2015-01-16, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe.Straxx
Vad jag vill? Läser du mina kommentarer så ser du nog.

MEN samtidigt är jag för demokrati och respekterar den. Om majoriteten av svenskarna vill att ISIS-terrorister ska få gräddfil i arbetsmarknaden så ska de väl ha det?

Varför ska jag göra det om du inte kan svara på frågan? Vad är ditt förslag? Hur ska man hantera dessa människor? Tycker du man ska vända andra kinden till? Motivera gärna.

Om det nuvarande sättet är så dumt så kan du gärna upplysa om något bättre. Fast det är väl lite utav en grej här, att gråta i grupp..
Citera
2015-01-16, 16:25
Medlem
Sebbe.Straxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av forwardSPACE
Varför ska jag göra det om du inte kan svara på frågan? Vad är ditt förslag? Hur ska man hantera dessa människor? Tycker du man ska vända andra kinden till? Motivera gärna.

Om det nuvarande sättet är så dumt så kan du gärna upplysa om något bättre. Fast det är väl lite utav en grej här, att gråta i grupp..

Finns väl inte så mycket att göra, sjuklövern vill ge IS-terrorister gräddfil till svenska jobb, det man kan göra är som jag gör nu, sprider information om hur sjukt Sverige blivit och så får man rösta rätt 2018 om man tycker detta är fel.
Citera
2015-01-16, 16:26
Medlem
Sebbe.Straxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dynamik
Det är helt sinnessjukt. Man kan i princip åka ner till Afghanistan på krigssemester och strida mot svenska FN-styrkor, för att sedan komma hem till Sverige och få förmåner.

Sverige har blivit så jävla polariserat mellan galningar i ytterkanten av vänster och höger att rimliga och förnuftiga åsikter knappt längre får någon plats. Suck.

Precis, den dagen en svensk mördas av en IS-terrorist och IS-terroristen reser tillbaka till Sverige och får gräddfil till jobb, då kommer säkert fler att vakna.

Men så länge det är folk långt ifrån Sverige som mördas så skiter svenska etablissemanget fullständigt i det.
Citera
2015-01-16, 16:36
Medlem
dagsmejas avatar
Förstår tänket, men det blir ju helt jävla fel om dessa vidriga människor ska få fördelar framför andra. Det funkar bara inte. I första hand ska de bli av med sitt medborgarskap och kastas ut ur landet. Om det inte går får Säpo ha dem under hårdbevakning.
Citera
2015-01-16, 16:44
Medlem
Finskpinnes avatar
Citat:
Man kan häva medborgarskapen från folk som enbart har ett medborgarskap och därigenom göra dem statslösa. Detta gör andra länder inom EU.

Nej, enligt Regeringsformen som är en av våra grundlagar får man inte göra en svensk medborgare statslös.
Citera
2015-01-16, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dagsmeja
Förstår tänket, men det blir ju helt jävla fel om dessa vidriga människor ska få fördelar framför andra. Det funkar bara inte. I första hand ska de bli av med sitt medborgarskap och kastas ut ur landet. Om det inte går får Säpo ha dem under hårdbevakning.

Allt det här är jävligt enkelt att lösa. Har någon åkt för att kriga ska denna bannlysas från EU för all framtid. och läggas upp i en terroristdatabas eller nåt, så andra länder typ australien har en chans att utestänga dom.

Men man måste ju enas om detta inom eu förstås.
Citera
2015-01-16, 16:46
Medlem
Milo.Minderbenders avatar
Nu vet vi vad som händer med ISIS-soldaterna: Terrorister får förtur till jobb.

Citat:
I Örebros kommunledning har man tagit upp problematiken kring IS-sympatisörer. Enligt kommunalrådet Rasmus Persson (C) vill man försöka hjälpa de IS-krigare som återvänder till Örebro att komma i jobb och få psykologhjälp för sina traumatiska upplevelser.
...
– Människor som har flytt från Syrien och Irak och har förlorat sina barn kommer till Örebro och får höra att vissa av dem som har varit nere och stridit ska få psykologhjälp och jobb. Jag tycker att det är absurt, säger han.
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/tvarsnytt/kommun-hjalper-is-krigare
arkiverat https://archive.today/F9W7y
Citera
2015-01-16, 16:49
Medlem
Oformads avatar
Klart man ska bli belönad om man ägnar sig åt terrorism och veritabla folkmord!

Heja Sverige!

....... Jag kanske är lite överdrivet cynisk... Men känns ju lite väl dumt att skapa incitament för att folk ska GÅ MED i ISIS...
Citera
2015-01-16, 16:49
Medlem
Sebbe.Straxxs avatar
Vad tycker vänstern och miljöpartister om detta, är detta det bästa förslag som någonsin kommit från centern?
Citera
2015-01-16, 16:51
Medlem
Sebbe.Straxxs avatar
På Sveriges Radio nyheterna säger man att regeringen vill göra det förbjudet att strida med IS. Hur ska detta gå då om de inte kan bli belönade?? Vad vill sjuklövern, belöna eller straffa IS??
Citera
2015-01-16, 16:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av forwardSPACE

Givetvis ska de som ansluter till IS vara "persona non grata" i Sverige for all framtid!
Det hade kanske fatt dom att tanka sej for innan de aker o mordar o valdtar oskyldiga.

Dra in passet o forbjud dom att atervanda!

Hade man gort detta i Frankrike (dragit in passen) med de 2 islamisterna som aterkom efter krigande med IS - sa hade Charlie Hebdos redaktion levt idag!

FATTAR DU DET? Indraget pass for dessa broder som lekt jihad i Syrien hade sparat manskoliv!

Men sana vanster-tomtar som du skiter val i att manskor dodas i terrordad.

"Alla manskors lika varde" bla,bla,bla. Javla tramsande att hjalpa atervandande jihadister som mordar o valdtar. Hoppas din syster/mor eller slakting far smaka pa lite overraskningssex av en atervandande IS-krigare en dag

DE SKALL INTE FA ATERVANDA TILL SVERIGE - NAGONSIN!!
Citera
2015-01-16, 16:54
Medlem
Corrans avatar
Helt jävla sjukt!

Som sagt, vill de själva åka dit kan de gott och stanna. Då behöver de knappast nåt skydd i Sverige.

Det är väl snarare vi som behöver skydd från dom!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in