• 1
  • 2
2014-09-11, 19:49
Medlem
Jo, det är nån som vart sent ute eller/och valt en för långsam strain för vårt klimat. Kan ju vara nån operation overgrow historia med. Du hittade ju en annan cannabis planta som din granne ev. odlat, konstigt sammanträffande? Är din granne på glid tro? Underbart.

Du kan ju klona den ganska enkelt om du vill bevara den, men till vilket syfte?
Citera
2014-09-11, 20:15
Medlem
Klyxers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AschbergersSyndrom
Jo, det är nån som vart sent ute eller/och valt en för långsam strain för vårt klimat. Kan ju vara nån operation overgrow historia med. Du hittade ju en annan cannabis planta som din granne ev. odlat, konstigt sammanträffande? Är din granne på glid tro? Underbart.

Du kan ju klona den ganska enkelt om du vill bevara den, men till vilket syfte?
De plantorna ligger ungefär 20 meter ifrån varandra så skulle kunna vara flummar grannen ... Men kan man ta en stickling/gren som redan har en påbörjad bud på? Så behöver man inte vänta på att en stickling utan bud blir en egen planta, som skulle ta ett par månader för att blomma
Citera
2014-09-11, 21:20
Medlem
Mommejrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klyxer
De plantorna ligger ungefär 20 meter ifrån varandra så skulle kunna vara flummar grannen ... Men kan man ta en stickling/gren som redan har en påbörjad bud på? Så behöver man inte vänta på att en stickling utan bud blir en egen planta, som skulle ta ett par månader för att blomma

Det går har jag för mig att jag läst. Dock så kan det vara svårt att få den att rota sig.
Är inte säker som sagt, annars kan du ju alltid låta den vara kvar ett tag till, sen tar du hem den och gör olja av den fall det är något som intresserar dig. Du får inte ut någon extrem mängd olja direkt. Men kronorna som krävs för att köpa aceton, alkohol lr liknande är ju inte värt särskilt mkt. Så kanske värt det. Kostar ju inte mer en 20kr för nån burk aceton vilket räcker gott o väl o göra olja av 1 planta som du torkat och smulat ned lr hackat.
Citera
2014-09-11, 22:05
Medlem
Klyxers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mommejr
Det går har jag för mig att jag läst. Dock så kan det vara svårt att få den att rota sig.
Är inte säker som sagt, annars kan du ju alltid låta den vara kvar ett tag till, sen tar du hem den och gör olja av den fall det är något som intresserar dig. Du får inte ut någon extrem mängd olja direkt. Men kronorna som krävs för att köpa aceton, alkohol lr liknande är ju inte värt särskilt mkt. Så kanske värt det. Kostar ju inte mer en 20kr för nån burk aceton vilket räcker gott o väl o göra olja av 1 planta som du torkat och smulat ned lr hackat.
Tack låter den växa och om ingen "odlare" hämtar den så cuttar jag den precis innan frosten kan döda den
Citera
2014-09-11, 23:55
Medlem
Det går ta en stickling av en blommande planta och rota den, det har jag gjort många gånger. Jag har för mig det tar lite längre tid att få den i vegg-fasen igen bara. Att rota en stickling tar ungefär en vecka enligt min erfarenhet. Tänk på att en stickling utan rötter dricker genom bladen. Det går att "re-vegga" den genom att sätta sticklingen under 18-24 timmar ljus om dagen. Men jo, det tar ju ett bra tag innan du har en stor planta, men då har du en fullvärdig klon av moderplantan.
Senast redigerad av AschbergersSyndrom 2014-09-11 kl. 23:58.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in