2014-09-15, 14:14
Medlem
forts.
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Men de allra flesta män ÄR inte kriminella våldsverkare. Att mäns aggressivitet får större konsekvenser än kvinnors om den inte kan kontrolleras stämmer, och att män tack vare sin biologi är både mer lämpade och benägna att använda våld stämmer också, men de män som brukar otillåtet våld avviker ju ifrån det manliga idealet eftersom idealet inte är att misshandla sina medmänniskor. Så vi bör väl för fan arbeta med de som avviker från idealet istället för att ändra ett ideal som faktiskt fostrar en absolut majoritet till fredliga och produktiva samhällsmedborgare?
Det här är en av de mest obegripliga ideerna som kommer från feministiskt håll.

Nej allra flesta män är vettiga, samhällsbärande, intelligenta, empatiska och välfungerande mysproppar. De allra flesta män i Sverige växer heller inte upp i sociala missförhållande utan i trygga medelklasshem, de utsätts heller inte för några större hot under sina liv.
Även män som växer upp under erbarmliga förhållanden kan ha maskroskaraktärer, dvs de klarar detta ändå. Många bra och vettiga invandrarkillar ex. kan bära på värsta mardrömmarna men ändå bli välfungerande fäder, män och makar.
Ideal och normer är heller inte något som alltid är konsekvent och "rakt" Normer kan krocka.
Normen att vara en stark ledartyp för män ex. kan krocka rejält med normen att inte idka våld i en situation där dessa krockar. Frågan här är ju vilken "norm" som är starkast.

Citat:
Det enda alternativet vi har hittills är ju kommunism. Fungerar så där, skulle jag vilja påstå. Inte bättre än marknadsekonomi iaf. Och om vi börjar med förmåner och höjda löner för olika yrkesgrupper för att det känns bra, kommer vi att sluta som Grekland. Bankrutt och uppgång för nationalistpartier som får SD att kännas som vänster.

Är väl lite väl svart och vitt? I Sverige har vi ju kört en medelväg ekonomiskt. Den s.k. blandekonomin. Och vi har ju onekligen gjort detta tämligen framgångsrikt. Löner är något som är under ständig förhandling, är en långtverkande process som vi förmodligen är inne i där en del yrkeskårer faktiskt måste se sina löner frysa lite för att andra ska ha en möjlighet komma ikapp.
För som sagt vill vi ha en fungerande lärarkår och fungerande sjukvård så är det detta som krävs.

Citat:
Du, samma här faktiskt. Skall ut och segla i varmare farvatten någon vecka men jag kommer att ge dig svar när jag kommer hem.

ahh trevligt. Jag bara jobbar jag...
Citera
2014-09-15, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falaxard
Hade det varit överväldigande bevisat hade det stått "diskriminering", inte oförklarad.
Oförklarad betyder just det det står, inte som du verkar tro -Vi vågar inte skriva diskriminering.
Att du och någon mer gått igenom en rapport ord för ord betyder bara att ni gjort just det, ni har inte tagit hänsyn till parametrar som är okända precis som rapporten inte har, det betyder inte att det inte finns diskriminering, bara att den inte är "överväldigande bevisad".

Om du läser efter så står där också diskriminering i div. rapporter.
Löneskillander mellan 2 olika grupper för samma eller likvärdigt arbete som inte har någon annan förklaring än könen är just diskriminering. Kallas oförklarad eller osaklig just pga detta.

Unbelievable att man måste sitta här och förklara självklarheter och varför rapporter från ex. antal offentliga instituter och de offentliga tolkningarna av denna statistik har rätt.
Senast redigerad av ScottWalter 2014-09-15 kl. 14:36.
Citera
2014-09-15, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ralekk
Jag tycker inte det är ett problem, jag har en hemmafru, hon får månadspeng. Vi prioriterar livskvalitet istället för pengar. Jag föraktar girighet som enbart finns till för ytlig konsumtion.

Ungefär som propagandan var under den kvinnliga ekonomiska frigörelsen, mannen ville hålla hårt i pengarna och spara, och kvinnan vill köpa nya gardiner, och samhället röstade för att kvinnan skulle få nya gardiner.

Människor måste få välja själv vem som ska ta ut sin föräldraledighet, jag är för frihet och emot fascism.

Israels arme består till 33% av kvinnor, antalet officerare är 51% kvinnor... 90% manligt problem... jo nog är det så... lätt att skylla på andra när man inte behöver göra något själv...

Man säger åt feminister som leker med vinklat statistik att sluta, så blir problemen genast mycket bättre. Du ska se vilken skillnad det blir om du bara går till källan på allt och klarnar upp alla påståenden och vips så har samhället blivit mycket bättre, en väldigt snabb lösning.

