dom i bara deras värdegrunder och glorior får ännu ett lyft i deras politiska CV. Gissar att vansinnet kommer att tystas ned som vanligt allt för att hålla valboskapen kvar i båsen.
Citera
2016-10-18, 10:50
Medlem
Koyaks avatar
Man får väl hoppas att deras landsmän som inte är särskilt förtjusta i is kommer lära dom en läxa elller två
Citera
2016-10-18, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doleo
Vid närmare eftertanke, borde dessa IS-krigare fråntas sitt svenska medborgarskap och inte släppas in i Sverige. Skicka tillbaka dem till Syrien och Irak eller något annat muslimskt land.

Kan man återta ett medborgarskap om personen i fråga fick det vid födseln? Många är ju svenska medborgare och jag tror det är svårt att göra någon statslös. Möjligen om man sitter på dubbla medborgarskap.

Det enklaste och effektivaste vore ju förstås att låsa in dom och slänga nyckeln men så funkar det inte i Sverige.

Återstår då att antingen lämna dom vind för våg vilket troligen kommer göra dom ännu mer hatiska mot det svenska samhället ELLER att försöka göra något som kan få deras tankesätt att (i bästa fall) normaliseras så att de inte utgör ett hot mot det svenska samhället. Tyvärr tror jag det senare är bättre även om det "sticker i ögonen".
Citera
2016-10-18, 11:33
Medlem
JontenZs avatar
Har du giltigt bevis på detta? Annars tror jag att du snackar bara nynazistisk bullshit.
Citera
2016-10-18, 11:44
Medlem
Antivalents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JontenZ
Har du giltigt bevis på detta? Annars tror jag att du snackar bara nynazistisk bullshit.

Räcker inte sveriges radio?

Ska tipsa om detta till organisationer som hjälper svenska hemlösa. Bli eller hävda att du varit terrorist så får du igång livet som vanligt igen.
Citera
2016-10-18, 11:50
Medlem
FortMeades avatar
Strålande. Klart man skall ha rätt till skuldsanering när man tagit en jävla massa lån som finansierat terrorism.

Detta är en viktig signalpolitik tror jag. Det kan ju finnas några kannibaler i mörkaste delen av djungeln på Nya Guinea som ännu inte har nåtts av informationen om att sveriges politiker är helt jävla dumma i huvudet.
Citera
2016-10-18, 11:50
Medlem
Guitarsmokes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milo.Minderbender
Nu vet vi vad som händer med ISIS-soldaterna: Terrorister får förtur till jobb.

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/tvarsnytt/kommun-hjalper-is-krigare
arkiverat https://archive.today/F9W7y <---

Bra magkänsla där!

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/tvarsnytt/kommun-hjalper-is-krigare
Citera
2016-10-18, 11:54
Medlem
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mmfraaz86
Troligen kommer de få komma hit igen utan att bli ifrågasatta. Helt sjukt då de varit och krigat för och med terrorister. Hade detta varit i USA hade de blivit skjutna så fort de landat.

Sverige det uppochnervända landet. Här protesterar fåra feminister för fortsatta våldtäkter och våldtäktsmän, människor i allmänhet protesterar mot rasism när import negrer är gärningsman, här får de som arbetar mest och betalar mest skatt det sämst i det långa loppet, här får den ärliga och mest rättvisa det jobbigast.. Ja herre gud, vad fan har hänt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in