Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-09-19, 01:53
  #169
Medlem
EricBlairs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hippie
Att man debatterar för sin åsikt är knappast en indikation på att man inte är mottaglig för andras argument. Det betyder bara att man tror på sin sak och vill visa opponenten på fördelarna med denna. Liksom opponenten gör för sin del.
Att som enda företrädare för sin sak agera djävulens advokat vore väl inte speciellt produktivt då det vore koncensus.

Du talar om diskussion och jag om debatt, det är nog där skillnaden ligger.

Att "min" sida inte kan argumentera för vår sak beror väl på våra argument och vad som diskuteras. Du uttrycker dig generellt om en meta-diskussion. Mycket märkligt. Ännu märkligare är att du kallar mig supporter av totalitära metoder pga detta.

Vem vet, kanske jag agerar djävulens advokat nu? Kanske du gör det?

Lär dig vad totalitär betyder och vi kan fortsätta diskussionen då.
Lär dig även skillnaden mellan diskussion och debatt medan du håller på.


Flashback är ett diskussionsforum. Alltså diskuterar man..
Citera
2014-09-19, 02:03
  #170
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EricBlair
Flashback är ett diskussionsforum. Alltså diskuterar man..

Både du och jag vet att det pågår både debatter och diskussioner här.
Det pågår även i vissa fall dialoger och monologer.
Citera
2014-09-19, 11:10
  #171
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av the-hunchback
Fria Tiders chefredaktör avslöjar i ledarbloggen idag att han, ofrivilligt, fått tillgång till känsliga personuppgifter om 120 svenska journalister:

http://www.friatider.se/blogg/datain...olitiskt-vapen

"Totalt rör det sig om sökhistorik tillbaka till början av 2009 och i vissa fall 2008, av yrkesmässig men framförallt av privat karaktär. I nästan samtliga fall röjer historiken sannolikt känsliga personuppgifter såsom politisk tillhörighet, sexuell läggning (på, milt uttryckt, detaljerad nivå), sjukdomar, tidigare brottslighet och liknande"

Det här måste ju vara en jätteskräll. Nu sitter nog många journalister och är oroliga över att deras hemligheter ska avslöjas.

Undrar vilka journalister som finns med i detta register, vem som hackat fram det och exakt vilka typer av uppgifter det handlar om.

Sannolikt researchgruppen som skickat det för att få honom i en fälla. Om FT publicerar oetiskt spion material så tappar jag allt förtroende för Widar. - Sänk dig inte till den nivån. Dessutom så kan Widar inte lita på detta material
Citera
2014-09-19, 13:53
  #172
Medlem
DAGGER[X]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Sannolikt researchgruppen som skickat det för att få honom i en fälla. Om FT publicerar oetiskt spion material så tappar jag allt förtroende för Widar. - Sänk dig inte till den nivån. Dessutom så kan Widar inte lita på detta material

Känns inte det lite väl långsökt? Hur tänker du i detalj att dom utformat denna "fälla", är uppgifterna fingerade eller äkta men stulna med RG's goda minne?
Citera
2014-09-20, 07:49
  #173
Medlem
DAGGER[X]s avatar
Låt den här tråden fortsätta handla om FT och ev läcka. Inga sidospår tack
/mod
Citera
2014-09-20, 21:22
  #174
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DAGGER[X]
Känns inte det lite väl långsökt? Hur tänker du i detalj att dom utformat denna "fälla", är uppgifterna fingerade eller äkta men stulna med RG's goda minne?

Det låter inte helt osannolikt.

RG är en vänsterextrem organisation och från deras perspektiv sett finns det hundratals "högerextrema" journalister, ofta liberaler, som de avskyr.

De kan ha hackat sig in i dessa journalisters konton, skickat dem till Widar med förhoppning om att Widar publicerar uppgifterna så de får "rensa ut" dessa journalister och skada Fria Tider på samma gång.
Citera
2014-12-31, 19:58
  #175
Medlem
JackTravens avatar
publicerades nånsin dessa uppgifter av Widar??
Citera
2014-12-31, 20:14
  #176
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JackTraven
publicerades nånsin dessa uppgifter av Widar??

Nej.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback