2015-06-01, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AttCza
På dagens Agenda sa Stefan Löfven (igen) att Sverige ska ha EU-s lägsta arbetslöshet. Det är en fin tanke, men vägen dit berättade han ingenting om förutom att utbildning är viktigt. Visst, det är viktigt, men alla kan inte/ vill inte bli ingenjörer, läkare etc. och det är just sådana jobb som finns behov av. Problemet med detta är att sådana yrken kräver en högskoleutbildning. Alla vill inte inte bli akademiker. Med andra ord, är det som Stefan Löfven sa inte mer än vackra ord, en tanken som inte kommer att realiseras.
S vill ju bygga bostäder och järnväg för att på så sätt minska arbetslösheten! Problemet är att på väldigt många stora byggen är det inte svensk arbets kraft som råder. Vi kommer minska arbetslösheten i Tyskland, Polen, Lettland. Vi har inga ungdomar idag som vill bli kropps arbetare,
Citera
2015-06-01, 13:29
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodenpajas
S vill ju bygga bostäder och järnväg för att på så sätt minska arbetslösheten! Problemet är att på väldigt många stora byggen är det inte svensk arbets kraft som råder. Vi kommer minska arbetslösheten i Tyskland, Polen, Lettland. Vi har inga ungdomar idag som vill bli kropps arbetare,

Jag tänkte likadant som du när Stefan Löfven nämnde bostad och järnvägsbyggandet. Vad gäller etniska svenskars inställning till kroppslig arbete är det inte riktigt så som du skriver. Många svenska byggarbetare (även ungdomar) är ofrivilligt arbetslösa, eftersom svenska företag anställer polacker. Polackerna kostar mindre. Problemet kan åtgärdas med att man inför ett lag att kollektivavtalsenliga löner ska gälla för alla som jobbar i Sverige. Då skulle svenska företag inte anställa utländsk arbetskraft, åtminstone inte i samma utsträckning som många svenska företag gör idag.
Senast redigerad av AttCza 2015-06-01 kl. 13:31.
Citera
2015-06-01, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AttCza
Jag tänkte likadant som du när Stefan Löfven nämnde bostad och järnvägsbyggandet. Vad gäller etniska svenskars inställning till kroppslig arbete är det inte riktigt så som du skriver. Många svenska byggarbetare (även ungdomar) är ofrivilligt arbetslösa, eftersom svenska företag anställer polacker. Polackerna kostar mindre. Problemet kan åtgärdas med att man inför ett lag att kollektivavtalsenliga löner ska gälla för alla som jobbar i Sverige. Då skulle svenska företag inte anställa utländsk arbetskraft, åtminstone inte i samma utsträckning som många svenska företag gör idag.
Om det genomförs stannar Sverige. , du skall veta hur många som jobbar inom lager och transport i olika bemanningsföretag som fakturera mellan 165-190 kr/ Tim. All in inte seriöst
Citera
2015-06-01, 14:02
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodenpajas
Om det genomförs stannar Sverige. , du skall veta hur många som jobbar inom lager och transport i olika bemanningsföretag som fakturera mellan 165-190 kr/ Tim. All in inte seriöst

Så du menar att det polacker och andra östeuropéer kostar så pass litet att Sverige hade stannat om svenska företag inte anställde dem? Men du anser att någonting måste göras för att bekämpa den höga arbetslösheten. Det höga arbetslösheten bekämpas inte med att svenska företag anställer utlänningar. Jag tycker att staten borde minska sina subventioner till FAS 3, nystartsjobb och andra dylika meningslösa arbetsmarknadspolitiska åtgärder och istället investera i att subventionera företag så att de anställer människor som faktiskt tillför någonting till företaget, får rimliga löner etc. Detta i kombination med skärpningen av anställningen av utländsk arbetskraft skulle ge en positiv effekt på arbetslösheten i Sverige under förutsättningen av att massinvandringen Från MENA stoppas, eller åtminstone minskas rejält.
Citera
2015-06-01, 15:17
Medlem
andersaanderssonas avatar
Det finns en dimension i sammanhanget som inte så ofta nämns.