Feminismen är generellt baserat på felaktig statistik och sagor, jag definierar hela rörelsen som en grupp-psykos alternativt en rörelse under sektlika former.

Hur går det för din hemmafru när ni blir gamla, om du tröttnar på henne eller hon på dig eller du dör i förtid? Hmm? Ska hon leva på soss då eller?

Och du tror inte att kvinnor kan ha andra ekonomiska behov i livet än att köpa gardiner?

Vad har fascism med föräldraförsäkring eller feminism att göra?
Fascismen har aldrig varit speciellt feministiskt lagd, varken den i Tyskland eller den i Italien, även om där finns skillnader, det kan jag lova dig.

Vad är det med en del av er boys här inne? Ni verkar inte kunna resonera på en vuxen nivå what so ever utan hemfaller ideligen åt triader av halmdockor kring div saker.
Är ju fantastiskt allt vad feminismen jämförs med i er värld, har läst det mesta vid det här laget...satanism, fascism, nazism, religiösa sekter etc... nästan snudd på underhållning, men jag hade uppsakattat lite mer språklig variation och fantasi för att det liksom ska komma upp till en läsvärd nivå.
Senast redigerad av ScottWalter 2014-09-15 kl. 15:05.
Citera
2014-09-15, 15:33
Medlem
FlamingBacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theRulerOfBethos
Uttryckte mig lite klumpigt. Det beror naturligtvis på om man ser fostret som en människa eller inte. Den diskussionen tänker jag inte ge mig in på (även om jag själv tenderar att tro mer på det förstnämnda), så vi släpper det tills vidare.

Jag menar, varför är det sämre för männen om kvinnliga foster aborteras?

Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
För de som tror att feminister inte är fascister:

http://www.dn.se/ledare/signerat/medierad-feministiskt-asiktsdirektiv/

Fi vill lära av ”den argentinska modellen” där ett ”observatorium” ska granska hur väl journalister efterlever exempelvis jämställdhetsmål. Vid grova överträdelser, som Fi kallar ”medialt våld”, ska kontrollorganet kunna tvinga publicister att betala skadestånd.

I  klarspråk: de som publicerar åsikter som Feministiskt initiativ inte gillar ska kunna straffas.

Flashback lämnade ju Sverige på grund av förtryckande lagstiftning, detta är ju inget nytt.

Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Snack...jag efterlyser intelligenta manusförfattare/ kulturarbetare samt att dessa har olika bakgrunder oavsett genre. Kvinnliga manusförfattare ex. skriver förmodligen en helt annan hjältegestalt än en manlig dito. Kort och gott att flera synsätt får plats än standard manlig amerikansk hollywood.
Sen lillskrutten kan du få bänka dig till vad du än vill titta på not my business.

Det är ju precis vad det är. Du vill ju att man ska tvinga fram allsköns perspektiv, normbrytare och allsköns påhitt, helst med lagstiftning som kräver eller förbjuder ditten och datten. Vill Lillskrot titta på objektifierande snygga brudar och snabba bilar är det ju normbildande och roten till massor med otäckheter.

Citat:
Hur går det för din hemmafru när ni blir gamla, om du tröttnar på henne eller hon på dig eller du dör i förtid? Hmm? Ska hon leva på soss då eller?

Jag var förr starkt för äktenskap och ansåg att dess förfall var något problematiskt. Jag har dock börjat omvärdera denna fråga. Man bör ju komma ihåg att detta system byggdes upp i en annan tid, när äktenskap i stort sätt var permanenta. Det gick ju inte för sig att hux flux lämna frugan om man hade lust. För 50 år sedan höll ju typ 98+% av äktenskapen livet ut, och man hade förmodligen gemensamma skatter och dylikt. Skulle mannen dö i förväg lägger hustrun givetvis beslag på dennes tillgångar.

Idag är äktenskap ett skämt som jag uppmanar samtliga, män i synnerhet, att sky som pesten.

Citat:
Vad är det med en del av er boys här inne? Ni verkar inte kunna resonera på en vuxen nivå what so ever utan hemfaller ideligen åt triader av halmdockor kring div saker.

Att utan substans anklaga ens meningsmotståndare för det ena eller det andra är knappast någon hederlig argumentationsmetod.

Citat:
Nej allra flesta män är vettiga, samhällsbärande, intelligenta, empatiska och välfungerande mysproppar. De allra flesta män i Sverige växer heller inte upp i sociala missförhållande utan i trygga medelklasshem, de utsätts heller inte för några större hot under sina liv.
Även män som växer upp under erbarmliga förhållanden kan ha maskroskaraktärer, dvs de klarar detta ändå. Många bra och vettiga invandrarkillar ex. kan bära på värsta mardrömmarna men ändå bli välfungerande fäder, män och makar.
Ideal och normer är heller inte något som alltid är konsekvent och "rakt" Normer kan krocka.
Normen att vara en stark ledartyp för män ex. kan krocka rejält med normen att inte idka våld i en situation där dessa krockar. Frågan här är ju vilken "norm" som är starkast.

