Trd ny stngd efter ett dygns realtidskommenterande. Vi hnvisar till andra trdar i Politik Inrikes. Vill ni ha inlgg utbrutna/flyttade s sg till en moderator s fixar vi det.
ntligen r den stora dagen kommen. Hr diskuterar resultat/spekulationer/reaktioner samt SVTs V.S TV4s valvakor.
Preliminra hlltider: 20.00 presenteras en prognos berknad p Valu, SVT:s stora vallokalsunderskning. Ca 21.30 vntas den frsta prognosen baserad p rknade rster, och ca 22.30 vntas ett resultat i procent. En prognos fr mandatberkningen kan i s fall presenteras vid 22.45 och 23.15 vntas ett valresultat kunna presenteras.
Let the fun begin!
Senast redigerad av Siegfrid 2014-09-15 kl. 18:23.
Valvaketrden ppen p allmnhetens begran.
Undvik chatt, trams och andra regelbrott s lngt som mjligt.
Vlkomna.
Officiell sammanrkning av rster: http://www.val.se/val/val2014/valnatt/R/rike/index.html
UNDVIK ATT LGGA IN VARJE NYTT RKNAT DISTRIKT!!
/Mod.
Senast redigerad av Siegfrid 2014-09-14 kl. 20:41.
Jag utlandsrstade, vilket i mina gon r bra och viktigt. Men jag fr knsla av att utlandsrstande inte verkar vara lika viktiga i mediernas gon. Jag vill flja valvakan som vilken Svensson som helst men tydligen gr det inte. Eller kan jag bara inte hitta rtt lnk..
r det nn som vet om svt eller tv4 valvakor kan ses utrikes?
tnx
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!