2014-09-14, 20:49
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
och? de blir ju inte av med platserna. skulle de släppa en bomb så skulle detta ha gjorts innan valet.
SD fick sparka ALmqvist och han rullstlsfinnen. Alltså kommer det upp massvis med SD-riksdagsmän som skrivit "rasistiska" saker på FB kommer huvuden rulla. För att inte tala om lokalpolitieker.
2014-09-14, 21:59
Medlem
RVRSs avatar
Jag tycker det är dumt att RG ägnade sig åt att hänga ut folk, nu fick de själva smaka på medicinen verkar det som....

2014-09-15, 17:21
Medlem
Vet inte hur jag hamnade där, men den där My verkar ju bekräfta att dom har det ändå.
Frågan är ju vad riktigt tungt kriminella tycker om det. Iofs inget bevis heller,man varför säga så bara för att "skrämmas" ?

Om Flashback-materialet Researchgruppen förfogar över säger My Vingren att det kommer användas med stor respekt.

– Det finns inget journalistiskt intresse av att publicera vad enskilda personer har för favoritdrog eller könssjukdom. Däremot så tycker jag att Flashback bör ta ansvar för sina medlemmars anonymitet.

http://www.svt.se/kultur/expressens-...esearchgruppen
2014-09-15, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RVRS
Kriminella har uttalat sig hur? Att de planerar att puckla på RG för vad de gjort, eller kanske för att sno databasen för sig själva från dem? Tänk bara om kriminella fick tag på databasen, skulle kunna pressa folk på jävligt mycket pengar. Samt ta livet av ett antal "golare". RG lever nog farligt på riktigt, om allt nu stämmer.

Det är alltså RG som är de kriminella, i princip hela högen dömda för allvarliga brott.
2014-09-16, 04:19
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kristofer.
Självklart är det då chill om man nu inte har något att dölja, men nu är det inte så i mitt fall, tvärtom, jag har skrivet way to much saker som är meningen ska vara anonyma, saker min familj inte ska veta om, saker som jag här skrivet och läst om som i det verkliga livet skulle förstöra allt socialt liv jag har, skulle jag ta upp hälften av sakerna jag skrivet och speciellt alla sjuka saker man läst om här med mina vänner så skulle dom nog ta avstånd, många utav dom iaf.

Det är saker jag aldrig vågat ta med någon annan pga människans vidriga syn på att om man inte tänker eller har en annan åsikt som alla andra så är man mindre värd i andras ögon, någon folk slutar ta seriöst bara för det sticker lite i ögonen på folk om man ställer fel frågor och är kritisk till saker som för mig är uppenbara lögner tex.
Tråkigt när man inte kan vara anonym och "äntligen" fått skriva och tycka precis som man vill utan att få konsekvenser av det i det riktiga livet, här kan jag ventilera mina tankar, snöa in i trådar, lära mig saker, skaffa nya vänner, m.m
Det är ju en utav anledningarna till att jag skriver läser och hänger så mycket här.

Och det är jag nog inte ensam om att tycka.

Så nej, det här är inte chill det minsta, men det var väl bara en bluff? har inte läst dom sista sidorna, men tack för det isf, och tack för säkerheten fb, även om det förmodligen nån gång kommer hända att någon kommer åt databasen, man lärde sig att byta mail i kontrollpanelen iaf!
Det är väl för fan ingen som bryr sig om ifall du ljugit för din fru, men om du är politiker som säger två olika saker då ska du fan sättas ut på en torklina.
2014-09-16, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Jag tror att om RG har dessa uppgifter så har de hållt på det över valet för att efter valet kunna avslöja massa med främst SD-politiker och tvinga dom att avgå och lämna tomma stolar. Detta är min teori och den är ganska skrämmande.

Jag tror tvärtom, om de hade haft uppgifterna hade de publicerat allt i samarbete med Expressen före valet. Roligt är att Researchgruppen säger sig ha Flashbacks databas över medlemmar och sedan får de se sin (Piscatus) egna databas delvis utlagd på just Flashback.
2014-09-16, 17:45
Medlem
Quid pro quos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arvid-Kriklund
Det är väl för fan ingen som bryr sig om ifall du ljugit för din fru, men om du är politiker som säger två olika saker då ska du fan sättas ut på en torklina.

Hur vet du om "ingen bryr sig"?
Poängen är att ingen nätterrorist, oavsett vilken form av apart politisk eller moralisk åskådning de har, skall kränka människors rätt till anonymitet.

Även en politiker bör ha möjlighet att föra fram och diskutera privata åsikter.
2014-09-16, 21:47
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Bakgrund:
(FB) Artikel: Researchgruppen vill kartlägga Flashbacks användare (flashback.se)

Jag kan påstå att jag kan läsa all e-post som skickas via Gmail.
Det betyder givetvis inte att det är sant, och det är omöjligt för Gmail att förneka detta. Hur ska de kunna veta att det inte stämmer?
Däremot kan de tvivla på att uppgifterna stämmer.

Jag har personligen mycket svårt att tro att Researchgruppen har tillgång till någon databas. Men de kan ju alltid kontakta mig, så kan jag fråga om tio slumpvist utvalda användare på forumet, så får vi se om de har några epost-adresser.

Av det som framkommit än så länge, så finns det inget som tyder på att RG skulle ha Flashbacks databas. Ifall så var fallet, skulle vi givetvis berätta om det. Det är trots allt ganska enkelt att kontrollera, och skulle vi förneka det (och de har databasen) så kan RG enkelt motbesvisa detta.

admin
Det är nog inte överdrivet svårt att hacka Flashback's databas. Bland annat med tanke på att ni använder en gammal vBulletin 3.x version (som ni tror har blivit säkrare genom att ha gafflat den till inkompatibilitet med nyare vBulletinversioner), vilket innebär att ni antagligen inte har patchat alla gamla säkerhetshål som har patchats i nyare versioner av vBulletin. Nu tror jag inte att just Researchgruppen utgör något hackerkollektiv, men de kan ha kontaktats av skickliga svenska hackare. Det finns hur många tutorials som helst bland annat på YouTube om hur man hackar vBulletin, och jag blir inte förvånad om många av dessa guider fortfarande fungerar på Flashback (som i grund och botten fortfarande med vBulletin, även om du admin som inte har koll på programmering, tror att det inte längre är vBulletin pga de modifieringar dina utvecklare/tekniker har gjort i forumkoden). Det är för övrigt inte bara med SQL-injektioner man kan hacka vBulletinforum, utan även med andra metoder som t.ex. sårbarheter och säkerhetsluckor i PHP.
2014-09-16, 23:35
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Det är nog inte överdrivet svårt att hacka Flashback's databas. Bland annat med tanke på att ni använder en gammal vBulletin 3.x version (som ni tror har blivit säkrare genom att ha gafflat den till inkompatibilitet med nyare vBulletinversioner), vilket innebär att ni antagligen inte har patchat alla gamla säkerhetshål som har patchats i nyare versioner av vBulletin. Nu tror jag inte att just Researchgruppen utgör något hackerkollektiv, men de kan ha kontaktats av skickliga svenska hackare. Det finns hur många tutorials som helst bland annat på YouTube om hur man hackar vBulletin, och jag blir inte förvånad om många av dessa guider fortfarande fungerar på Flashback (som i grund och botten fortfarande med vBulletin, även om du admin som inte har koll på programmering, tror att det inte längre är vBulletin pga de modifieringar dina utvecklare/tekniker har gjort i forumkoden). Det är för övrigt inte bara med SQL-injektioner man kan hacka vBulletinforum, utan även med andra metoder som t.ex. sårbarheter och säkerhetsluckor i PHP.
Det är då märkligt vad du har snöat in på vBulletin och Flashback:
(FB) När skall Flashback uppgradera till vBulletin 4?