Rheinfeldt lagstiftade om att Säpo numera står direkt under Statsministerns kontroll.

Löfven är alltså mannen nu som direkt definierar landets fiender säkerhetsmässigt.

Precis som DDR informerade Stasi och Sovjet instruerade KGB. Som Hitler styrde Gestapo.

Helt utan demokratisk kontroll!

Vilka är Sveriges fiender.

Enligt Stefan så är det enbart SD och Putin. Där IS i sammanhanget på sin höjd är suspekta och enbart förtjänar förståelse. Men där en miljon svenskar förtjänar förföljelse enligt Magdalenas tal. Eftersom oliktänkande aldrig passar in i en totalitär stat.
Senast redigerad av andersaanderssona 2015-06-01 kl. 15:29.
Citera
2015-06-01, 15:29
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona
Det finns en dimension i sammanhanget som inte så ofta nämns.

Rheinfeldt lagstiftade om att Säpo numera står direkt under Statsministerns kontroll.

Löfven är alltså mannen nu som direkt definierar landets fiender säkerhetsmässigt.

Precis som DDR informerade Stasi och Sovjet instruerade KGB. Som Hitler styrde Gestapo.

Helt utan demokratisk kontroll!

Vilka är Sveriges fiender.

Enligt Stefan så är det enbart SD och Putin. Där IS i sammanhanget på sin höjd är suspekta och enbart förtjänar förståelse.

Alla andra i hela världen är medsvurna eller förstår inte sitt eget bästa. Eller är rasistiska som Norge, Danmark och Finland.

Om det är så som du skriver ligger det illa till. även om riksdagspolitikerna lagstiftar om att dem som kämpar för IS är terrorister kan Stefan Löfven förhindra att terrorister får den straff de förtjänar. Sossarna är kända för att vara ett parti som kramar terrorister och agitatorer. Branting hade ett bra förhållande med Lenin, den nuvarande socialdemokratiska regeringen erkände Palestina, som bland annat styrs av terrororganisationen Hamas med mera.
Citera
2015-06-01, 19:04
Bannlyst
Jag röstar på SD

Citat:
Ursprungligen postat av Harigapa
Man tycker nästan synd om Stefan ..... Vad rörde sig i skallen på killen när han helt resolut ville styra med MP och helt stänga dörren mot dom andra. Stefan borde satsat nyval så kunde han lieara sig med folk som brukar styra med sossar Fp och framför allt C ute i kommunerna.

När Reinfeldt hade gått så var redan Moderaterna ett skadeskjutet villebråd. Vad var han när han smet 47 - 48 år han borde minst haft 10 år till i kroppen.

Tillbaka till Stefan ännu ett exempel på hur avancerat vårt politiska spel har blivit och att en vanlig fackpamp utan politiska erfarenheter tvingades att bita i gräset.

Nu är jag som är en g.a Moderat som just nu föredrar SD mest beroende på HAN som smet ut bakvägen. Så man vill inte sätta griller i skallen på sossar i onödan. Men den strategin hade funkat Mp har varit ett sänke från dag ett visst folk är måna om miljön men köper inte resten av deras blajpolitik.

Tittar man helt kliniskt på ett parti som SD så är dom ett sammelsurium av flera åsikter och dom tar det bästa från två olika block. Utan tvekan så kommer SD att bita sig fast och det starkt under 20 % strecket i många år framöver.

Jag är 52 år men vete faan om jag skulle vilja bli statsminister med all skit som det innebär i en ålder äldre än vad jag är även om jag så fick en miljon i månaden??

Han har en drivkraft och vill säkert nå ännu högre lycka till säger jag bara.

