Citat:
Ursprungligen postat av
theRulerOfBethos
Du skriver att vänstermänniskor står för den bästa kulturen.
Ne har jag inte alls skrivit, jag har skrivit att de som aktivt arbetar med kultur, intellektuellt nyskapande arbete, idag oftast är vänster huruvida den är bra eller inte hör inte hit, den är samtida.
Citat:
Men det är ju precis samma kulturmänniskor som du påstår är med och upprätthåller de unkna könsstereotyperna.
Och detta är ditt påstående inte mitt. ALLA bidrar i varierande grad till "de unkna könssterotyperna"
Kulturarbetare kan ju vara lika fast i normativt tänkande som de flesta andra.
Men de som sitter på pengarna/ makten inom ex. filmbranchen går knappast att kalla för kulturarbetare eller tycker du det? Kulturadministratörer möjligen.
Citat:
Men återigen det är ju just den frihetliga ideologin som tillåter alla dessa kulturyttringar att existera samtidigt. Det är således hos oss libertarianer, och inte hos dina vänstervänner, som du har störst chans att få se mer av den konsten som just du vill ha.
Måste erkänna att jag har dålig koll på folkpartiets kulturpolitik, men min känsla säger mig att den mer lutar åt högersynen att kultur hest ska klara sig på den fria marknaden ex. Entrepenörskapet sätts högt. Och där ryker en hel hög med kulturarbetare rätt omgående, en Anna Odell ex. had eknappst överlevt utan div. kulturstöd som oftast vänsterns kulturpolitik stöttar mest. Så nej jag skulle påstå precis tvärtom faktiskt.
Citat:
Konservatism förknippar jag nog mest med mozart, pavarotti och finkonst. Pretentiöst och skitnödigt, visst. Men jag har svårt för att förneka kvaliteten i den sortens kultur. Även om jag inte själv är någon storkonsument av sådan kultur (är mer insnöad på guns n roses och top gear) så kan jag absolut erkänna att de var skickliga konstnärer och musiker. Målningarna i sixtinska kapellet håller alldeles säkert högre kvalitet än detta
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18268794.ab , och Pavarotti var alldeles säkert en skickligare sångare än Sebbe Staxx.
Mozart var ju en rätt kul typ men övrigt håller jag med om är rätt skitnödigt.
Tror kanske du skulle kunna gilla en amerikansk samtida konstnär Mark Lombardi, kan vara något för herrn. Han ägnade hela sitt vuxna liv åt att djupdyka i maktförhållanden i världen och ritade enorma "moln" av alla "connections" i världen synliga eller dolda....otroligt häftig om man börjar djupdyka i hans grejer.
Citat:
Men visst, Ultima Thule lär väl knappast hamna i musikhistoriens Hall of Fame. Apropå Kenta och hans musik. Var inte han och Stoffe och övriga mods mest kända som gamla vänsterikoner. Jag förknippar i alla fall den filmen mest med proggens storhetstid som alla som gillar kvalitativ musik mest minns med rysningar och obehag (för mig är proggen den svenska musikhistoriens största spyhink).
Just därför det blir ännu mera kul att just den spelades på SD valvaka....snacka om "historielöst"
Citat:
Ja man kan ju undra. Kanske har Gudruns nyfunna feministkompis Pharell skrivit en ny låt om att våldta kvinnor som feministerna på valvakan dansade med i. Kanske kommer han till och med ha skapat en video därifrån där han själv står i kostym och pekar på toplessfeminister i publiken.

nåja...
Jaja, ska inte dra iväg från topic mer nu.
Redan kört...
sov gott.