Är de inte korkade och elaka typer som begår brott, orsakar lidande och jävlas för sitt eget höga nöjes skull? Nu blir det ju väldigt förvirrande.
Citera
2014-09-15, 16:30
Medlem
Citat:
Snack...jag efterlyser intelligenta manusförfattare/ kulturarbetare samt att dessa har olika bakgrunder oavsett genre. Kvinnliga manusförfattare ex. skriver förmodligen en helt annan hjältegestalt än en manlig dito. Kort och gott att flera synsätt får plats än standard manlig amerikansk hollywood.
Sen lillskrutten kan du få bänka dig till vad du än vill titta på not my business.
Så vad hindrar alla dessa enormt begåvade kvinnliga manusförfattare att skriva dessa fantastiska, normbrytande manus? Landet består ju av 50% kvinnor som väntar på lite dvärglesbiska romantiska historier, berättelser om fula kvinnor etc. Är det ngn lag i vägen?
Citera
2014-09-15, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Så vad hindrar alla dessa enormt begåvade kvinnliga manusförfattare att skriva dessa fantastiska, normbrytande manus? Landet består ju av 50% kvinnor som väntar på lite dvärglesbiska romantiska historier, berättelser om fula kvinnor etc. Är det ngn lag i vägen?

Patriarkatet är i vägen. Det är ju roten till allt ont som drabbar FemiNazis
Det är också samma patriarkat som gör att framgångsrika kvinnor som skriver; Camilla Läckberg, Lisa Marklund lyfts fram och hindrar de riktiga kvinnorna Lady Dolme, Hej Blick, Finna Ö att slå igenom
Citera
2014-09-15, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrolletPlit
Patriarkatet är i vägen. Det är ju roten till allt ont som drabbar FemiNazis
Det är också samma patriarkat som gör att framgångsrika kvinnor som skriver; Camilla Läckberg, Lisa Marklund lyfts fram och hindrar de riktiga kvinnorna Lady Dolme, Hej Blick, Finna Ö att slå igenom
Ja det är verkligen hemskt. Bara 4 av 10 på 2012 års rikaste människor var kvinnor, hade vi inte haft det där normerande fascistoida patriarkatet hade alla 10 varit kvinnor. Gullan Slynan måste fortsätta den bittra kampen mot väderkvarnar, jag står inte ut annars .......
Citera
2014-09-15, 17:45
Medlem
Citat:

Ingenting. Författaryrket/ skribenter av olika slag har genom historien också varit rätt vanligt bland kvinnor. Vissa tider fick de skriva bakom pseudonym, mest kända i Sverige är kanske Ernst Ahlgren som alltså dolde Victoria Benedictsson, mindre känt är kanske Sun Axelsson som skrev sina mer politiska böcker under manlig pseudonym. Idag har du en uppsjö av just kvinnor som skriver, kvinnor diggar språk kort och gott samt att uttrycka sig, inte så konstigt kanske eftersom kvinnor både har en biologisk fördel språkligt samt mycket att skriva om.

När det sen kommer till filmproduktion, TV-produktion, teater etc. så kommer det in andra intressenter i bilden producenter, TV-sällskap, filmbolag m.m. Anser "man" att kvinnor inte är att räkna med, inte är begåvade nog, skriver om "konstiga" saker, inte kommer "casha in" så får vi aldrig se dessa manus i rörlig bild. Simple.

Idag har du ett intresse kring kvinnor och deras egna berättelser, därför du ser produktioner som "Girls" ex. du får en uppsjö med kriminalare med kvinnor i huvudrollen...tom gamla feta kvinnor! Jiss! ("Vera" ex) Ju mer variation desto bättre helt enkelt.

Men detta visste du ju redan.
Citera
2014-09-15, 17:50
Medlem
Citat:
Ingenting. Författaryrket/ skribenter av olika slag har genom historien också varit rätt vanligt bland kvinnor. Vissa tider fick de skriva bakom pseudonym, mest kända i Sverige är kanske Ernst Ahlgren som alltså dolde Victoria Benedictsson, mindre känt är kanske Sun Axelsson som skrev sina mer politiska böcker under manlig pseudonym. Idag har du en uppsjö av just kvinnor som skriver, kvinnor diggar språk kort och gott samt att uttrycka sig, inte så konstigt kanske eftersom kvinnor både har en biologisk fördel språkligt samt mycket att skriva om.

