Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-09-14, 19:07
  #121
Medlem
Frassefrass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
En inte alltför vågad gissning. Det brukar bli "ett resultat" i val.

No shit.
Det var poängen i hans intervju. Det kommer att komma ett resultat som de får ta ställning till.
Det låter som om Moderaterna inte förväntar sig ett särskilt bra val.
2014-09-14, 19:07
  #122
Avstängd
VitiumVirginiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Towan
Vad tror vi om F!?

Tror på totalkollaps! 1,2% landar fittorna på tillslut
2014-09-14, 19:07
  #123
Avstängd
Injectionzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mialterego
Är det bara jag som är rädd för valfusk? I detta stasi land så vet man aldrig.

Skulle absolut inte förvåna mig, hamnar SD under 12% så vet vi varför.
2014-09-14, 19:08
  #124
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Towan
Vad tror vi om F!?

Landar på 3.7% enligt en sen 'vallokal'-undersökning. Perfekt, stödrösterna från övriga vänsterträskpartierna bortkastade.
2014-09-14, 19:08
  #125
Medlem
brunnsangs avatar
Sd fick ca 7% i Valus undersökning till Europavalet men sedan när valmyndigheten släppte sitt valresultat på 10% så satt alla i Svt:s studio och gapade i takt likande fiskar som försöker andas ovanför vattenytan
2014-09-14, 19:08
  #126
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tore Frans
Bara jag som förväntansfullt ser fram emot mediernas domedagsrubriker när SD får >10%?

Jag tror alla är beredda på att SD förvisso når nya höjder, men inte överdrivet. Morgondagen blir fullt hanterbar.
2014-09-14, 19:08
  #127
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frassefras
No shit.
Det var poängen i hans intervju. Det kommer att komma ett resultat som de får ta ställning till.
Det låter som om Moderaterna inte förväntar sig ett särskilt bra val.

Nä tacka fan för det, man har ju tappat från 30% till runt 20%.

Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Jag tror alla är beredda på att SD förvisso når nya höjder, men inte överdrivet. Morgondagen blir fullt hanterbar.

Det kan bli jävligt knivigt att bilda regering dock.
2014-09-14, 19:09
  #128
Medlem
Sujoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
Direktrapport i SVT från (v)-kommunisternas valvaka.

Varför SKRIKER alltid de närvarande hos detta parti (F! och mp likadant) hysteriskt, som nån satt gaffeln i ryggen på dom?

Ojdå, jag glömde bort, det är ju 90% tok-fruntimmer i dessa partier, som har gap och skrik som en av de mest framträdande egenskaperna.

Avskaffa kvinnlig rösträtt!

Förra valet skrek många under SDs valvaka också, kan det inte vara så att de partier som är lite mindre som kanske har fått lite vind i seglet gärna vill framföra lite jubel just av den anledningen att de är nöjda?
2014-09-14, 19:09
  #129
Medlem
Tipset:

Centerpartiet 4,3
Folkpartiet 6,5
Kristdemokraterna 4,0
Miljöpartiet 9,9
Moderaterna 23,7
Socialdemokraterna 26,8
Sverigedemokraterna 13,8
Vänsterpartiet 6,8

Piratpartiet 0,5
Feministiskt Iniativ 2,8
Övriga: 0,9

Alliansen: 38,5
Rödgröna: 43,5


Ni vet var ni hörde det först! Sen om man ska skratta eller gråta, det vet jag inte ännu.
2014-09-14, 19:10
  #130
Medlem
Tack gud så verkar SVT inte ha tagit in Alexandra Pascalidou och alla andra tokstollar som var med i EU-valvakan.
Vidare så var det kul och se att de tog in en SD vänlig person för en gångs skull.

Nu jävlar pirrar det allt i magen alltså.

Jag antar att man får utgå från att SD blir underskattade i VALU med tanke på att de blev det både i valet 2010 och EU-valet.
2014-09-14, 19:11
  #131
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zalkman
Går det verkligen så bra för Fi eller är det vi ser en medial strategi för att försöka få folk att rösta på dem?

Att medvetet ge dem ett högre resultat i opinionsundersökningar för att locka till sig fler stödröster? Jag menar, jag tror folk är mer benägna att rösta på Fi om det verkar finnas en reell chans för dem att komma in än om de ligger så lågt i opinionsundersökningarna att en röst på dem framstår som en "bortkastad" röst. Vad tror ni?

Betänk att det var ungefär på liknande vis som ny demokrati kom in.
Det finns forskning som tyder på att folk är mer benägna att rösta pga bra resultat i undersökningar och vice versa. F! överskattades med hela 1.5% i VALU inför EUP, så det är sannolikt att något liknande händer just nu.

Om det beror på medvetet siffertrixande eller omvänd Bradley låter jag vara osagt.
2014-09-14, 19:11
  #132
Medlem
Orwellians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Jag tror alla är beredda på att SD förvisso når nya höjder, men inte överdrivet. Morgondagen blir fullt hanterbar.

Tippar på att Aftonbladet återlanserar "Vi gillar olika" (visserligen redan tjuvstartat med det) och inbjudningar till fackeltåg genom Stockholm spammas runt på Facebook.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback