Citat:
Ursprungligen postat av
EliasAlucard
Men snälla, tror du på allvar att Flashback har bättre säkerhet än något annat IT-företag? Allt hackas nuförtiden, vad är det som säger att Flashback är Fort Knox och står medan allt faller lite då och då?
Vilken radiosändning snackar du om? Länk?
I vilket fall som helst är jag inte särskilt bekymrad över det här, jag köper bara inte snacket om att Flashback är openetrerbart. Jag hävdar inte att Flashback's databas har blivit hackad av RG, men jag blir absolut inte förvånad om vi någon dag får se riktiga bevis för det påståendet.
Och admin har givetvis fel, eftersom han inte förstår den överlägsna säkerheten i öppen källkod metodologin. Finns mycket stängd/proprietär källkod som hackas också; det är inte ett skit säkrare bara för att källkoden är stängd.
Fast nu är det ju ingen i denna tråd som ens varit i närheten av att påstå något liknande, har du sett något sådant snack så är det inte här.
Vad du påstod var att Flashback inte skulle patcha kända hål i gamla vBulletin med förklaringen att admin inte är tekniskt kunnig.
Det är ju så att det är inte admin som fixar det tekniska, det sköter våra skickliga tekniker som också byggt om programvaran Flashback använder sig av.
Hittills finns inga tecken på att Flashbacks databas blivit hackat, men du har alldeles rätt i att det vore dumt att tro att det aldrig skulle kunna ske. Därav uppmaningen till alla att använda anonym e-postadress som används enbart här samt unika användarnamn och lösenord.
Edit: Glömde länken
(FB) Researchgruppen påstår att de har Flashbacks databas