När det sen kommer till filmproduktion, TV-produktion, teater etc. så kommer det in andra intressenter i bilden producenter, TV-sällskap, filmbolag m.m. Anser "man" att kvinnor inte är att räkna med, inte är begåvade nog, skriver om "konstiga" saker, inte kommer "casha in" så får vi aldrig se dessa manus i rörlig bild. Simple.

Idag har du ett intresse kring kvinnor och deras egna berättelser, därför du ser produktioner som "Girls" ex. du får en uppsjö med kriminalare med kvinnor i huvudrollen...tom gamla feta kvinnor! Jiss! ("Vera" ex) Ju mer variation desto bättre helt enkelt.

Men detta visste du ju redan.
Jaha alla dessa serier, böcker, filmer och manus finns redan? Då är det ju ett jätteproblem ..........
Citera
2014-09-15, 18:20
Medlem
Citat:
Jaha alla dessa serier, böcker, filmer och manus finns redan? Då är det ju ett jätteproblem ..........

Haha, precis!

Du har haft grejer att glutta på via film, TV etc. som du har kunnat identifiera dig med/ gillat/ känt dig "hemma" med. Jag har haft betydligt mindre av den varan. Att det är ett problem kanske är nytt för dig, men sant absolut.
Citera
2014-09-15, 19:47
Medlem
Citat:
Feminismen har div. ideologiska program, teorier och lösningar på div. problem i samhället.
Är vi nog alla medvetna om, så behöver jag kanske inte dra.

Skulle dock vara intressant att höra antifeministernas olika idéer kring hur samhällen borde lösa de problem som feminister tar upp, som existerar mellan könen om nu feminismen har så käpprätt fel.

Här några idag existerande problem

1. Kvinnors dåliga löner och därmed dåliga pensioner etc. Räknar man livtidsinkomst så tjänar kvinnor i Sverige 3,6 miljoner mindre än män.

2. Föräldraledigheten som alltså hör ihop med fråga 1. men som jag tar som en egen fråga.
Män tar bara ut 24%.

3. Våldet och kriminaliteten i samhället som alltså till 90 nånting procent är ett manligt problem.

4. Globalt: Kvinnornas situation ute i världen som ofta är under all kritik. Bevis på detta ex.
°160 miljoner kvinnor fattas i världen i dag. De har pga sitt kön blivit bortvalda, utrotade eller mördade.
°120 miljoner flickor våldtas innan de fyller 18. Vuxna kvinnor som utsätts för sexuellt våld under sitt liv är avsevärt högre.
° Kvinnor äger 1 procent av världens tillgångar, har 10% procent av inkomsterna och utför 65% procent av arbetet. *
° Kvinnor har betydligt färre mänskliga rättigheter tillgodosedda än vad gruppen män har...ex. juridiska rättigheter, möjlighet till skola etc. etc.

Så! Nu vill jag veta VAD är de antifeministiska lösningarna på detta? Eller är det inget problem för er?

* Innan ni nu regarera på denna så: detta är en vanlig feministisk "slogan" hur sann den är gällande de exakta siffrorna går ju inte att fastställa alls, ingen större idé ens försöka ge sig in i det. jag tar med den i egenskap av maktförhållandet. För ATT kvinnor äger mindre, får mindre av inkomsterna och jobbar mer är nog helt sant.

1. Ett ickeproblem. Om kvinnor jobbar i samma utsträckning som män d.v.s. slutar ta en massa deltidsjobb.
2. Ett ickeproblem. Föräldrarna ska själva bestämma över föräldraledigheten. Att #1 blir en konsekvens borde man bli varse om.
3. Kan enbart påverkas om ni kvinnor slutar rösta för massinvandring och premiera dåliga beteende bland män. Ni äger problemet själva.
4. Världen tillhör inte det svenska samhället. Typiskt korkade feminister att skena så fort det saknas något på hemmaplan att gnälla på.

Juridiskt sett så är män diskriminerade jämfört med kvinnor i Sverige. Män utsätts dessutom för hat från kvinnor dagligen antingen via media eller i vardagen.
Citera
2014-09-15, 19:56
Medlem
Citat:
Haha, precis!

Du har haft grejer att glutta på via film, TV etc. som du har kunnat identifiera dig med/ gillat/ känt dig "hemma" med. Jag har haft betydligt mindre av den varan. Att det är ett problem kanske är nytt för dig, men sant absolut.
Tråkigt att inte allting faller dig på läppen. Jag tror att människor som har satsat stora pengar på sin cinematiska vision däremot skiter i det och hellre blidkar normen, massan, det friska. Det är ett jobbigt liv att vara narcissist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in