"ler" Man kan nästan tro att du hyllar en person som sätter sig själv i första rummet och främst tänker på egna framgånger och sätter dom före Socialdemokraterna i allmänhet?

Men sen tänkte jag efter och läste texten en gång till du önskar han lycka till för han är inte klar? Han vill så mkt mer antingen så är det inom det privata eller så vill han utvecklas internationellt?

Jag tror han bör vara nöjd med det han åstadkommit för någon Gro Harlem Brundtland http://sv.wikipedia.org/wiki/Gro_Harlem_Brundtland

Eller Göran Persson blir han aldrig heller. http://sv.wikipedia.org/wiki/G%C3%B6ran_Persson

Hans Kongress i Västerås var medelmåttig den enda som stack ut var Karl-Petter Thorwaldssson Han gick i gång så jag var nästan rädd för en stroke ett kort tag? http://sv.wikipedia.org/wiki/Karl-Petter_Thorwaldsson

Han har jag träffat politiskt mer än 3 gånger och är ruskigt trevlig och rolig.

Betyg på Kongressen Godkänd
Citera
2015-06-01, 20:18
Medlem
tverskoys avatar
Röven är en förrådare. Han uppger att Ryssland är det största globala hotet. Varför säger han så? För att han har redan sålt Sverige till NATO.
Citera
2015-06-01, 20:25
Medlem
Ydalirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tverskoy
Röven är en förrådare. Han uppger att Ryssland är det största globala hotet. Varför säger han så? För att han har redan sålt Sverige till NATO.

Tyvärr är Ryssland idag ett gigantiskt hot mot världsfreden, ser du inte det ska du nog emigrera dit!
Citera
2015-06-01, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ydalir
Tyvärr är Ryssland idag ett gigantiskt hot mot världsfreden, ser du inte det ska du nog emigrera dit!

Att Ryssland försvarar sig när det attackeras gör det inte till ett hot mot världsfreden. Det verkliga hotet finns idag hos globalisterna inom den politiska eliten och den internationella finanseliten som försöker hetsa västvärldens regeringar in i ett storkrig mot Ryssland för att kunna stjäla dess resurser och förslava dess folk.

Löfven gör det gång på gång klart att han står på globalisternas sida mot framförallt västvärldens folk. Han företräder globalisternas intressen, inte det svenska folkets. Han är en folkfiende, och förtjänar inte titeln "statsminister".
Citera
2015-06-02, 10:06
Medlem
syscrashs avatar
Nu har vi ett dumhuvud till statsminister som har ersatt den tidigare psykopatiska ledaren. Det går snabbt utför för Sverige.
Citera
2015-06-02, 12:42
Medlem
Smellmysockss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goticism
Att Ryssland försvarar sig när det attackeras gör det inte till ett hot mot världsfreden. Det verkliga hotet finns idag hos globalisterna inom den politiska eliten och den internationella finanseliten som försöker hetsa västvärldens regeringar in i ett storkrig mot Ryssland för att kunna stjäla dess resurser och förslava dess folk.

Löfven gör det gång på gång klart att han står på globalisternas sida mot framförallt västvärldens folk. Han företräder globalisternas intressen, inte det svenska folkets. Han är en folkfiende, och förtjänar inte titeln "statsminister".

Hörru din kommunist. Putin är ultrakapitalist som tillsammans med sina kollegor fyller sina fickor med rikedomar, drabbad av storhetsvansinne och utan tvekan den person som utgör det största hotet med världsfreden. Om du tittar på hans agerande börjar det bli allt mer likt Nordkoreas Kim Im Kalsongs. Dock tror jag inte vi behöver oroa oss så mycket. Även om Putin öser pengar på försvaret är försvaret i sej allt annat än välfungerande. Lika korrumperat, stölder, fylla, misshandel osv så risken torde vara att de ganska snart skjuter sej själva i foten. Tror allt blir bättre om världen stämmer upp i We Shall Overcome med Lövet som allsångsledare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in