Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-09-13, 17:16
  #157
Medlem
HerrRobots avatar
nu verkar expressen snott fria tiders scoop om Fi-städet så journalisterna där verkar inte rädda för ft i alla fall
Citera
2014-09-13, 18:54
  #158
Avstängd
det är Achbergs gossar som är i farten. Widar är allt för smart för att falla i EXPO fällan.
Citera
2014-09-13, 20:40
  #159
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av durtmeister
har man varit inne på ett antal gay forum och gjort sökningar som "gayklubbar stockholm" är det stor sannolikhet att denne är gay.
Eller att man planerar ett reportage, eller att man försöker förstå en vän som är gay, eller att man undersöker någon som är gay, osv.
Citera
2014-09-13, 20:53
  #160
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrRobot
nu verkar expressen snott fria tiders scoop om Fi-städet så journalisterna där verkar inte rädda för ft i alla fall
Det är för att hon betalat nu.
Bonnier har en dotter i F1, Bonnier äger Expressen så jag tror att det finns en agenda. Antingen vill de visa att ett fel har gjorts men åtgärdats, eller så ska Bonnierflickan klättra
Citera
2014-09-13, 20:54
  #161
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EricBlair
Nja, det beror på vilken kultur man tillämpar. I mellanmjölkens land är man konflikträdd och konsensusknarkande och blir osäker när någon säger emot och man säger därför inte heller emot om man inte känner sig alldeles tvungen.

I latinsk debattkultur t ex är det vanlig att argumentera som djävulens advokat helt enkelt för att det är ett bra sätt att reda ut för och nackdelar i en fråga. Är de två debattanterna överens från början utan diskussion så tappar man möjligheten att nå djupare insikt i ämnet eftersom man inte då anstränger sig för att vända ut och in på alla detaljer och tankekedjor.

Barnslig och oärlig tycker du om detta. Ytlig och i avsaknad av insikt tycker jag om din slutsats.
Att agera djävulens advokat syftar till att reda ut ev. svagheter i den egna sidans argumentation. Att använda denna teknik i ett öppet forum är kontraproduktivt då åhörare riskerar påverkas i opponentens riktning om djävulens advokat är tillräckligt bra. Det är att göra oppositionen en tjänst.

Ytlig och i avsaknad av insikt tycker du om min slutsats.
Liten förståelse av kontext tycker jag om din slutsats.
__________________
Senast redigerad av Hippie 2014-09-13 kl. 20:59.
Citera
2014-09-13, 23:00
  #162
Medlem
SIAs avatar
alltså min spontana reaktion på detta var:

"vem i hela helvete kan tro på detta? HAHAHAHA seriöst vilket jävla lågintelligent jävla miffo widar är"


Och den har inte ändrats sen jag första gången hörde talas om detta.

Sannolikheten att han fått tag på detta är ungefär 0%
Sannolikheten att någon journalist bryr sig, även om det stämmer är ungefär 0%
Citera
2014-09-13, 23:51
  #163
Medlem
Det är en jävla tur för journalisterna att det är friatider som fått materialet och inte någon annan. De har iallafall en del att stå upp för. Jag uppfattar dem som reko killar, jag hoppas de sköter detta ansvarigt. Det gör de säkert.
Citera
2014-09-14, 02:19
  #164
Medlem
Douche-chills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hippie
Att agera djävulens advokat syftar till att reda ut ev. svagheter i den egna sidans argumentation. Att använda denna teknik i ett öppet forum är kontraproduktivt då åhörare riskerar påverkas i opponentens riktning om djävulens advokat är tillräckligt bra. Det är att göra oppositionen en tjänst.

Ytlig och i avsaknad av insikt tycker du om min slutsats.
Liten förståelse av kontext tycker jag om din slutsats.
Det du påstår förutsätter ett på FB massorganiserat drev med politiska skribenter med toppstyrning. Men den absoluta majoriteten här är enskilda människor som verkligen vill pröva sina tankegångar mot andra. I det ligger att självsäkert argumentera för saker man inte riktigt har tänkt färdigt, eller idéer man egentligen inte genuint tror på men, men ändå vill pröva för att se om dom håller gentemot smartare personer än man själv.

Att detta skulle vara destruktivt för att någon betraktare skulle kunna förtrollas av en teoretisk ståndpunkt tror jag knappast att någon bryr sig om i någon större utsträckning.
Citera
2014-09-14, 09:14
  #165
Medlem
Knivur-273s avatar
Om detta är sant, kan jag inte bärga mig, förrän FT börjar mata ut den ruttnande och illaluktande sanningen.

Undrar vad den övergödda galten Thomas Mattson kan tänkas ha gjort ?
Citera
2014-09-14, 12:52
  #166
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rockandrolla
Man kan inte kräva att Internet ska visa respekt, tyvärr.
Finns möjligheten att kasta skit på "den andra sidan" så kommer skit att kastas. Det enda man kan göra är att skydda sig själv.

I en perfekt värld hade man kunnat det, men dit kommer vi aldrig tyvärr.
Citera
2014-09-15, 13:55
  #167
Medlem
EricBlairs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hippie
Att agera djävulens advokat syftar till att reda ut ev. svagheter i den egna sidans argumentation. Att använda denna teknik i ett öppet forum är kontraproduktivt då åhörare riskerar påverkas i opponentens riktning om djävulens advokat är tillräckligt bra. Det är att göra oppositionen en tjänst.

Ytlig och i avsaknad av insikt tycker du om min slutsats.
Liten förståelse av kontext tycker jag om din slutsats.



"Egna sidan". Det betyder att du är en fanatiker som inte är mottaglig för argument. Det jag ville framhålla är att den demokratiska principen där man argumenterar för olika saker utan förutbestämda ställningstaganden och sedan bestämmer sig för det bästa alternativet gynnas av djävulens advokat.

Tillsammans har vi då konstaterat att den svenska konsensusmodellen är underlägsen den latinska mer konfliktbenägna diskussionsmodellen när det gäller förutsättningslös diskussion. Du vill uppenbarligen inte ha en öppen och förutsättningslös diskussion eftersom "din" sida uppenbarligen inte kan argumentera för sin sak.

Därför tycker jag att du är en supporter av totalitära metoder.
Citera
2014-09-15, 16:29
  #168
Medlem
JackTravens avatar
Även Chang Frick påstår ju sig sitta på massa uppgifter:

http://nyheteridag.se/sa-kommer-skiten-traffa-flakten/
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback