• 1
  • 2
2014-09-10, 16:37
Medlem
Klyxers avatar
Tja, för ungefär 2 veckor sen hittade jag en planta som jag tyckte likna industri hampa eftersom den var ganska hög och hade så få och glesa blad. Idag stötte jag på plantan igen och såg att den har börjat blomma. Så jag undrar om det verkligen är industrihampa? Vad jag har hört så börjar industri hampa blomma när den är runt 2 meter hög. Och denna är knappt 1 meter.

Skulle va tacksam för svar. (dålig fokus bild 2)

1- https://anonfiles.com/file/575e118ef...4d1e912b55c243

2- https://anonfiles.com/file/75e17f020...d4d64340772411
Citera
2014-09-10, 18:31
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klyxer
Tja, för ungefär 2 veckor sen hittade jag en planta som jag tyckte likna industri hampa eftersom den var ganska hög och hade så få och glesa blad. Idag stötte jag på plantan igen och såg att den har börjat blomma. Så jag undrar om det verkligen är industrihampa? Vad jag har hört så börjar industri hampa blomma när den är runt 2 meter hög. Och denna är knappt 1 meter.

Skulle va tacksam för svar. (dålig fokus bild 2)

1- https://anonfiles.com/file/575e118ef...4d1e912b55c243

2- https://anonfiles.com/file/75e17f020...d4d64340772411

Det är nog droghampa men var inte ett svin utan låt den som lagt ner tid jobb och hopp få skörda den. Den är helt enkelt inte din. Ta en kvist bara i fall du ändå känner dig lite extra svinig.
Citera
2014-09-10, 18:50
Medlem
Klyxers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 10L
Det är nog droghampa men var inte ett svin utan låt den som lagt ner tid jobb och hopp få skörda den. Den är helt enkelt inte din. Ta en kvist bara i fall du ändå känner dig lite extra svinig.
Skulle inte ta den oavsett fågelhampa eller äkta. Undrade bara om den verkligen är "the real deal", då jag hittat 4 stycken som liknar denna runt där jag bor.
Citera
2014-09-10, 19:16
Medlem
Mommejrs avatar
Ser ut att vara real deal, dock så tycker jag att plantan ser ut som en hemafrodit . Alltså 2 könig, så någon kanske lämnat den åt sitt ödé . Nån annan får gärna rätta mig om jag har fel, men jag kan iaf identifiera både pistiller och pollenkapslar på den där plantan.
Citera
2014-09-10, 22:01
Medlem
Rolf-Davids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mommejr
Ser ut att vara real deal, dock så tycker jag att plantan ser ut som en hemafrodit . Alltså 2 könig, så någon kanske lämnat den åt sitt ödé . Nån annan får gärna rätta mig om jag har fel, men jag kan iaf identifiera både pistiller och pollenkapslar på den där plantan.

Är det, det, som definerar en hermafridit?
Citera
2014-09-11, 01:48
Medlem
Mommejrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rolf-David
Är det, det, som definerar en hermafridit?

Yes. 2könig planta alltså, som både får buds och pollenkapslar.
Citera
2014-09-11, 11:21
Medlem
Rolf-Davids avatar
Citat:
Ah, tack för svar!
Citera
2014-09-11, 16:22
Medlem
Klyxers avatar
Citat:
Vet du hur långt efter blom en hermis får mogna frön. För skulle ju va perfekt o samla på sig några
Citera
2014-09-11, 18:29
Medlem
Min analys är att det är en sativa dominant (smala/glesa blad), hermafrodit (pistiller+pollensäckar) i tidig blomfas (små "blommor", inga trikomer, vita pistiller).

Det kan även vara en auto du har att göra med, då du säger att den är knappt en meter vilket är ganska kort utomhus när en planta gått in i blomfasen, speciellt för en sativa dominant strain som den ser ut att vara. Den kommer inte bli mycket längre heller, om ens något, då växandet på längden avtar när plantan går in i blomfasen.

Hurvida det är industrihampa är svårt att säga i detta stadiet. Jag vet inte riktigt hur man ser skillnad, men jag antar att du får undersöka den igen när blommorna börjar bli klara och se hur mycket trikomer som bildats. Jag tror inte industrihampa producerar speciellt mycket trikomer.
Senast redigerad av AschbergersSyndrom 2014-09-11 kl. 18:32.
Citera
2014-09-11, 19:00
Medlem
Klyxers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AschbergersSyndrom
Min analys är att det är en sativa dominant (smala/glesa blad), hermafrodit (pistiller+pollensäckar) i tidig blomfas (små "blommor", inga trikomer, vita pistiller).

Det kan även vara en auto du har att göra med, då du säger att den är knappt en meter vilket är ganska kort utomhus när en planta gått in i blomfasen, speciellt för en sativa dominant strain som den ser ut att vara. Den kommer inte bli mycket längre heller, om ens något, då växandet på längden avtar när plantan går in i blomfasen.

Hurvida det är industrihampa är svårt att säga i detta stadiet. Jag vet inte riktigt hur man ser skillnad, men jag antar att du får undersöka den igen när blommorna börjar bli klara och se hur mycket trikomer som bildats. Jag tror inte industrihampa producerar speciellt mycket trikomer.
Tack för svar
Citera
2014-09-11, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klyxer
Vet du hur långt efter blom en hermis får mogna frön. För skulle ju va perfekt o samla på sig några
Tänk på att frön från en hermafrodit som befruktat sig själv också dom blir benägna att bli hermafroditer.

Fröna blir klara i slutet av blomfasen, så kanske 2 mån efter det att bilden tagits. Sedan ska man lagra fröna en period innan man kan plantera dom.
Senast redigerad av AschbergersSyndrom 2014-09-11 kl. 19:09.
Citera
2014-09-11, 19:30
Medlem
Klyxers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AschbergersSyndrom
Tänk på att frön från en hermafrodit som befruktat sig själv också dom blir benägna att bli hermafroditer.

Fröna blir klara i slutet av blomfasen, så kanske 2 mån efter det att bilden tagits. Sedan ska man lagra fröna en period innan man kan plantera dom.
shit, synd för plantan dör väl redan om nån månad pga temperaturen
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in