Du tror möjligtvis inte att det skulle ha skett vid detta laget om det vore så lätt?
I radiosändningen länkad till i tråden framkom det att det inte var Flashbacks databas man hade, så det verkar ju som att admin hade rätt.
Har man uppgifter så har de tagits fram på andra sätt än att ha tagit sig in i Flashbacks databas.
2014-09-16, 23:44
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Det är då märkligt vad du har snöat in på vBulletin och Flashback:

Du tror möjligtvis inte att det skulle ha skett vid detta laget om det vore så lätt?
I radiosändningen länkad till i tråden framkom det att det inte var Flashbacks databas man hade, så det verkar ju som att admin hade rätt.
Har man uppgifter så har de tagits fram på andra sätt än att ha tagit sig in i Flashbacks databas.
Men snälla, tror du på allvar att Flashback har bättre säkerhet än något annat IT-företag? Allt hackas nuförtiden, vad är det som säger att Flashback är Fort Knox och står medan allt faller lite då och då?

Vilken radiosändning snackar du om? Länk?

I vilket fall som helst är jag inte särskilt bekymrad över det här, jag köper bara inte snacket om att Flashback är openetrerbart. Jag hävdar inte att Flashback's databas har blivit hackad av RG, men jag blir absolut inte förvånad om vi någon dag får se riktiga bevis för det påståendet.

Och admin har givetvis fel, eftersom han inte förstår den överlägsna säkerheten i öppen källkod metodologin. Finns mycket stängd/proprietär källkod som hackas också; det är inte ett skit säkrare bara för att källkoden är stängd.
Senast redigerad av EliasAlucard 2014-09-16 kl. 23:48.
2014-09-17, 00:32
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Men snälla, tror du på allvar att Flashback har bättre säkerhet än något annat IT-företag? Allt hackas nuförtiden, vad är det som säger att Flashback är Fort Knox och står medan allt faller lite då och då?

Vilken radiosändning snackar du om? Länk?

I vilket fall som helst är jag inte särskilt bekymrad över det här, jag köper bara inte snacket om att Flashback är openetrerbart. Jag hävdar inte att Flashback's databas har blivit hackad av RG, men jag blir absolut inte förvånad om vi någon dag får se riktiga bevis för det påståendet.

Och admin har givetvis fel, eftersom han inte förstår den överlägsna säkerheten i öppen källkod metodologin. Finns mycket stängd/proprietär källkod som hackas också; det är inte ett skit säkrare bara för att källkoden är stängd.
Fast nu är det ju ingen i denna tråd som ens varit i närheten av att påstå något liknande, har du sett något sådant snack så är det inte här.

Vad du påstod var att Flashback inte skulle patcha kända hål i gamla vBulletin med förklaringen att admin inte är tekniskt kunnig.
Det är ju så att det är inte admin som fixar det tekniska, det sköter våra skickliga tekniker som också byggt om programvaran Flashback använder sig av.

Hittills finns inga tecken på att Flashbacks databas blivit hackat, men du har alldeles rätt i att det vore dumt att tro att det aldrig skulle kunna ske. Därav uppmaningen till alla att använda anonym e-postadress som används enbart här samt unika användarnamn och lösenord.

Edit: Glömde länken
(FB) Researchgruppen påstår att de har Flashbacks databas
Senast redigerad av KiaW 2014-09-17 kl. 00:39.
2014-09-17, 04:49
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quid pro quo
Hur vet du om "ingen bryr sig"?
Poängen är att ingen nätterrorist, oavsett vilken form av apart politisk eller moralisk åskådning de har, skall kränka människors rätt till anonymitet.

Även en politiker bör ha möjlighet att föra fram och diskutera privata åsikter.
Om någon suttit och ljugit sig fram i t.ex. riksdagen för att bestämma över mitt liv så kommer inte jag gråta över om denne blir avslöjad. Du får gärna göra det, men inte jag! Sedan är det fortfarande så att det näppeligen är någon som kommer att lägga ner jobb på att avslöja privatpersoners "Vita Lögner". Sådana behöver väl inte sitta här och ha ångest. Ljug på om det roar er!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in